Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jubiler
#1
1) Nowa profesja Jubiler
 
Nowa umiejętność rzemieślnicza: Jubilerstwo
Nowa specjalizacja rzemieślnicza:Jubiler
Nowa praca w pośredniaku w Zakładzie Jubilerskim jako Jubiler
 
2) Miejsce pracy:

Nowa lokacja Zakład Jubilerski
Możliwe opcje
->Kup plany przedmiotów
->Idź do zakładu
 
Zakład Jubilerski
 
Pierścienie
Lista pierścieni poziomów :[ 1, 3, 5, 10, 15, 20, 25, 30, 35, 40, 50, 60, 70, 80, 90, 100]
 
Naszyjnik
Lista naszyjników poziomów:[ 1, 3, 5, 10, 15, 20, 25, 30, 35, 40, 50, 60, 70, 80, 90, 100]
 
 
3) Przedmioty i Mechanika Jubilera

2  nowe przedmioty-> Naszyjnik, Pierścień.
Skala Statystyk od 1 do 2000.
Bazowe wartości przedmiotów= Poziom_przedmiotu
Max wartość statystyki= Poziom_przedmiotu razy 20
Koszt tworzenia przedmiotów oraz doświadczenie
Koszt energetyczny przedmiotu=Poziom_Przedmiotu
Doświadczenie za zwykły przedmiot: Poziom_Przedmiotu*1 dla rzemieślnika razy 2
Doświadczenie za specjalny przedmiot: Doświadczenie za zwykły przedmiot + (Poziom_Przedmiotu *(100+Jubilerstwo/20)*1) dla rzemieślnika razy 2

Losowanie wartości specjalnych przedmiotów

Dla smoczych/jaszczurzych
Poziom_Przedmiotu +random(jubilerstwo/3, Jubilerstwo) +Premia z rzemieślnika

Dla Elfich/Gnomich
Poziom_Przedmiotu +random(Jubilerstwo/3, Jubilerstwo/2) +Premia z rzemieślnika

Szansa na wykucie
Tak samo jak u kowala/stolarza czyli 95% dla najsłabszego surowca od 6 umiejki *poziom_Przedmiotu + logarytm do 100%(jeśli tak jest faktycznie)
 
Szansa na specjalny przedmiot
30% początkowe + 1% za każde 100 umiejętności Jubilerstwa

 
4)  Rodzaje przedmiotów, przeliczniki oraz rozkład przedmiotów specjalnych
Naszyjnik
Zwykły dający premię do ataku w wysokości poziomu_przedmiotu
Specjalne: 
->Jaszczurzy dający premię do szybkości
->Gnomi dający premię do trafienia
->Smoczy dający premię do Ataku
 
Pierścień
Zwykły dający premię do obrony w wysokości poziomu_przedmiotu
Specjalne:
->Elfi dający premię do uniku
->Smoczy dający premię do obrony
 
Przeliczniki Surowcowe
Bonus do obrony/ataku
Miedź 7*lvl
Brąz 11*lvl
Mosiądz 15*lvl
Żelazo 18*lvl
Stal 20*lvl
 
Bonus do Trafienia/Uniku/Szybkości
Stal 7*lvl
Żelazo 11*lvl
Miedź 15*lvl
Brąz 17*lvl
Mosiądz 20*lvl
 

Rozkład specjalnych przedmiotów
Naszyjnik % specjalne
Smoczy (31/101)
Gnomi - (31/101)
Jaszczurzy - (24/101)
Jaszczurza hybryda - (1/101)
Gnomia hybryda - (7/101) (hybrydy dają +10% lepszy bonus niż czysto gnomie naszyjniki).
Smocza hybryda - (7/101) (hybrydy dają +10% lepszy bonus niż czysto smocze naszyjniki).
 
 
Pierścień % specjalne
Smoczy (66/101)
Elfi - (21/101)
Elfia hybryda - (7/101) (hybrydy dają +10% lepszy bonus niż czysto elfie pierścienie)
Smocza hybryda - (7/101) (hybrydy dają +10% lepszy bonus niż czysto smocze pierścienie).
 

