Jeszcze całkiem niedawno, górnik miał dostęp do dwóch kopalni - górskiej oraz miejskiej. Problem polegał na tym, że kopanie w miejskiej nie było tak opłacalne, jak kopanie w górskiej przez co ambitni górnicy niechętnie tam zaglądali. Wprowadzenie hutnika sprawiło, że górnikom zabrano dostęp do kopalni miejskiej. Jednocześnie nowa klasa bazowała na zielarzu, przez co powielała związane z nim problemy. Jednocześnie górnik stał się raczej 'poszukiwaczem skarbów', niż prawdziwym kopaczem.
Zmiany w górniku.
Oddanie górnikom możliwości wydobywania surowców w Miejskiej Kopalni - na nowych zasadach.
W Miejskiej Kopalni gracze będą mogli wydobywać miedź, cynk, cynę, żelazo oraz węgiel.
Wprowadzony zostanie system licencji na wydobywanie metali. Licencje można wykupywać niezależnie od siebie - od początku mamy możliwość zakupu każdej z nich.
Po wykupieniu odpowiednich licencji gracz będzie miał możliwość wyboru, którego metalu pragnie szukać.
W trakcie poszukiwań rozkład prawdopodobieństwa wygląda analogicznie do Górskiej Kopalni:
40% znajdujemy wybrany metal
10% znajdujemy węgiel
40% nic nie znajdujemy
10% lawina
Ceny licencji
• 1000 sz – miedź
• 5000 sz i 50 mithrilu – cynk
• 10000 sz i 100 mithrilu – cyna
• 30000 sz i 300 mithrilu – żelazo
Współczynniki wydobycia dla Miejskiej Kopalni
0,7 węgiel
6 miedź
8 cynk
10 cyna
12 żelazo
Współczynnik PD dla Miejskiej Kopalni
7/15 węgiel
3,15 miedź
4,2 cynk
5,25 cyna
6,3 żelazo
Wzór na wydobycie:
sufit((los * 1 / współczynnik) * (1 + górnictwo / 20))
los = losowanie z zakresu (1,20)
Dodatkowo:
Bonus w przedmiocie specjalnym ulegnie edycji - po zmianie będzie dawał +5% do wydobycia [obecnie daje +5% do wydobycia mithrilu].
Usunięcie z lokacji „Górska Kopalnia” możliwości zdobycia węgla.
Dodanie możliwości wygrania eventu w Miejskiej Kopalni.
W praktyce z perspektywy górnika nie ma znaczenia, w której kopalni będzie kopał. Współczynniki PD oraz wydobycia dopasowane są tak, żeby niezależnie od lokacji postać dostawała średnio tyle samo PD. Jeden górnik będzie w stanie spokojnie zaopatrzyć jednego, a w późniejszym etapie gry i dwóch kowali - natomiast od klanów będzie zależało, ilu górników zostanie oddelegowanych do kopania w górach, a ilu powinno działać w mieście.
Zmiany w hutniku.
Zabranie hutnikom możliwości wydobywania surowców w Miejskiej Kopalni.
Zastąpienie progów na dodatkowe sztabki wzorem analogicznym do wzoru alchemika na dodatkowe mikstury. Dodanie u hutnika PD za wytopienie sztabki.
Hutnik o wyższej umiejętności/sile ma szansę na wytopienie dodatkowej sztabki i zdobycia w ten sposób większej liczby PD.
Koszt wytopienia wynosi 1 energii, za każde topienie rzemieślnik zdobywa 0.02 hutnictwa. Za 1 energii wytopionych zostaje początkowo 10 sztabek, liczba ta z czasem zwiększa się (do maksymalnie 60).
Jeżeli ze wzoru na topienie wynika, że mamy szansę na kolejną sztabkę, koszt topienia zwiększa się automatycznie o koszt dodatkowej sztabki.
Przy wpisaniu większej liczby akcji wytapiania, gra automatycznie zaktualizuje umiejętność postaci co 1 akcję.
Wzór na liczbę sztabek:
tgh((hutnictwo + sila x 0.1)/2000) x 50 + 10
PD:
20 + 10 x (wytopione sztabki - 10)
Przykładowo, jeżeli ze wzoru na topienie wychodzi nam 41.18, to topimy 41 sztabek i mamy 18% szans na wytopienie 42 sztabki. Dostajemy też odpowiednią ilość PD.
Wprowadzenie szansy na nieudane topienie - system poparzeń.
Wzór na nieudane topienie wynosi [20-(hutnictwo/100)-3(jeśli posiadamy przedmiot hutnika)]%
Minimalna szansa na nieudane topienie wynosi 5%, dla posiadaczy przedmiotu hutnika 2%.
Nieudane topienie owocuje utratą sztabek, brakiem naliczania PD oraz otrzymaniem obrażeń z zakresu (1 - poziom x5). Mimo to, postać dostaje 0.02 w umiejętności hutnictwo.
Event hutnika
Zaplanowany jest na około 120 dzień ery tak, by nie kolidował z eventem kowala.
Po przekroczeniu 3200 hutnictwa gracze mogą podjąć próbę stworzenia figurki tytana. Każda z prób kosztuje 10k sztabek stali, 300 energii i daje 10% szansy na sukces.
Opcje:
2. Usunięcie bonusu do hutnictwa u wilkołaka.
3. Zmiana nazwy hutniczego przedmiotu specjalnego -> ogłoszony zostanie konkurs na nazwę.
Zmiany w górniku.
Oddanie górnikom możliwości wydobywania surowców w Miejskiej Kopalni - na nowych zasadach.
W Miejskiej Kopalni gracze będą mogli wydobywać miedź, cynk, cynę, żelazo oraz węgiel.
Wprowadzony zostanie system licencji na wydobywanie metali. Licencje można wykupywać niezależnie od siebie - od początku mamy możliwość zakupu każdej z nich.
Po wykupieniu odpowiednich licencji gracz będzie miał możliwość wyboru, którego metalu pragnie szukać.
W trakcie poszukiwań rozkład prawdopodobieństwa wygląda analogicznie do Górskiej Kopalni:
40% znajdujemy wybrany metal
10% znajdujemy węgiel
40% nic nie znajdujemy
10% lawina
Ceny licencji
• 1000 sz – miedź
• 5000 sz i 50 mithrilu – cynk
• 10000 sz i 100 mithrilu – cyna
• 30000 sz i 300 mithrilu – żelazo
Współczynniki wydobycia dla Miejskiej Kopalni
0,7 węgiel
6 miedź
8 cynk
10 cyna
12 żelazo
Współczynnik PD dla Miejskiej Kopalni
7/15 węgiel
3,15 miedź
4,2 cynk
5,25 cyna
6,3 żelazo
Wzór na wydobycie:
sufit((los * 1 / współczynnik) * (1 + górnictwo / 20))
los = losowanie z zakresu (1,20)
Dodatkowo:
Bonus w przedmiocie specjalnym ulegnie edycji - po zmianie będzie dawał +5% do wydobycia [obecnie daje +5% do wydobycia mithrilu].
Usunięcie z lokacji „Górska Kopalnia” możliwości zdobycia węgla.
Dodanie możliwości wygrania eventu w Miejskiej Kopalni.
W praktyce z perspektywy górnika nie ma znaczenia, w której kopalni będzie kopał. Współczynniki PD oraz wydobycia dopasowane są tak, żeby niezależnie od lokacji postać dostawała średnio tyle samo PD. Jeden górnik będzie w stanie spokojnie zaopatrzyć jednego, a w późniejszym etapie gry i dwóch kowali - natomiast od klanów będzie zależało, ilu górników zostanie oddelegowanych do kopania w górach, a ilu powinno działać w mieście.
Zmiany w hutniku.
Zabranie hutnikom możliwości wydobywania surowców w Miejskiej Kopalni.
Zastąpienie progów na dodatkowe sztabki wzorem analogicznym do wzoru alchemika na dodatkowe mikstury. Dodanie u hutnika PD za wytopienie sztabki.
Hutnik o wyższej umiejętności/sile ma szansę na wytopienie dodatkowej sztabki i zdobycia w ten sposób większej liczby PD.
Koszt wytopienia wynosi 1 energii, za każde topienie rzemieślnik zdobywa 0.02 hutnictwa. Za 1 energii wytopionych zostaje początkowo 10 sztabek, liczba ta z czasem zwiększa się (do maksymalnie 60).
Jeżeli ze wzoru na topienie wynika, że mamy szansę na kolejną sztabkę, koszt topienia zwiększa się automatycznie o koszt dodatkowej sztabki.
Przy wpisaniu większej liczby akcji wytapiania, gra automatycznie zaktualizuje umiejętność postaci co 1 akcję.
Wzór na liczbę sztabek:
tgh((hutnictwo + sila x 0.1)/2000) x 50 + 10
PD:
20 + 10 x (wytopione sztabki - 10)
Przykładowo, jeżeli ze wzoru na topienie wychodzi nam 41.18, to topimy 41 sztabek i mamy 18% szans na wytopienie 42 sztabki. Dostajemy też odpowiednią ilość PD.
Wprowadzenie szansy na nieudane topienie - system poparzeń.
Wzór na nieudane topienie wynosi [20-(hutnictwo/100)-3(jeśli posiadamy przedmiot hutnika)]%
Minimalna szansa na nieudane topienie wynosi 5%, dla posiadaczy przedmiotu hutnika 2%.
Nieudane topienie owocuje utratą sztabek, brakiem naliczania PD oraz otrzymaniem obrażeń z zakresu (1 - poziom x5). Mimo to, postać dostaje 0.02 w umiejętności hutnictwo.
Event hutnika
Zaplanowany jest na około 120 dzień ery tak, by nie kolidował z eventem kowala.
Po przekroczeniu 3200 hutnictwa gracze mogą podjąć próbę stworzenia figurki tytana. Każda z prób kosztuje 10k sztabek stali, 300 energii i daje 10% szansy na sukces.
Opcje:
2. Usunięcie bonusu do hutnictwa u wilkołaka.
3. Zmiana nazwy hutniczego przedmiotu specjalnego -> ogłoszony zostanie konkurs na nazwę.