01-01-2025, 23:13
Na wstępie odniosę się do tematu systemu ataków. Nowy system został zaproponowany kilka lat temu, tylko że do tej pory nie znalazł się nikt, kto byłby w stanie wprowadzić go do kodu gry. Możliwości czasowe Nerpha są ograniczone, a poza nim mimo, że kilka osób zadeklarowało chęć pomocy, finalnie nic z tego nie wyszło. Dlatego też do momentu, gdy nie znajdzie się ktoś, kto na poważnie zaangażuje się w programowanie silnika gry, wprowadzane zmiany nie będą zbyt ambitne.
Co do zmian zaproponowanych przeze mnie dla klas walczących:
1. Przywrócenie pierwotnego, 20% progu dla stosunku ataków 2:1
Czyli anulowanie zmiany:
- zmiana progu w stosunku szybkości ataków 2:1 z 1.2-2.19 na 1.15-2.19 (innymi słowy, by osiągnąć przewagę dwóch ataków na jeden atak przeciwnika należy posiadać co najmniej 15% przewagę w szybkości ataku, uaktualniona tabela znajduje się w FAQ)
Wydaje mi się, że sensowniej, zwłaszcza dla nowych (hehe) graczy będzie, gdy progi będą takie same dla kolejnych wartości. W pewnym stopniu zmiana ta utrudni zdobycie stosunku ataków 2:1, który jest najbardziej bolesnym dla słabszej strony.
Można też rozważyć, czy docelowo nie warto zastosować progu 50% - wtedy do połowy stratna będzie postać posiadająca przewagę w SwW, a później postać posiadająca niższą SwW.
2. Umożliwienie uruchomienia podklasy w trening na 200 poziomie, a w akademię na 225 poziomie.
Aktualnie najpopularniejszą podklasą jest mistrz areny. Zmiana pozwoli na powrót 'golemów' oraz zwiększy atrakcyjność wyboru mistrza akademii, którego na chwilę obecną nie wybierał nikt.
3. Obniżenie bonusu ze złodziejstwa do zdolności uniku z x2 do x1.
Złodziej ze względu na możliwość skanowania graczy to must have dla większości klanów myślących poważnie nad IA. Dodatkowo posiada własny event. Jako, że po zmianie wzoru na AP przez Nerpha skorzystali głównie strzelcy, a w ostatnich erach złodzieje radzili sobie wyjątkowo dobrze na IA, zaproponowałem utrudnienie im nieco gry.
4. Czarnoksiężnik może umagiczniać ekwipunek na równi z magiem.
Argument Lavezara nie przemawia do mnie. Możliwość umagiczniania nie jest zaletą maga w kontekście gry nim. To cecha, która sprawia, że każdy klan musi wytypować kogoś do robienia umagów, co czyni z maga poniekąd rzemieślnika, a co jest problematyczne zwłaszcza dla mniejszych klanów. Mag posiada kilka przewag nad czarnoksiężnikiem: na przykład, z racji rozkładu AP dużo łatwiej jest grać nim jako umiejkowy tank. Jednocześnie, jeśli obydwie klasy czarujące będą mogły robić umagi, będziemy mieli jasny sygnał, która z nich jest atrakcyjniejsza.
5. Czar 'Motyli taniec' będzie zwiększał zdolność uniku czarującego zgodnie ze wzorem:
szybkość gracza x0.2
Premia do SA i szybkości nie ulegnie zmianie.
Kompensacja braku bonusu z talizmanu do uniku.
Co do zmian zaproponowanych przeze mnie dla klas walczących:
1. Przywrócenie pierwotnego, 20% progu dla stosunku ataków 2:1
Czyli anulowanie zmiany:
- zmiana progu w stosunku szybkości ataków 2:1 z 1.2-2.19 na 1.15-2.19 (innymi słowy, by osiągnąć przewagę dwóch ataków na jeden atak przeciwnika należy posiadać co najmniej 15% przewagę w szybkości ataku, uaktualniona tabela znajduje się w FAQ)
Wydaje mi się, że sensowniej, zwłaszcza dla nowych (hehe) graczy będzie, gdy progi będą takie same dla kolejnych wartości. W pewnym stopniu zmiana ta utrudni zdobycie stosunku ataków 2:1, który jest najbardziej bolesnym dla słabszej strony.
Można też rozważyć, czy docelowo nie warto zastosować progu 50% - wtedy do połowy stratna będzie postać posiadająca przewagę w SwW, a później postać posiadająca niższą SwW.
2. Umożliwienie uruchomienia podklasy w trening na 200 poziomie, a w akademię na 225 poziomie.
Aktualnie najpopularniejszą podklasą jest mistrz areny. Zmiana pozwoli na powrót 'golemów' oraz zwiększy atrakcyjność wyboru mistrza akademii, którego na chwilę obecną nie wybierał nikt.
3. Obniżenie bonusu ze złodziejstwa do zdolności uniku z x2 do x1.
Złodziej ze względu na możliwość skanowania graczy to must have dla większości klanów myślących poważnie nad IA. Dodatkowo posiada własny event. Jako, że po zmianie wzoru na AP przez Nerpha skorzystali głównie strzelcy, a w ostatnich erach złodzieje radzili sobie wyjątkowo dobrze na IA, zaproponowałem utrudnienie im nieco gry.
4. Czarnoksiężnik może umagiczniać ekwipunek na równi z magiem.
Argument Lavezara nie przemawia do mnie. Możliwość umagiczniania nie jest zaletą maga w kontekście gry nim. To cecha, która sprawia, że każdy klan musi wytypować kogoś do robienia umagów, co czyni z maga poniekąd rzemieślnika, a co jest problematyczne zwłaszcza dla mniejszych klanów. Mag posiada kilka przewag nad czarnoksiężnikiem: na przykład, z racji rozkładu AP dużo łatwiej jest grać nim jako umiejkowy tank. Jednocześnie, jeśli obydwie klasy czarujące będą mogły robić umagi, będziemy mieli jasny sygnał, która z nich jest atrakcyjniejsza.
5. Czar 'Motyli taniec' będzie zwiększał zdolność uniku czarującego zgodnie ze wzorem:
szybkość gracza x0.2
Premia do SA i szybkości nie ulegnie zmianie.
Kompensacja braku bonusu z talizmanu do uniku.