Liczba postów: 111
Liczba wątków: 19
Dołączył: Jan 2018
Reputacja:
2
Czarnoksiężnik
-dodać premię do uniku 3*poziom
Mag
Zmniejszyć koszt umagicznienia kostura z 5 PM na 2 PM
Nie i Nie. Na amo jest przesyt uniku i obecne podbicie go z szybkości tylko pogłębia patologię. Sam koncept czarnoksiężnika jest całkowicie nieprzemyślany i sprowadza go do roli wykastrowanego maga z trochę lepszym dmg, rozwiązaniem nie jest oddanie mu części bonusów maga jako klasy czy jakiejś rasy, by to naprawić.
Natomiast koszt w PM, to nie za bardzo to widzę, 1 mag wystarczy na spokojnie i dla wojów w klanie i dla samego siebie, zatem i dla czarnoksiężników. Mówię z własnego doświadczenia ;]
Liczba postów: 12
Liczba wątków: 0
Dołączył: Jul 2018
Reputacja:
2
@ziel.
Jeżeli zmiany to przedstaw dlaczego. Mam wrażenie że strzelamy pomysłami na lewo i prawo nie mając ogólnej wizji co chcemy zrobić.
np. Dodajemy ostatnio nowe progi do uniku "bo za dużo" , po czym teraz zwiększamy unik z szybkości.
Dodajemy hutnika, i zamiast zrobić go grywalnym zwiększamy zdobywane surowce w górach.
Dajemy więcej złota/mithiru najbardziej dochodowemu rzemkowi...
Kolejne bossty u maga? NIE. patrząc po ostatniej erze magowi nalerzy coś przyciąć, a nie dalej bostować.
w next erze połowa graczy na drabinakch to będą magowie.
Co do kosztów licencji i wszystkiego innego. Jeżeli nie zapanujemy nad ekonomią to nie pójdzie to nigdzie, i szkoda na to czasu.
Nawiązując jeszcze do SS-a, może zamiast tak bardzo modyfikować istniejący event, pomyślimy nad czymś nowym.
Słysze że argumentem dla nowego SS-a jest "nie ma co robić po IA."
Proponuje siadnąć i rozpisać event na wzór "astralnej maszyny" w starym vall, tak żeby zmobilizować rzemów do grania całą erę i wojowników, żeby nie wiało nudą.
Liczba postów: 149
Liczba wątków: 13
Dołączył: Jan 2018
Reputacja:
0
Nie ma sprawy, nie chciałem potem usłyszeć, ściana tekstu, kto by to czytał ...itd.
Surowce z gór, nam nie brakuje i mamy co topić robić, ale jestem wstanie sobie wyobrazić, że niektóre klany mogą mieć problemy z wdrażaniem się z hutnikiem. Hutnik jest podobny do zielarza patrząc po wzorach ,więc do X jest w miarę biednie potem bogato.
Zmiana w kopalni, dodanie podłogi surowców by na początku miał co wydobywać w razie braku umiejętności, bonus czysto początkowy bo potem te liczby ile on wyrabia przebijają znacząco.
Ceny rozbudowy huty miejskiej są chyba z bazowego Valheru , ja na to wydałem w 2 dniu ery te 180k. Nie wiem jak inni, ale w normalnej erze byłoby fajnie gdyby zamknęło się w okolicach chociaż kosztów licencji jednego drwala.
Czarnoksiężnik i unik, to kwestia narzekania graczy, przyzwyczajonych po tym jak mag śmiga.
Zamiana adamantium na kryształ w sali tradycji to wzięte z tego tematu od Arany jeśli się mylę.
Przedmioty specjalne -> zwiększono szansę na nie. Można wykorzystać okazję i dać innym profkom drugi przedmiot, który jak te drwala/górnika są związane z expem lub bardziej użytkowe.
Aktualizacja apteki.
Ziółka podobna kwestia co do rud znajdowanych, ukłon raczej w stronę spadającej demografii.
Drwal drodzy są.
Na którym etapie jest przesyt uniku skoro większość graczy na IA bije się dwucyfrowymi % trafienia?
Nie sugeruję, że mag ma problem tworzeniem kosturów tylko sugeruję alternatywy do opinii na temat czarnoksiężnika.
@Ponury.
Jak rzucisz okiem to ostatnie progi były cięte nie dodawane.
Hutnik jest grywalny co widać po tych, którzy coś robią z głową. Rozumiesz jak działa ekonomia gry oraz rzemieślnicy czy rzucasz hasła jak leci?
???
Gdzie Ty boosty maga widzisz?
Widzę wielkie rozeznanie klanowo-liderowe co ile kosztuje i skąd biorą się pieniążki
Chociaż jeden więcej niż stary SS ma za sobą.
Lud Amo dojrzał do AM?
