Ocena wątku:
  • 3 głosów - średnia: 3.67
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[QoL] Zmiany w UI
#1
Cel zmian: usprawnienie i uprzyjemnienie klikalności amorionów poprzez ograniczenie ilości zbędnego klikania. Z racji tego że całość wiąże się z tym samym zagadnieniem, to pozwolę sobie rzeczy dot. danego projektu dać w 1 temacie. Część rzeczy poruszałem już na discordzie, o części rzeczy wspominam od lat...

1) Możliwość wpisania liczby przedmiotów, które chce się zakupić w wieży maga, aptece, zbrojowni, itp. oraz dodaniu przycisków min/max(a przynajmniej tego 2).

Przykładowo mag, który chce kupić 10 kosturów, musi kliknąć raz kup i potem 9 razy odświeżać stronę, żeby dostać, co chce. Po co? O ile wygodniejsza byłaby możliwość po prostu wpisania tego, ile chce się kupić, albo kliknięcia "max", żeby od razu pole uzupełniło się wartością, na które pozwalają nam nasze finanse. Natomiast o ile kostury to nie jest wielki problem, to jednak pojawia się tutaj kwestia mikstur i nie tylko, co pozwala przejść do kolejnego punktu, czyli:

2) Pozbycie się osobnych okienek do przekazywania i zakupu mikstur i wszelkiej maści surowców.

O co chodzi? Teraz mając np. nutari, illani, illanias i dynallca w bogactwach i chcąc to przekazać do klanu to trzeba wejść w zielnik i tam osobno przekazywać każde z ziół. To jest jednak jeszcze małe piwo, ale co ma powiedzieć alchemik, który ma kilkadziesiąt rodzajów mikstur, każdej po kilka sztuk o różnej mocy? Swoim alchemikom zawsze mówiłem, by takie różności w ogóle od razu sprzedawali, bo szkoda ich czasu na wrzucanie tego, a magusy i tak wolą większe partie mikstur, żeby też mniej klikać... Czyli tak jak obecnie mamy przycisk "przekaż surowce do klanu" to po jego kliknięciu nie wybieramy z listy pojedynczo wszystkiego, tylko mamy od razu wylistowane wszystko z danej kategorii wraz ze stanem przez nas posiadanym danego typu surowców i możemy wpisywać ręcznie, co i ile chcemy przekazać + wspomniane wcześniej przyciski min/max oraz dodatkowo "przekaż wszystko" z potwierdzeniem, czy chcemy to na pewno zrobić. O ile mniej klikania Smile

Natomiast co do alchemików i przekazywania przez nich milionów mikstur, to tutaj jest wiążący się z tym wątek: KLIK

3) Zastąpienie obecnego interfejsu zbrojowni "półkami".

Półki miałyby działać na zasadzie rozwijalnej listy, czyli klikamy np. pole gdzie są kostury i zamiast przechodzić do nowego okienka z listą kosturów, to rozwija nam się lista ekwipunku danego typu i analogicznie jak w poprzednim punkcie można już na tym etapie pobierać ekwipunek. Tutaj jednak nie wprowadzałbym opcji "zaznacz wszystko" czy też przycisków min/max, a zamiast tego checkboxy przy każdym przedmiocie wraz z ilością do wpisania, domyślnie ustawioną na 1. Zamiast wpisywania id, komu chcemy przekazać, to dałbym przyciski "pobierz ekwipunek", "przekaż ekwipunek innemu klanowiczowi" i "zdaj ekwipunek do klanu". Ofc, analogiczne przyciski powinny być w innych pozycjach w klanie, np. przy surowcach Smile

Analogicznie powinien być wtedy też zmieniony panel ekwipunku oraz powinien być tam dodany przycisk "przekaż do klanu". W zakładce bogactwa też nie byłoby to głupie Smile

4) Wprowadzenie możliwości przeszukiwania dziennika

Czy to trzeba tłumaczyć? 100 stron w dzienniku to nie jest nic nadzwyczajnego, a jednocześnie znalezienie w tym informacji o tym, kto np. wziął coś z klanu i nie oddał jest problemowe i trzeba kombinować, żeby to namierzyć albo cierpliwie przeglądać wpis po wpisie. Dla kogoś, kto ma mało wpisów rzecz mało potrzebna, dla osób z szerokimi uprawnieniami w klanie coś mogącego się przydać.
Odpowiedz
#2
Jestem jak najbardziej za.
A pomysł z dziennikiem jest mega, bo naprawdę można się czasem pogubić, szczególnie jak nie było się kilka h w grze i potem wylew.
Odpowiedz
#3
Myślę, że najbardziej upierdliwe jest obecnie przekazywanie przedmiotów do zbrojowni, zwłaszcza kołczanów. Zastanowiłbym się, jak sprawnie można to ulepszyć.

