Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wojna Adamantowi Dyspeczerzy Dystrybucja vs klany
#1
Klan Adamantowi Dyspeczerzy Dystrybucja wypowiada wojnę klanom:

1. Srebrne Cienie,
2. Tallamaris,
3. Unia Amoriońska,
4. Mynder Wynder,
5. Przymierze Krasnoludzkiej Faktorii

- - -


Cytat:Witaj, Istis
Składamy Tobie wypowiedzenie wojny w zachowanej formie niżej wymienionym klanom.


Mariusie, Crahulusie, Zielmitrze, Arano, Nithromie/Nehereginusie


Byliśmy świadomi ryzyka atakując siedziby Waszych klanów. Poniesiecie więc konsekwencje Waszych ataków odwetowych, a tymi konsekwencjami będzie wojna.

Jest 19. dzień miesiąca Uktar. Era trwa już 37 dni. Dzień ten nie będzie dobrze wspominany przez Adamantowych Dyspeczerów, szczególnie jego wczesne popołudnie. Trudno nam uwierzyć, że trzy różne akty przemocy wymierzone w nasz klan - mające miejsce w przeciągu mniej niż piętnastu minut - są dziełem przypadku. Siedziba naszego klanu została zaatakowana odpowiednio: o godzinie 13:11 przez klan Tallamaris, o godzinie 13:16 przez klan Unia Amoriońska oraz o 13:25 przez klan Mynder Wynder. Poza wyżej wymienionymi, otrzymaliśmy dwa, wydaje się, niepowiązane z poprzednimi, ciosy, odpowiednio o godzinie 00:09 od Srebrnych Cieni oraz o godzinie 18:15 od Przymierza Krasnoludzkiej Faktorii.
Walka w normalnych warunkach, czyt. pokoju, nie jest dla nas pobłażliwa. Jesteśmy zagrożeni wieloma atakami dziennie, które zagrażają istnieniu naszych budynków oraz uśmiercają naszych klanowiczów, podczas gdy w świetle prawa dysponujemy jedynie pojedynczą próbą sforsowania obrony danego przeciwnika. Zniesienie regulacji dot. dziennych ataków pozwoli nam na podjęcie próby sprawiedliwej walki.

W odpowiedzi na ataki klan Adamantowi Dyspeczerzy Dystrybucja wypowiada wojnę następującym klanom:

1. Srebrne Cienie,
2. Tallamaris,
3. Unia Amoriońska,
4. Mynder Wynder,
5. Przymierze Krasnoludzkiej Faktorii.

Warunkiem, który przesądzi o odstąpieniu przez Adamantowych Dyspeczerów od wojny jest wypłacenie kontrybucji w złocie liczonej wg wzoru: iloczyn sumy członków Klanu, liczebnika porządkowego określającego bieżący dzień Ery, 100.000 sztuk złota.
Jako przykład: klan Srebrne Cienie liczący 26 osób, 37. dnia Ery jest zobowiązany do wypłacenia 96.200.000 sztuk złota jako sumy odstępnego od wojny w ciągu 48 godzin od wystosowania żądania.


Pozdrawiam,
Mondverrater Swift

 - - -

Obecnie klany są w stanie pokoju.
W oparciu o § 15. a)  Ustawy o Klanach po upływie 48 godzin nastąpi stan wojny.

Data zamieszczenia: 20.11.2018 r. godz. 9:35

§ 14. Rozpoczęcie wojny
c) Klan, który zamierza wypowiedzieć wojnę innemu klanowi, zobowiązany jest zgłosić ten fakt do Władcy lub Namiestnika, który w przypadku akceptacji wypowiedzenia zakłada temat na forum zewnętrznym w dziale "Klany". W zgłoszeniu tym należy przedstawić uzasadnienie konfliktu.

§ 15. Stan wojny
a) Stan wojny następuje w ciągu 48 godzin od zamieszczenia na forum gry informacji o wypowiedzeniu wojny lub warunkowym wypowiedzeniu wojny.