Liczba postów: 111
Liczba wątków: 19
Dołączył: Jan 2018
Reputacja:
2
(10-01-2021, 22:38)Zielmitr napisał(a): Czarnoksiężnik i unik, to kwestia narzekania graczy, przyzwyczajonych po tym jak mag śmiga.
Na którym etapie jest przesyt uniku skoro większość graczy na IA bije się dwucyfrowymi % trafienia?
Nie sugeruję, że mag ma problem tworzeniem kosturów tylko sugeruję alternatywy do opinii na temat czarnoksiężnika.
@Ponury.
Gdzie Ty boosty maga widzisz?
Widzę wielkie rozeznanie klanowo-liderowe co ile kosztuje i skąd biorą się pieniążki
Chociaż jeden więcej niż stary SS ma za sobą.
Lud Amo dojrzał do AM?
Rasy/klasy/walka
Mag
- 2% aktualnie posiadanej many jest wliczane do zdrowia (tylko podczas walki).
- Premia do uniku 5*poziom
- +0,5 szybkości za AP
III Klasy
1. Mag
Otrzymuje 3 szybkości za każdy 1 AP (niezależnie od rasy).
Elf
-Elf mag ma 3.5 szybkości z ap.
Gnom
-Trening szybkości po 0.3
Rasy - Hobbit:
- Uzyskuje dodatkowe 50% premii z hobbickiej szaty maga.
Walka
-zwiększenie wpływu szybkości na unik do 0.45
-Zmiana dwóch ostatnich progów uników :
Do 60000 - z 55 na 53
Od 60000 - z 60 na 56
Faktycznie, ostatnio to unik jest tylko cięty, zwłaszcza na magu... Więcej na szybko nie chciało mi się szukać, szczególnie o zmianach w hobbicie. Nie bez powodu pewne rasy miały swoje ograniczenia, żeby nie powstawały chore kombinacje rasa + klasa, a na stan obecny jest to coś, co wybitnie mocno widać że się zaciera. Lata walczyłem o jakieś sensowne poprawki na magu, a tu wystarczyło odpuścić 2-3 ery i dać opcję działania innym i zrobiono z niego niezłego potworka. Dziwić się, że jak pojawia się nowa klasa, to ludzie chcą coś więcej niż upośledzonego brata maga, któremu rozdaje się bonusy na lewo i prawo Nie, dodanie czarnoksiężnikowi uniku to nie jest opcja. Problem leży w zupełnie innym miejscu. W całkowicie nieprzemyślanym koncepcie tej klasy, która jak najbardziej mogłaby być fajną rzeczą, nawet pisałem co mógłby mieć unikatowego.
Natomiast teksty o ścianie tekstu i podjazdach o tym czy ktoś ma rozeznanie jako lider i finanse są raczej słabe i prosiłbym nie mieszać tu prywatnych opinii. Jeżeli ktoś czepia się ścianki, to pewnie z racji dużej ilości tekstu niepodpartej żadnymi wyliczeniami i tylko leje się wodę. I prośba o niepisanie praktycznie każdego zdania w osobnym akapicie, bo bardzo ciężko się to czyta...
ps. Pomysły na wzór AM kojarzę już sprzed wielu lat, ze były.
Liczba postów: 12
Liczba wątków: 0
Dołączył: Jul 2018
Reputacja:
2
(10-01-2021, 22:38)Zielmitr napisał(a): Nie ma sprawy, nie chciałem potem usłyszeć, ściana tekstu, kto by to czytał ...itd.
Surowce z gór, nam nie brakuje i mamy co topić robić, ale jestem wstanie sobie wyobrazić, że niektóre klany mogą mieć problemy z wdrażaniem się z hutnikiem. Hutnik jest podobny do zielarza patrząc po wzorach ,więc do X jest w miarę biednie potem bogato.
Zmiana w kopalni, dodanie podłogi surowców by na początku miał co wydobywać w razie braku umiejętności, bonus czysto początkowy bo potem te liczby ile on wyrabia przebijają znacząco.
Ceny rozbudowy huty miejskiej są chyba z bazowego Valheru , ja na to wydałem w 2 dniu ery te 180k. Nie wiem jak inni, ale w normalnej erze byłoby fajnie gdyby zamknęło się w okolicach chociaż kosztów licencji jednego drwala.
Czarnoksiężnik i unik, to kwestia narzekania graczy, przyzwyczajonych po tym jak mag śmiga.
Zamiana adamantium na kryształ w sali tradycji to wzięte z tego tematu od Arany jeśli się mylę.
Przedmioty specjalne -> zwiększono szansę na nie. Można wykorzystać okazję i dać innym profkom drugi przedmiot, który jak te drwala/górnika są związane z expem lub bardziej użytkowe.
Aktualizacja apteki.
Ziółka podobna kwestia co do rud znajdowanych, ukłon raczej w stronę spadającej demografii.
Drwal drodzy są.
Na którym etapie jest przesyt uniku skoro większość graczy na IA bije się dwucyfrowymi % trafienia?
Nie sugeruję, że mag ma problem tworzeniem kosturów tylko sugeruję alternatywy do opinii na temat czarnoksiężnika.
@Ponury.
Jak rzucisz okiem to ostatnie progi były cięte nie dodawane.
Hutnik jest grywalny co widać po tych, którzy coś robią z głową. Rozumiesz jak działa ekonomia gry oraz rzemieślnicy czy rzucasz hasła jak leci?
???
Gdzie Ty boosty maga widzisz?
Widzę wielkie rozeznanie klanowo-liderowe co ile kosztuje i skąd biorą się pieniążki
Chociaż jeden więcej niż stary SS ma za sobą.
Lud Amo dojrzał do AM?
Po pierwsze nie rzucaj krytyką na lewo i prawo, nie obrażaj tylko przedstaw jakieś argumenty, to nie jest piaskownica i nie przynosimy tu płaczu z domu.
Surka z gór - Jeżeli nie brakuje, to po co ta zmiana? Jeżeli hutnik jest niezbalansowany to trzeba sie nad nim skłonić. Ta gra ma wymagać chociaż trochę myślenia.
Czarnomag - Przepraszam, ale taki argument nie jest dla mnie argumentem.
Ceny huty - można podnieść, można skasować. Gospodarka na amo jest tak stabilna jak pomoc naszego państwa w kryzysie, 100-200k nie robi różnicy dla klanów, jeżeli ktoś nowy sie na to porwie, to hute zbuduje za.... (policz sam).
Zamiana adamantium na kryształ w sali tradycji to wzięte z tego tematu od Arany jeśli się mylę - bez zdania, nic to nie zmienia.
Przedmioty specjalne - random, random i więcej randomu. Ale to jestem w stanie przyklepać.
Apteka - Polecałbym zmiany u alchemika a nie iście na łatwizne. Alechemik robi od czorta wiele niepotrzebnych nikomu mikstur. może to warto zmienić?
Ziółka - Nie spotkałem sie z kimś kto bez celu lata po zioła to raz, dwa, tak samo jak złoża w górach, pytanie po co?
Drwal drodzy są. - Polska język łatwa być, nie wiem do czego ta wstawka.
@Na którym etapie jest przesyt uniku skoro większość graczy na IA bije się dwucyfrowymi % trafienia?
oraz @Jak rzucisz okiem to ostatnie progi były cięte nie dodawane.
Chyba nie piszę jasno, więc ostatnio były dodane nowe progi uniku, czyli "cięcie", bo uznałeś między innymi ty, że jest go za dużo. Dlaczego teraz podnosimy unik z szybkości o 0,05?
Dla mnie zmiana jest totalnie bez sensu, bez ładu i składu do całości.
@Hutnik jest grywalny co widać po tych, którzy coś robią z głową. Rozumiesz jak działa ekonomia gry oraz rzemieślnicy czy rzucasz hasła jak leci?
Skoro hutnik jest grywalny, ponawiam pytanie, po co ta zmiana? Rozumiem że dalej po to, żeby "kto ma czas" gonił po górach dla surowców jak do tej pory + kolejna akcja wspierania niewolnictwa(murzynienia). Jak powiedziałem, w mechanice rzemów nie jestem na bierząco, ale wprowadzanie hutnika + zwiększenie ilości rudy z gór, to tak z perspektywy gracza mającego pojęcie o grze, "niby jest hutnik, ale góry całkiem dochodowe".
@Gdzie Ty boosty maga widzisz?
Popatrz na zmiany zaproponowane odnośnie klas walczących. Da sie to podzielić na 3 filary.
1. Uwalenie złodzieja. ( ucięcie uniku ze złodziejki w pve, + cięcie złdzieja wampa)
2. Jakieś randomowe zmiany u barba kręcącie się wokół +/- 1k defa.
3. Bosty magów: (krasnal lepsza szata, człowiek więcej expa, gnom lepszy trn speeda)
Podsumowując, albo boostujemy maga, albo osłabiamy inne klasy i niebezpośrednio boostujemy maga.
Czy amo dorosło do AM? To jest złe pytanie, pytanie czy jesteśmy w stanie się dogadać i wymyślić coś swojego na ten wzór.
Liczba postów: 24
Liczba wątków: 0
Dołączył: Jan 2018
Reputacja:
0
Ogólna uwaga odnośnie samych propozycji. Fajnie, że są, ale jednak dla każdej zmiany powinna być podana przyczyna jej wprowadzenia, cel jaki ma osiągnąć i wyjaśnienie w jaki sposób dana zmiana realizuje ten cel. W tym momencie mamy listę propozycji, ale nie widać czym się kierowałeś jak je podawałeś. Zmiana typu:
Huta miejska
-Obniżyć koszty rozbudowy z (1000, 5000, 20000, 60000, 120000) na (1000, 5000, 10000, 20000, 40000)
nic nie mówi, bo nawet nie wiadomo co to za liczby, nie mówię tu o domyślaniu się. Wprawdzie potem próbowałeś doprecyzować pewne kwestie, ale nie oszukujmy się, czy przy zmianie uniku, zamiast podania konkretnych liczb i na co one się przekładają, widzimy tylko "machanie rękoma" i komentarz typu, że ktoś na coś narzekał, komuś wystarczy taki argument? Nawet nie widzę do czego można się odnieść. Może lepiej poruszyć mniej kwestii, ale lepiej je omówić?
Odniosę się jeszcze do dwucyfrowego % trafienia na IA. Tak było, ale czy przypadkiem nie tak dawno narzekaliśmy na to, że mamy walki 2% vs 2%, chyba ze dwie ery temu i było to złe, a teraz złe są dwucyfrowe liczby?
Wiadomo, że najłatwiej powiedzieć, że wszystko źle, ale ja tu widzę zbyt mało argumentów dla każdej propozycji aby można nad nimi dyskutować.
Liczba postów: 6
Liczba wątków: 0
Dołączył: Apr 2018
Reputacja:
0
Tutaj zgodzę się z Zielem. Odrobina tego uniku, przynajmniej 2*lvl ułatwiła by początek, który na magu jest jednak wredny. Dodanie możliwości tworzenia kosturów też by się przydało.
Fajnie że trochę trochę podciągnięto elfa i człowieka na magu. Nowa wersja herosów też uczciwsza, inaczej gnomy miały by wyłączność.
Nerf na magach? Zdominowali IA? Nie po to ich wzmacniano żeby teraz ich osłabiać. Mag ma mniej uniku z eq i czarów co zresztą pisał Gafar. Mag wycina w 1 fazie, druga już taka rewelacyjna nie jest. Co z resztą można zobaczyć w ostatnich IA.
Tę zwiększone szybkości na mobach nie zabiją łucznika? Jego duże trafienie na nic się zda jak dysponuje słabszy unikiem, a w fazie expienia mag będzie wstanie zrobić bilans ataków 3do1. Można zwiększyć samego balora, ewentualnie bhaala o 50%.
Ograniczenie uniku złodzieja wampira ok, ale żeby całkowicie sprowadzić go do pvp to odstraszy graczy od grania jakimkolwiek złodziejem.
Liczba postów: 164
Liczba wątków: 55
Dołączył: Feb 2020
Reputacja:
0
Odnosząc się do wypowiedzi Ziro, to ogólnie rzecz biorąc zgadzam się, natomiast w kontekście łucznika - uważam, że zyskuje on tutaj podobnie jak mag, dodatkowo zwiększony bonus do uniku z szybkości raczej bardziej jemu się przysłuży niż obecnym magom.
Liczba postów: 6
Liczba wątków: 0
Dołączył: Apr 2018
Reputacja:
0
(11-01-2021, 01:15)Shade napisał(a): Odnosząc się do wypowiedzi Ziro, to ogólnie rzecz biorąc zgadzam się, natomiast w kontekście łucznika - uważam, że zyskuje on tutaj podobnie jak mag, dodatkowo zwiększony bonus do uniku z szybkości raczej bardziej jemu się przysłuży niż obecnym magom.
Mi tu bardziej chodzi o wcześniejsze fazy, gdzie jeszcze nie dochodzi do trenowania tej szybkości. Nie najlepiej poprowadzony łucznik po prostu odpadnie. Nie zdąrzy się przeskalować. Fakt zawsze może trenować, ale wbicie tych 8k speeda przy bhaalu to tydzień, a mag sobie expi.
Liczba postów: 164
Liczba wątków: 55
Dołączył: Feb 2020
Reputacja:
0
Tutaj wchodzimy w temat, ile APek mag jest w stanie przeznaczyć na speeda. O ile dobrze pamiętam, to Tsabrak odpalając się w okolicach finałów miał wydane na szybkość 2500 AP i 310 poziom. Obecnie mógł wydać na bhaalu niecałe 1500 APek, więc 1000 dorzucił w momencie odpalenia się. Na 283 poziomie miał więc speeda 'pod korek', gdy zaczęły się IA miał 290 poziom. Różnica polega na tym, że obecnie mógłby wydać APki z tych 7 poziomów a potem dorzucać na bieżąco. Z tego, co liczyłem łucznicy również mogą podążać dokładnie tę samą drogą. Hobbit analogicznie jak magowie, u jaszczura pojawia się kontekst chomikowania APek na zrękę i treningu speeda, u elfa podobnie. Kwestia ocenienia, co komu bardziej leży.
|