27-07-2021, 22:27
Zapraszam do debaty.
Dla mnie obecnie głównym problemem IA jest praktyczne wycięcie glass cannonów, każda rasa/klasa starająca się zrobić więcej dmg jest z automatu wycinana przez umiejkowca, na czym ostatecznie zyskują tanki.
Ilość poszczególnych ras - klas w drugiej fazie:
hobbit [8]
2x wojownik + 1x barbarzyńca + 2x złodziej + 3x mag
człowiek [6]
2x paladyn + 4x mag
krasnolud [5]
3x barbarzyńca + 2x mag
gnom [4]
4x mag
wilkołak [3]
2x wojownik + 1x złodziej
jaszczuroczłek [2]
1x barbarzyńca + 1x łowca
wampir [1]
1x wojownik
elf [1]
1x barbarzyńca
Najbardziej popularną rasą okazał się hobbit - 8 postaci wystąpiło w 2 fazie, 5 dotarło do finałów. Najwyższe miejsca: 3, 7, 8.
Moim zdaniem hobbity nie zdominowały tej ery, choć zdecydowanie są mocne i uniwersalne. Jedynie unik złodzieja wydaje mi się za wysoki, dlatego też proponuję obniżenie bonusu do uniku ze złodziejstwa u hobbita z x3 do x2.
Człowiek istnieje obecnie wyłącznie w dwóch klasach, w tej erze nie odniósł większych sukcesów, dwie postacie dotarły do finałów. Najwyższe miejsce: [5-6].
Nie mam konkretnych propozycji na zmiany, aczkolwiek zastanawiałbym się nad przeniesieniem części bonusów klasy paladyna do bonusów rasowych - mam na myśli bonus do statystyk, obrony z eq i dmg pvp.
Krasnolud zdecydowanie wygrał tę erę, kraś mag i kraś barb spotkali się w finale. Łącznie w ostatnim etapie wystąpiło trzech krasnoludów. Najwyższe miejsca: 1, 2.
Uważam, że obecnie ta rasa góruje zdecydowanie nad pozostałymi, dlatego też pokusiłbym się o lekkiego nerfa: Krasnolud barbarzyńca nie otrzymuje klasowego bonusu do wytrzymałości. Obniżenie przyrostu HP za poziom z 15 do 10.
Gnomy występują obecnie wyłącznie jako magowie, ale nie widzę potrzeby zmiany tego stanu rzeczy. Do finałów dotarło dwóch gnomów. W najlepszej ósemce nie było ani jednego gnoma, najwyższe zajęte miejsce to pozycja 9-12. Nie widzę tutaj pola do większych zmian.
Wilkołaki zaliczyły solidny debiut, do finałów dotarły dwie postacie.
Aby zachęcić graczy do wchodzenia nim na balora, proponuję następujące zmiany: trening wytrzymałości po 0.3 oraz regeneracja - w walce pvp wilkołak co turę odzyskuje HP równe jego poziomowi [nie przekraczając oczywiście wartości maksymalnej].
Jaszczuroczłek zaprezentował się zdecydowanie słabo, nikt nie doszedł nim do finałów.
Aby nieco go wzmocnić proponuję zwiększenie bazowego przyrostu HP z 10 do 15 na poziom oraz zwiększenie obrażeń z trucizny u łowcy z 1/2 poziomu do 2/3 poziomu.
Wampir - tylko jedna osoba zagrała wampirem zajmując nim 5-6 miejsce. Rasa zdecydowanie niszowa, ale nie wydaje się być słabą. Pozostawiłbym bez zmian.
Elf stracił zdecydowanie na popularności w ciągu ostatnich paru er. Jedna osoba zagrała elfem, zajęła 4 miejsce.
Sugeruję wzmocnienie tej rasy, aczkolwiek nie mam obecnie pomysłu, jak to sensownie zrobić.
Klasy:
Największymi niewypałami okazał się czarnoksiężnik i łowca.
W czarnoksiężniku widzę szansę na odrodzenie się elfa jako rasy czarującej. Proponowane zmiany:
Elf czarnoksiężnik ma 3.5 szybkości z ap.
"Magia Drowa": +20% do mocy umagicznianych przedmiotów, jednakże może korzystać z nich wyłącznie twórca.
Łowca: podniesienie bazowych obrażeń z trucizny do 1/2 poziomu oraz zwiększenie bonusu do obrażeń dla wrogów rasowych do z 10 do 15-20%
Podsumowanie:
Hobbit: Obniżenie bonusu do uniku ze złodziejstwa z x3 do x2.
Człowiek: Przeniesienie części bonusów klasowych paladyna do bonusów rasowych: bonus do statystyk, do obrażeń pvp oraz do obrony z eq.
Krasnolud: Krasnolud barbarzyńca nie otrzymuje klasowego bonusu do wytrzymałości. Obniżenie przyrostu HP za poziom z 15 do 10.
Wilkołak: Trening wytrzymałości po 0.3. Regeneracja - w walce pvp wilkołak co turę odzyskuje HP równe jego poziomowi.
Jaszczuroczłek: Podwyższenie przyrostu HP za poziom z 10 do 15. Zwiększenie obrażeń z trucizny u łowcy z 1/2 poziomu do 2/3 poziomu.
Elf czarnoksiężnik ma 3.5 szybkości z ap.
"Magia Drowa": +20% do mocy umagicznianych przedmiotów, jednakże może korzystać z nich wyłącznie twórca.
Łowca: podniesienie bazowych obrażeń z trucizny do 1/2 poziomu oraz zwiększenie bonusu do obrażeń dla wrogów rasowych do z 10 do 15-20%
Raz jeszcze zapraszam do dyskusji i przedstawiania własnych propozycji.