- - -

Jako, że w obecnej formie wojny klanowe nie są zbyt ciekawe zachęcam do rozpoczęcia dyskusji nad zmianami w dziale "Propozycje".
Angel
Odpowiedz
#2
Wojny w obecnym układzie gospodarczo militarnym panującym w klanach nie tyle są nieciekawe, co stwarzają możliwość (co gorsza całkowicie legalnie) sterroryzowania przez niewielki klan wszystkich czołowych klanów walczących o najwyższe cele, czyli eventy rzemieślniczo arenowe. Przywódca ADD zapewne dobrze się bawi, w sumie nie gorzej niż inni, tylko jest to zabawa kosztem ciężkiej pracy członków atakowanych klanów.
Zmiany w ustawie o klanach? Jak najbardziej. Ewentualnie zmiany w mechanice, prowadzące do zwiększenia znaczenia siły członków klanu, tak jak to chyba kiedyś było. Machiny i golemy powinny być tylko dodatkiem nie odgrywającym kluczowej roli w bitwie.
I jeszcze jedna sprawa. W ustawie jest mowa, że wojna zostaje zakończona mechanicznie po stoczonych 100 walkach bez określenia z czyjej strony był atak. Co za tym idzie wojnę można zakończyć już w ciągu jednej doby w przypadku gdy wszystkie razem klany, którym ADD wypowiedziało wojnę są jedną stroną w konflikcie.
Odpowiedz
#3
Jako osoba wywołana w liście, pozwolę sobie odpowiedzieć.

Zacznijmy od tego dlaczego ta wojna została w ogóle klepnięta? Jedynym agresorem jest tutaj klan ADD, który w przypadku KFu, ataki przeprowadził wczoraj oraz przedwczoraj po godzinie 9 rano. W odwecie KF zaatakował wczoraj po 18, inne klany oddały nieco wcześniej, jednak schemat jest ten sam. ADD atakuje, czeka na atak odwetowy, po czym pisze "Trudno nam uwierzyć, że trzy różne akty przemocy wymierzone w nasz klan - mające miejsce w przeciągu mniej niż piętnastu minut - są dziełem przypadku" lub "Jesteśmy zagrożeni wieloma atakami dziennie". Przecież to jest jawna kpina i trollowanie ze strony wyżej wymienionego klanu. Przywódca zapewne myśli, że jest sprytny, bo wykorzystuje stary i totalnie bezsensowny system wojen klanowych, ale jedynie jest irytujący w swoim zachowaniu.

Co KF, SC, T, UA i MW mogą zyskać na tej wojnie? Całe nic! Co mogą stracić? Setki milionów gdy zostanie zburzona studnia.

Wypowiedzenie wojny powinno mieć uzasadnione casus belli, w tym przypadku jest to tylko i wyłącznie chęć wkurzenia innych graczy z powyższych klanów (którzy w większości walczą o eventy) poprzez zburzenie np. studni artezyjskiej i ponoszenie niepotrzebnych kosztów.

Sam fakt, że ADD jednego dnia chce zawrzeć umowę handlową, a drugiego atakuje bez powodu pokazuje tylko ich moralność.

Zgadzam się z Crahulusem, najsensowniej by było gdyby został dodany zapis o posiadaniu casus belli oraz została zmieniona mechanika wojen klanowych. W końcu to śmieszne, że kilku średnich rzemków jest w stanie pokonać kilkunastu bardzo dobrych wojowników.
Odpowiedz
#4
Crahulus, brednie które wygadujesz są więcej niż absurdalne.
Odpowiedz
#5
(20-11-2018, 16:10)Mondverrater napisał(a): Crahulus, brednie które wygadujesz są więcej niż absurdalne.

Miałem na myśli przypadek uznania przez władcę sojuszu i przyjęcie w związku z tym nowych zasad odnośnie prowadzenia wojny i aprobaty nowej formy rozstrzygnięcia konfliktu. Nie twierdzę, że mówisz bzdury Dyspeczerze, dlatego proszę nie kieruj kalumni w moją stronę, tym bardziej nie popartych żadną argumentacją, jak to w przypadku inteligentnej osoby być powinno.
Odpowiedz
#6
Silnik gry nie umożliwia prowadzenia wojny między 6 klanami jednocześnie. Dlatego ta ogromna wojna będzie rozdzielona na pięć mini wojen, które będą następowały jedna po drugiej. Kolejność będzie ustalona (wg mnie powinna być to ta jaką podał wypowiadający wojnę w wiadomości do mnie) i podana na forum.

Wszystkie ustalenia postaramy się jak najszybciej przedstawić.

- wojna toczy się do wykonania ŁĄCZNIE 100 ataków, wygrywa ten klan, który ma więcej wygranych,
Angel
Odpowiedz
#7
Nie zgadzamy się na takie warunki. Działanie wojenne rozpoczynają się po 48 godzinach od zamieszczenia informacji o wypowiedzeniu wojny na forum przez przedstawiciela Władzy. Powyższa wypowiedź Namiestniczki to karygodna próba pogwałcenia amoriońskiego prawa. Nie ma mowy o podzieleniu wojny na kilka "mini wojen".
Odpowiedz
#8
W takim razie w jaki sposób proponujesz rozstrzygnąć te wojny równocześnie skoro silnik gry na to nie pozwala?
Angel
Odpowiedz
#9
(20-11-2018, 22:34)Mondverrater napisał(a): Nie zgadzamy się na takie warunki. Działanie wojenne rozpoczynają się po 48 godzinach od zamieszczenia informacji o wypowiedzeniu wojny na forum przez przedstawiciela Władzy. Powyższa wypowiedź Namiestniczki to karygodna próba pogwałcenia amoriońskiego prawa. Nie ma mowy o podzieleniu wojny na kilka "mini wojen".

Otóż, ta wojna nie jest podzielona na pięć mini wojen...
Widzisz prosty przykład... Niemcy wypowiadają wojnę x państwom i prowadzą ją jednocześnie ze wszystkimi, państwa stają w koalicji przeciwko agresorowi i atakują jednocześnie by jak najszybciej zakończyć konflikt
Tak samo jest teraz z Wami, doprowadziliście do Wypowiedzenia wojny teraz liczcie się z jej konsekwencjami.
Tyle w temacie.
Odpowiedz
#10
1. Dlaczego rozwiązanie zaproponowane przez Namiestniczkę Istis jest nieakceptowalne - argumentacja

I. Prawo stoi powyżej ograniczeń technicznych silnika gry

Ograniczenia silnika gry nie mogą stać ponad Prawem Amoriońskim, dlatego klan Adamantowi Dyspeczerzy Dystrybucja odrzuca propozycję Namiestniczki Istis jako rażąco naruszającą Prawo Amorion.

Rozwiązanie zaproponowane przez Namiestniczkę Istis stoi w absolutnym konflikcie z:
1. § 15. Ustawy o Klanach:
„a) Stan wojny następuje w ciągu 48 godzin od zamieszczenia na forum gry informacji o wypowiedzeniu wojny lub warunkowym wypowiedzeniu wojny.”
oraz:
2. § 14. Ustawy o Klanach
„c) Klan, który zamierza wypowiedzieć wojnę innemu klanowi, zobowiązany jest zgłosić ten fakt do Władcy lub Namiestnika, który w przypadku akceptacji wypowiedzenia zakłada temat na forum zewnętrznym w dziale "Klany". W zgłoszeniu tym należy przedstawić uzasadnienie konfliktu.”

Wypowiedzenie wojny dokonane przez klan Adamantowi Dyspeczerzy Dystrybucja zostało dokonane legalnie w świetle Prawa, do którego przestrzegania zobowiązany jest również aparat Władzy. Obecne rozwiązanie jest naznaczone pogwałceniem praw klanu Adamantowi Dyspeczerzy Dystrybucja.

II. Przypadki, w których ograniczenia silnika nie są traktowane jako nieprzekraczalna bariera

Analogiczny przykład Igrzysk Amoriońskich. Powołując się na wypowiedzi Władcy Nerpha Oreno zamieszczonych na Forum Amorion w dziale „Propozycje” w temacie „Dynamiczne Ery” [dostęp: 20.11.2018]:

„Automatyzacja IA - to byłoby coś, nie powiem.
Tyle że po prostu nie potrafię wyobrazić sobie jak w praktyce miałoby to działać bo skrypt musiałby uwzględniać wszystko - czytanie wyniku walki, fakt czy była zgodna z regułami, czy odbyła się w wyznaczonym terminie, czy gracze należą do właściwych grup, czy jeszcze nie odpadli. Poza tym dochodzi jeszcze losowanie kolejnych grup, dodawanie i wyrzucanie uczestników.”

oraz:

„Jeśli mam być brutalnie szczery - nie sądzę by taki skrypt kiedykolwiek powstał.
Podobnie zresztą jest z NE - teoretycznie tu automatyzacji nie ma aż tak dużo, pojawia się jednak kwestia czynnika ludzkiego - czy zostały przygotowane zmiany, czy czy termin NE odpowiada graczom, czy administracja jest gotowa itp.”

Na podstawie wyżej przytoczonych fragmentów wnioskuję, że Władza, reprezentowana tu przez Władcę Nerpha Oreno, zdaje sobie sprawę z ograniczeń narzucanych przez Silnik Gry - przeprowadzenie Igrzysk Amoriońskich wymaga ręcznej interwencji aparatu Władzy. Ręczna interwencja aparatu Władzy może być zatem substytutem możliwości regulacji przebiegu danej okoliczności wyłącznie silnikiem gry.

Inne przykładowe okoliczności:
a) weryfikacja przez Władzę ekwipunku przesłanego przez kowala na konkurs o tytuł Królewskiego Kowala,
b) wprowadzenie Nowej Ery

III. Mechaniczne wypowiedzenie wojny innemu klanowi w Opcjach Przywódcy jest nieaktywne

IV. Niesprawiedliwość rozwiązania

Klan Adamantowi Dyspeczerzy Dystrybucja jest przygotowany na rozpoczęcie działań wojennych 22.11.2018 po godzinie 9:35, nie w styczniu. Sama formuła tzw. „mini-wojen” pozostawia duża liczbę niedomówień.

Czy w trakcie tzw. „mini-wojny” klany pozostawałyby w stanie pokoju? Czy dozwolony byłby jeden atak na dobę na siedzibę wrogiego klanu? Czy może ograniczenie walk dobowych pozostałoby zdjęte, ale te ataki nie liczyłyby się do puli 100 walk przesądzających o zwycięstwie? Kolejność tzw. „mini-wojen”, w akcie wypowiedzeniu wojny została ujęta chronologicznie wg ataków odwetowych. Równie dobrze mogła by zostać ustalona wg liczby członów rosnąco lub malejąco, wg wartości zrabowanych dóbr, wg stosunku wartości zrabowanych dóbr do stosunku liczby członków, wg celów strategicznych, wg wyników rzutów kostką, czy wreszcie wg upodobania.
W tzw. „mini-wojnach” kolejność ich odbywania ma najbardziej strategiczne znaczenie. Dlaczego zatem klan Adamantowi Dyspeczerzy Dystrybucja, który jest stroną inicjującą konflikt zbrojny, zostaje arbitralnie pozbawiony atutu strategicznego planowania?
Dlaczego konsekwencje, jakie mogą ponieść pozostałe klany mają być dziełem przypadku? Dlaczego niektórzy będą mieliby mieć wiele dni, może tygodni na przygotowanie się do wojny?

V. Istnieje mechaniczna możliwość więcej niż jednego ataku na dobę na siedzibę danego klanu, co jest regulowane przez § 7. Systemu Kar



2. Co zatem nastąpi, rozwiązanie zamienne

Klan Adamantowi Dyspeczerzy Dystrybucja rozpocznie legalne działania wojenne w 48 godzin od założenia tematu na Forum (Data zamieszczenia: 20.11.2018 r. godz. 9:35), czyli 22.11.2018 po godzinie 9:35. Wtedy też klan rozpocznie pięć równoległych wojen. Jako, że niemożliwe jest określenie zwycięzcy mechanicznie po odbyciu 100 walk – Władza zobowiązana jest do określenia zwycięzcy zdlanie. Analogicznie do sposobu przeprowadzania Igrzysk Amoriońskich.
W oparciu o § 7. Ustawy o karach klan Adamantowi Dyspeczerzy Dystrybucja dysponując, określoną przez silnik gry, dobową pulą 24 ataków sam będzie decydował o sposobie jej wykorzystania – niezależnie czy będą to 24 legalne ataki na siedzibę tylko jednego klanu, z zakresu pięciu klanów, z którymi klan Adamantowi Dyspeczerzy Dystrybucja 22.11.2018 po godzinie 9:35 klan w świetle Prawa wejdzie w stanie wojny; czy będą to 4 (lub 5 ataków) na każdy klan z zakresu ww. pięciu klanów; czy klan wstrzyma się całkowicie od ataków na siedziby innych klanów, czy też skorzysta z prawa do jednego ataku na dobę na siedzibę klanów, z którymi pozostaje w stanie pokoju.
W przypadku stoczenia 100 walk z danym klanem, z którym Adamantowi Dyspeczerzy Dystrybucja będzie pozostawać w stanie wojny, klan Adamantowi Dyspeczerzy Dystrybucja – który jest stroną wypowiadającą wojnę - zgłosi ten fakt Przywódcy danego klanu oraz aparatowi Władzy, która zweryfikuje wynik z poziomu Panelu Administracyjnego. Każdy kolejny atak następujący po 100 stoczonych walkach wymaga zastosowania § 7. Systemu Kar:

„Wojska klanowe mogą zaatakować siedzibę innego klanu wyłącznie raz na dzień (1 atak na reset główny). Powyższe ograniczenie nie ma zastosowania w przypadku wybuchu wojny pomiędzy dwoma lub większą ilością klanów (dotyczy to tylko klanów będących ze sobą w stanie wojny). Więcej informacji na temat stanu wojny i pokoju zawiera Ustawa o Klanach.
7.1. W przypadku naruszenia powyższego przepisu aktualny przywódca klanu ukarany zostanie grzywną w wysokości uzależnionej od liczebności jego klanu (100000-1000000 sz pomnożone przez aktualną liczbę członków). W przypadku kolejnego wykroczenia tego typu, przywódca klanu zostanie wtrącony do lochu na okres 3 nocy (72 godziny) z kaucją uzależnioną od liczebności jego klanu (1000000sz pomnożone przez liczbę członków).
7.2. W przypadku trzeciego i kolejnych wykroczeń tego typu Władca lub Namiestnik dodatkowo zyska prawo rozwiązania (kasacji) klanu.”

Cytując fragment profilu Władcy Nerpha Oreno, punkt 8. [dostęp 20.11.2018]
„Jeśli zostałeś/zostałaś ukaran(y/a) przez rangowego i nie zgadzasz się z jego osądem, możesz odwołać się od nałożonej sankcji i w przypadku uzyskania pozytywnego wyniku zostanie ona wykreślona z kartotek oraz anulowana (o ile w dalszym ciągu trwa).
[...]
- zwracanie korzyści utraconych w wyniku kary (np. energii utraconej podczas pobytu w lochach) nie jest standardem i może mieć miejsce jedynie w przypadku ewidentnego uchybienia ze strony rangowego,
- od decyzji Namiestnika lub Władcy nie przysługuje odwołanie”

Na oparciu o profil Władcy:

1. Zastosowanie § 7. Systemu Kar wobec Przywódcy klanu Adamantowi Dyspeczerzy Dystrybucja za więcej niż jeden atak na dobę, po godzinie 9:35 22.10.2018, a przed stoczeniem 100 walk, wobec klanów Srebrne Cienie, Tallamaris, Unia Amoriońska, Mynder Wynder, Przymierze Krasnoludzkiej Faktorii (klanów z którymi Adamantowi Dyspeczerzy Dystrybucja będą wtedy pozostawać w stanie wojny) w świetle przedstawionych faktów może być potraktowane jedynie jako ewidentne uchybienie ze strony rangowego.
2. W przypadku zastosowania § 7. Systemu Kar, klanowi Adamantowi Dyspeczerzy Dystrybucja będzie przysługiwać zwracanie korzyści utraconych w wyniku kary. Korzyści te to: energia utracona podczas pobytu w Lochach oraz pula ataków, z których klan, z powodu zastosowania § 7. Systemu Kar nie mógł skorzystać. Sytuacja ta nie jest bezprecedensowa, jako przykład przywołujemy niedawne, zdalne przywracanie umiejętności uniku utraconego w wyniku błędu silnika gry.
3. Zaproponowane przez Namiestniczkę Istis rozwiązanie problemu, zamieszczone na Forum Amorion w dziale „Klany” w temacie ”Wojna Adamantowi Dyspeczerzy Dystrybucja vs klany” [dostęp 20.11.2018] nie może być interpretowane jako decyzja Namiestnika. Jest to jedynie propozycja rozwiązania problemu w obliczu ograniczeń wynikających z istoty silnika gry.

Kierując się bezpośrednio do aparatu Władzy: rozwiązaniem problemu jest nierejestrowanie przebiegu pięciu równoległych wojen w silniku gry, właściwe stosowanie § 7. Systemu Kar w czasie pięciu równoległych wojen oraz rozpatrzenie zgłoszenia nadesłanego przez klan dot. odbycia się 100 walk między klanami na korzyść tego, kto uzyskał więcej walk zwycięskich.

Pozdrawiam,
Reprezentujący klan Adamantowi Dyspeczerzy Dystrybucja
Rajzefiber

(21-11-2018, 01:27)Bemu napisał(a):
(20-11-2018, 22:34)Mondverrater napisał(a): Nie zgadzamy się na takie warunki. Działanie wojenne rozpoczynają się po 48 godzinach od zamieszczenia informacji o wypowiedzeniu wojny na forum przez przedstawiciela Władzy. Powyższa wypowiedź Namiestniczki to karygodna próba pogwałcenia amoriońskiego prawa. Nie ma mowy o podzieleniu wojny na kilka "mini wojen".

Otóż, ta wojna nie jest podzielona na pięć mini wojen...
Widzisz prosty przykład... Niemcy wypowiadają wojnę x państwom i prowadzą ją jednocześnie ze wszystkimi, państwa stają w koalicji przeciwko agresorowi i atakują jednocześnie by jak najszybciej zakończyć konflikt
Tak samo jest teraz z Wami, doprowadziliście do Wypowiedzenia wojny teraz liczcie się z jej konsekwencjami.
Tyle w temacie.

Bemu, wydaje mi się, że nie zrozumiałeś/aś koncepcji Namiestniczki Istis.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 6 gości