09-03-2019, 11:32
Moim zdaniem problem jest głębszy. Chodzi o korzenie samej gry Amorion. Amorion powstał w czasach kiedy był wysyp tego typu gier i w pewnym momencie takie gry w dużej mierze stawiały na fabułę tj. wieści, plotki, ogłoszenia, forum wewnętrzne gry były przygotowane stricte pod fabułę (informacje o zmianach mechanicznych były oznajmiane w masówkach i w miejscach na forum przeznaczonych na mechanikę albo w wieściach oznaczanych jako OT). Niektóre gry były dobre pod względem fabularnym inne gorsze, a wśród nich był Amorion, ostoja gry stricte mechanicznej. Od zawsze na Amorionie gracz fabularny traktowany był jako odpad, jako efekt uboczny gry mechanicznej. Wszelkie próby fabularyzowania Amorionu spełzały na niczym czego mamy efekt czyli:
1. Sesjownik w grze jest do dupy
2. Gracze fabularny wolą pisać na privie
3. Niby mapa jest, niby opisy miast i lokacji są ale ogólnie to wszystko kupy się nie trzyma (dlatego bo prace nad tym ustawały po nagminnych atakach mechaników na fabularniaków, i na odwrót)
Najśmieszniejsze teraz jest to że jakby popatrzeć na listę mieszkańców to stosunek graczy fabularnych, fabularno-mechanicznych do stricte mechanicznych wychodzi moim zdaniem na korzyść dla fabularniaków a mimo to wszelkie zmiany i tak będą robione pod tych ostatnich. Dlaczego? Bo Amorion to tylko i wyłącznie mechanika, a fabuła? Fabuła to efekt uboczny.
Czy brak dobrze opisanego świata, bestiariusza, miast etc jest aż tak konieczny do gry fabularnej?
Nie. MG i tak i tak zrobi taką sesję jaką będzie mógł. W mojej sesji postaram się dopasować do aktualnych realiów czy czegoś potrzebuję więcej? Oprócz własnej wyobraźni to niczego nie potrzebuję jeśli chodzi o materiały pomocniczy. Potrzebuję wyłącznie graczy. Rozbuduje się świat poprzez sesji i przy pomocy graczy biorących w niej udział.
Czy jest sens pisania sesji w sesjowisku na grze i na forum?
Tak. Może administracja gry zauważy że gracze fabularni pomimo trudności dalej chcą się bawić i grać fabularnie mimo tego że sama gra (a co za tym idzie i sama administracja) im tego nie ułatwia. Może takie podejście sprawi że zmieni się zdanie samej administracji i podejmą kroki w celu poprawy i ułatwienia gry tej grupie graczy która zawsze była traktowana jako ci mało znaczący gracze bo oni rzadko przyczyniają się do zdobywania eventów czy czegokolwiek związanego z mechaniką. Może wtedy administracja wyjdzie z inicjatywą i zapyta czego fabularni potrzebują aby grało im się lepiej i przyjemniej?
Trzeba mieć nadzieję. A nawet jak i tego nie będzie to po prostu róbmy swoje i bawmy się dalej mając w dupie pozostałych.
1. Sesjownik w grze jest do dupy
2. Gracze fabularny wolą pisać na privie
3. Niby mapa jest, niby opisy miast i lokacji są ale ogólnie to wszystko kupy się nie trzyma (dlatego bo prace nad tym ustawały po nagminnych atakach mechaników na fabularniaków, i na odwrót)
Najśmieszniejsze teraz jest to że jakby popatrzeć na listę mieszkańców to stosunek graczy fabularnych, fabularno-mechanicznych do stricte mechanicznych wychodzi moim zdaniem na korzyść dla fabularniaków a mimo to wszelkie zmiany i tak będą robione pod tych ostatnich. Dlaczego? Bo Amorion to tylko i wyłącznie mechanika, a fabuła? Fabuła to efekt uboczny.
Czy brak dobrze opisanego świata, bestiariusza, miast etc jest aż tak konieczny do gry fabularnej?
Nie. MG i tak i tak zrobi taką sesję jaką będzie mógł. W mojej sesji postaram się dopasować do aktualnych realiów czy czegoś potrzebuję więcej? Oprócz własnej wyobraźni to niczego nie potrzebuję jeśli chodzi o materiały pomocniczy. Potrzebuję wyłącznie graczy. Rozbuduje się świat poprzez sesji i przy pomocy graczy biorących w niej udział.
Czy jest sens pisania sesji w sesjowisku na grze i na forum?
Tak. Może administracja gry zauważy że gracze fabularni pomimo trudności dalej chcą się bawić i grać fabularnie mimo tego że sama gra (a co za tym idzie i sama administracja) im tego nie ułatwia. Może takie podejście sprawi że zmieni się zdanie samej administracji i podejmą kroki w celu poprawy i ułatwienia gry tej grupie graczy która zawsze była traktowana jako ci mało znaczący gracze bo oni rzadko przyczyniają się do zdobywania eventów czy czegokolwiek związanego z mechaniką. Może wtedy administracja wyjdzie z inicjatywą i zapyta czego fabularni potrzebują aby grało im się lepiej i przyjemniej?
Trzeba mieć nadzieję. A nawet jak i tego nie będzie to po prostu róbmy swoje i bawmy się dalej mając w dupie pozostałych.