5) Event Jubilera
Od 3500 Jubilerstwa pojawia się dodatkowa możliwość w zakładzie Jubilerskim łączenia gnomich i elfich naszyjników/pierścieni poziomu 100 i minimum 1600 wartości w celu uzyskania hybrydy.
 
Do zdobycia tytułu Królewskiego Jubilera musi jubiler jako pierwszy dostarczy:
Hybrydowy naszyjnik 1000 Uniku/Trafienia

 
Łączenie jest trudnym procesem który wymaga Pierścienia i Naszyjnika, kosztuje  100 energii.
Efekt takiego łączenia to:
 
90% szans na stworzenie hybrydowego naszyjnika ,gdzie wartość przedmiotu jest od losowany od (Trafienie+Unik przedmiotów)/4 do 1000.
10% szans na nieudaną próbę stworzenia hybrydy i strata przedmiotów.
 
Przedmioty użyte w łączeniu znikają i powstaje jeden nowy lub 0. Nie dostaje się doświadczenia.

6) Pozostałe

-Dodanie 3 miejsc w ekwipunku, dla jednego naszyjnika oraz dwóch pierścieni (jak zwykły ekwipunek albo tak jak talizmany)

-Naszyjniki i pierścienie nie są umagicznialne.

-Można dodać parę pierścieni/naszyjników czysto pod Kaplicę oraz śluby, w formie jak chowańce z możliwością dodawania im nazw/napisów.

-Jubiler jest powiązany z następnym tematem dodającym potworka 425 oraz parę innych rzeczy.


7) Wyjaśnienie

Jubiler ma nam rozwiązać parę obecnie mniej lub bardziej uciążliwych kwestii oraz pozwolić naturalnie przeskoczyć dla większości kombinacji na nowego mobka poziomu 425, czyli zastąpić obecnego bhaala. Pomysł jubilera się przewijał kilkukrotnie w rozmowach lub na starym forum, a przy rozwiązaniu problemu surowców hutnikiem oraz pewnymi sufitami do których zaczynamy po erach dochodzić może nam trochę urozmaicić rozgrywkę. Jest on kluczowy jeśli myślimy o nowym mobku między bhaalem a balorem, gdyż nie wierzę w wersję optymistyczną czyli potworka 425 z defem bhala i atakiem 25k, ani czystym 25k bez dodania nowych itemów, bo jedno to nieporozumienie, a drugie premiuje tylko postacie pod balora.


Generalnie pozwoli nam:
-uniknąć "przestojów z ekwipunkiem, bo zyskujemy dodatkowe przedmioty
-ugrywalni część obecnie mało grywalnych kombinacji przez niskiego defa
-trochę większe zużycie mało używanych rud metali
-możliwości fabularne (pierścionki)
-większa ilość kombinacji ekwipunku do PvP
-większe możliwości łatania traf/unik w przyszłości

Minusów
-Przyspieszy niektóre wskoki na potworki (część graczy dalej będzie trzymał unik lub trafienie)
-Potrzeba kolejnego gracza
-nie wszyscy zyskują równo dzięki przedmiotom
-Wymaga trochę pracy (nowa profesja/nowe przedmioty/nowe miejsca dla przedmiotów)
-Jest połączony z drugim tematem o mobku 425 itd.
Odpowiedz
#2
Hmm projekt bardzo mi się podoba, ale mam kilka pytań.
1. 
Cytat:->Jaszczurzy dający premię do szybkości
->Gnomi dający premię do trafienia
->Smoczy dający premię do Ataku
Do Ataku we sensie siły ataku, tak?

2. Jakieś ograniczenia w zależności od rasy/klasy (co z rzemkami?)

3. Noszenie dwóch pierścieni z tym samym bonusem? Talizmanów się nie da, więc co np z dwoma pierścieniami uniku +2000?

4. Zastanawia mnie też wpływ na Igrzyska Amoriońskie? Pomysł jest fajny, ale wydaje mi się że bardziej pomoże umiejkowcom z brakami w sile ataku/szybkości niż tankom na statach, którym dodatkowe trafienie czy unik niewiele dadzą. 
Natomiast to tylko powierzchowne spostrzeżenia i chętnie poczytam opinie innych.
Odpowiedz
#3
1. Tak ataku, jak broń/łuk/strzałki

2. Bez ograniczeń, kwestia wykonania (wyglądu) czy to będą dodatkowe 3 miejsca w obrazku ekwipunku, czy coś na zasadzie napisu "biżuteria" i kliknięcie gdzie się zakłada. Rzemieślnicy mogą dzisiaj ubierać ekwipunek tak samo pierścienie/naszyjnik. + magowie powinni móc.

3. Można, tak samo 2x do obrony. Tutaj nie chodziło mi o "mechanikę talizmanów" bo nie mnożą statystyk, tylko kwestii wyglądu w ekwipunku lub sposobie zakładania/zdejmowania. ( miejsce jest ograniczone chodzi o załącznik)


4. Wpływ, zależnie czy wejdą zmiany obok z potworkiem 425, bo nowy ekwipunek bardziej przesuwa graczy w jego stronę. (Kwestia statystyk Atak/obrona)

Z perspektywy samych przedmiotów, są różne kombinacje statystyk, które się otrzymuje:
Golemki pewnie grałyby 2x obrona + naszyjnik do szybkości
Umiejkowe tanki różne kombinacje obrona lub unik + Szybkość lub trafienie
Pół tanki w zależności na kogo to obrona + szybkość lub ofensywnie Unik + traf lub szybkość
Tutaj umiejkowcy raczej traf/unik, chociaż na część tanków próbować będą defować lub wolniejsi grać szybkość by zbić ilość ataków. 

W samych przedmiotach raczej lekkie wskazanie na tanków bym dał, bo zawsze wykorzystają obronę, trafienie lub szybkość zawsze jest w cenie. Z drugiej strony samo eq pozwoli na granie większej ilości ras łowców, które obecnie przez braki defa są w szarej strefie. Tak samo część kombinacji nie będzie miało przestojów ergo lepsze tempo.

Tak jak obrona jest lepsza od ataku 4 vs 2, to Unik wychodzi tylko ciut lepiej, bo tutaj im większe liczby tym bardziej traf/unik się rozjeżdża co nie zmienia faktu, iż trochę nam go podreperuje i zmniejszy nacisk w akademiach/expieniu na mocny unik lub mocniejsze w unikach kombinacje(hobbit/złodziej).


Załączone pliki Miniatury
   
Odpowiedz
#4
Jak dla mnie spoko, zawsze nowa profesja, ale mam 1 zastrzeżenie:

Miedź 7*lvl
Brąz 11*lvl
Mosiądz 15*lvl
Żelazo 18*lvl
Stal 20*lvl

Jako że to jubiler i robi błyskotki, to może nie standardowe metale do wyrabiania, a złoto, mithril, adamantium i inne? Aż się prosi o to, by jubiler mógł robić złote błyskotki albo jakieś bardziej nietypowe Smile Nawet jeżeli nie w całości, to niech do receptur dojdzie coś w wymaganych surowcach do robienia, ew. zmniejszyć bonusy i wymagania umiejek o połowę, ale odpowiednio dorzucić receptury aż do 200 poziomu.
Odpowiedz
#5
Pomysł super, tak jak Nitrom myślę, że warto wykorzystać mniej istotne teraz surowce.
Już wiem czym zagram Big Grin
Angel
Odpowiedz
#6
Które surowce są teraz mniej istotne?
Obecnie masowo nie zużywamy chyba tylko kryształów i meteorytów, bo adamantium i mithril schodzą dla hutnika i zielarza (swoją drogą, może przeniesiemy mithril do zakładki bogactw?)
Można dodać z 3 dodatkowe surowce, które w podobny sposób jak węgiel i meteoryt będą znajdywane przez górników w trakcie kopania, a które zasilą jubilera.
Odpowiedz
#7
Wykorzystuje inne surowce cynk/cynę na gnomie/elfie eq, nie dałem nazw dla naszyjników/pierścionków bo można zamiast klasycznych z "surowca" dać bardziej rzeczywiste odpowiedni z cyklu złoty/diamentowe etc.

Meteoryty idą na event hodowcy, kryształy i adamantium do rozbudowy klanu i hutnika
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 3 gości