Dla mnie obecnie głównym problemem IA jest praktyczne wycięcie glass cannonów, każda rasa/klasa starająca się zrobić więcej dmg jest z automatu wycinana przez umiejkowca, na czym ostatecznie zyskują tanki.
Ilość poszczególnych ras - klas w drugiej fazie:
hobbit [8]
2x wojownik + 1x barbarzyńca + 2x złodziej + 3x mag
człowiek [6]
2x paladyn + 4x mag
krasnolud [5]
3x barbarzyńca + 2x mag
gnom [4]
4x mag
wilkołak [3]
2x wojownik + 1x złodziej
jaszczuroczłek [2]
1x barbarzyńca + 1x łowca
wampir [1]
1x wojownik
elf [1]
1x barbarzyńca
Najbardziej popularną rasą okazał się hobbit - 8 postaci wystąpiło w 2 fazie, 5 dotarło do finałów. Najwyższe miejsca: 3, 7, 8.
Moim zdaniem hobbity nie zdominowały tej ery, choć zdecydowanie są mocne i uniwersalne. Jedynie unik złodzieja wydaje mi się za wysoki, dlatego też proponuję obniżenie bonusu do uniku ze złodziejstwa u hobbita z x3 do x2.
Człowiek istnieje obecnie wyłącznie w dwóch klasach, w tej erze nie odniósł większych sukcesów, dwie postacie dotarły do finałów. Najwyższe miejsce: [5-6].
Nie mam konkretnych propozycji na zmiany, aczkolwiek zastanawiałbym się nad przeniesieniem części bonusów klasy paladyna do bonusów rasowych - mam na myśli bonus do statystyk, obrony z eq i dmg pvp.
Krasnolud zdecydowanie wygrał tę erę, kraś mag i kraś barb spotkali się w finale. Łącznie w ostatnim etapie wystąpiło trzech krasnoludów. Najwyższe miejsca: 1, 2.
Uważam, że obecnie ta rasa góruje zdecydowanie nad pozostałymi, dlatego też pokusiłbym się o lekkiego nerfa: Krasnolud barbarzyńca nie otrzymuje klasowego bonusu do wytrzymałości. Obniżenie przyrostu HP za poziom z 15 do 10.
Gnomy występują obecnie wyłącznie jako magowie, ale nie widzę potrzeby zmiany tego stanu rzeczy. Do finałów dotarło dwóch gnomów. W najlepszej ósemce nie było ani jednego gnoma, najwyższe zajęte miejsce to pozycja 9-12. Nie widzę tutaj pola do większych zmian.
Wilkołaki zaliczyły solidny debiut, do finałów dotarły dwie postacie.
Aby zachęcić graczy do wchodzenia nim na balora, proponuję następujące zmiany: trening wytrzymałości po 0.3 oraz regeneracja - w walce pvp wilkołak co turę odzyskuje HP równe jego poziomowi [nie przekraczając oczywiście wartości maksymalnej].
Jaszczuroczłek zaprezentował się zdecydowanie słabo, nikt nie doszedł nim do finałów.
Aby nieco go wzmocnić proponuję zwiększenie bazowego przyrostu HP z 10 do 15 na poziom oraz zwiększenie obrażeń z trucizny u łowcy z 1/2 poziomu do 2/3 poziomu.
Wampir - tylko jedna osoba zagrała wampirem zajmując nim 5-6 miejsce. Rasa zdecydowanie niszowa, ale nie wydaje się być słabą. Pozostawiłbym bez zmian.
Elf stracił zdecydowanie na popularności w ciągu ostatnich paru er. Jedna osoba zagrała elfem, zajęła 4 miejsce.
Sugeruję wzmocnienie tej rasy, aczkolwiek nie mam obecnie pomysłu, jak to sensownie zrobić.
Klasy:
Największymi niewypałami okazał się czarnoksiężnik i łowca.
W czarnoksiężniku widzę szansę na odrodzenie się elfa jako rasy czarującej. Proponowane zmiany:
Elf czarnoksiężnik ma 3.5 szybkości z ap.
"Magia Drowa": +20% do mocy umagicznianych przedmiotów, jednakże może korzystać z nich wyłącznie twórca.
Łowca: podniesienie bazowych obrażeń z trucizny do 1/2 poziomu oraz zwiększenie bonusu do obrażeń dla wrogów rasowych do z 10 do 15-20%
Podsumowanie:
Hobbit: Obniżenie bonusu do uniku ze złodziejstwa z x3 do x2.
Człowiek: Przeniesienie części bonusów klasowych paladyna do bonusów rasowych: bonus do statystyk, do obrażeń pvp oraz do obrony z eq.
Krasnolud: Krasnolud barbarzyńca nie otrzymuje klasowego bonusu do wytrzymałości. Obniżenie przyrostu HP za poziom z 15 do 10.
Wilkołak: Trening wytrzymałości po 0.3. Regeneracja - w walce pvp wilkołak co turę odzyskuje HP równe jego poziomowi.
Jaszczuroczłek: Podwyższenie przyrostu HP za poziom z 10 do 15. Zwiększenie obrażeń z trucizny u łowcy z 1/2 poziomu do 2/3 poziomu.
Elf czarnoksiężnik ma 3.5 szybkości z ap.
"Magia Drowa": +20% do mocy umagicznianych przedmiotów, jednakże może korzystać z nich wyłącznie twórca.
Łowca: podniesienie bazowych obrażeń z trucizny do 1/2 poziomu oraz zwiększenie bonusu do obrażeń dla wrogów rasowych do z 10 do 15-20%
Raz jeszcze zapraszam do dyskusji i przedstawiania własnych propozycji.