Oczywiście proponowane zmiany też spoko, można chyba wdrożyć nawet w trakcie ery.
Odpowiedz
#4
Myślę, że to co zaproponowałem rzutuje i na kołczany, po prostu nie wymieniałem wszystkiego
Odpowiedz
#5
Jestem za.

Mam jeszcze dodatkową propozycję. W ekwipunku eq jest posegregowane typem i bonusem, ale chcąc je już przesłać np. z banku eq jest nieposortowane i trzeba czasem kilka minut przysiąść aby znaleźć odpowiedni item i go wysłać. Przydałoby się sortowanie również w banku, na takiej samej zasadzie jak w eq. Miłą opcją byłaby nawet możliwość wysyłania bezpośrednio z ekwipunku, ale to większe przeróbki, a samo posortowanie już ułatwi grę.
Angel
Odpowiedz
#6
Halo? Ja wiem, że do końca NE daleko, ale raczej warto pewne rzeczy omawiać/głosować już teraz, a nie zmarnować kilka miesięcy na darmo...
Odpowiedz
#7
W pierwszych dniach ery raczej nikt nie ma czasu na omawianie projektu, który i tak nie wejdzie od ręki. Całe wieczory spędzam nad klanem... Pewnie tak do postawienia sali, a potem znów przy studni. Więc nie ma się co dziwić, że tutaj przycichło. Ale niebawem znów zacznie się dziać - na pewno.

Co do tego pomysłu - poprawa przesyłania rzeczy/surowców jest wręcz konieczna! To zmora wszystkich - zarówno rzemieślników, jak i walczących. Już bez wtyczki z tego wątku nie wyobrażam sobie gry.

Nie wiem jednak czy każda z propozycji jest sensowna. Dobrze byłoby gdyby Nerph (a może i Neher) się wypowiedzieli, co do możliwości wprowadzenia. Najsensowniej byłoby wprowadzić zmianę tak jak we wtyczce, gdzie można łatwo przesłać rzeczy z ekwipunku i bogactw. Za pomocą checkboxów zaznaczyć co chcemy wybrać, a następnie na dole "oddaj do klanu"/"oddaj do gracza..."/ "sprzedaj zaznaczone". I ten sam mechanizm powtórzyć w klanie (checkboxy i "oddaj do gracza") - jak jest teraz w klanowej zagrodzie chowańców. Ale czy to łatwe do zmiany - nie wiem. Wtedy nie trzeba byłoby bawić się w sortowanie w banku czy w klanie ("przekazać do klanu") - to by mogło zostać bez zmian.

W kupowaniu przedmiotów w sklepach również ten sam mechanizm checkboxów i ilości, a na dole "kup", czy coś w tym stylu?


Chodzi o to, aby opracować system, który nie będzie kosztować Nerpha wielu godzin pracy (bo zmiany w wielu miejscach i wszędzie coś innego) i ewentualnym stworzeniu przy tym bugów.
Jakiś spec od programowania mógłby się wypowiedzieć?
Odpowiedz
#8
Jestem ogólnie bardzo za i będę propsował każdy projekt który ma na celu wyprowadzić Amorion z ciemnych wieków bezsensownego klikania i tragicznie zaprojektowanego i wybitnie nieprzyjaznego UI. Jednocześnie mogę się wypowiadać z bardzo wygodnej pozycji osoby która nie będzie musiała potem tych zmian przerabiać z Nerphem Smile Więc do rzeczy...

1) Świata to nie zbawi ale zawsze to jakieś ułatwienie/przyśpieszenie. Osobiście dla mnie ta zmiana jest obojętna.
2, 3) Całkiem fajne i potrzebne zmiany. Chociaż wcale nie takie łatwe do wprowadzenia. Trochę roboty z tym będzie... ale jak już wspominałem, to nie ja będę to wypracowywał z Nerphem! Big Grin Jestem za!
4) Podstawowe możliwości przeszukiwania dziennika już chcą. Jak konkretnie chcecie, żeby to wyglądało? Opisz to jakoś bo jestem przekonany, że nie każdy rozumie ten podpunkt tak samo.
Odpowiedz
#9
Photo 
(26-03-2021, 12:03)Hastin napisał(a): 4) Podstawowe możliwości przeszukiwania dziennika już chcą. Jak konkretnie chcecie, żeby to wyglądało? Opisz to jakoś bo jestem przekonany, że nie każdy rozumie ten podpunkt tak samo.

Wydaje mi się, że wystarczyłoby to co jest obecnie dostępne na poczcie (chyba tylko dla premium?) - wyszukiwanie po ID i po frazie. W ten sposób można znaleźć historię przedmiotu (kto wziął ostatni z klanu), czy prześledzić wpisy w dzienniku danej osoby, itd. Jeśli to na poczcie działa, to chyba da się jakoś zaaplikować również w dzienniku?


Załączone pliki Miniatury
   
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości