Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Liga Amorion
#1
Dobry wieczór,
gram w Amorion stosunkowo niedługo, nie wiem więc czy taki pomysł nie pojawiał się w przeszłości. Jest to oczywiście szkic, który wymaga dopracowania.

Ideą jest stworzenie systemu walk, który będzie umożliwiał regularną rywalizację między klanami, praktycznie od początku do końca ery.
Poprzez fakt, że Liga będzie trwała wiele tygodni, zapewni dodatkową rozrywkę również po tym, gdy skończą się wszystkie inne eventy.

1. Do Ligi może przystąpić każdy klan, który do 14 dnia ery wykupi licencję.
2. Na podstawie zgłoszeń stworzony zostaje terminarz spotkań skonstruowany tak, by każdy z klanów walczył przynajmniej raz w tygodniu. Każdy klan walczy z każdym klanem taką samą ilość razy.
3. Każdy klan wystawia 3 osobową reprezentację. Reprezentacja może ulegać zmianie, ale o chęci wymiany zawodnika należy informować z co najmniej 3 dniowym wyprzedzeniem. Zmiana zostaje wdrożona bezpośrednio po głównym resecie (o ile upłynęły 72h). Można dokonać tylko jednej zmiany tygodniowo.
4. Spotkanie polega na stoczeniu przez każdą postać 2 walk z każdym z przeciwników z konkurencyjnego klanu (łącznie każda z postaci walczy 6 razy).
5. Punkty zdobyte przez reprezentantów danego klanu są sumowane i zapisane na konto klanu - Liga nie prowadzi klasyfikacji indywidualnej.  Punktacja za walki jest taka sama jak podczas IA.
6. Po zakończeniu Ligi klany otrzymują wyznaczone przez administrację nagrody.
7. W przypadku rozwiązania/wycofania się z Ligi licencja klanu wystawiona zostaje na publiczną aukcję. W przypadku braku chętnych wszystkie walki danego klanu automatycznie stają się walkowerami.
8. Aby uchronić Ligę przed sprzedawaniem meczów, powołany zostanie skład sędziowski, w którym zasiadać będą przedstawiciele administracji oraz klanów biorących udział w lidze. Dodatkowo koszt licencji będzie stosunkowo wysoki, by móc odsiać klany, których motywacje są wątpliwe. W przypadku wykrycia korupcji, klany mogą zostać ukarane utratą punktów lub zdyskwalifikowane.
9. (opcja) Przebieg spotkań może być udostępniany na forum, co umożliwi dyskusję i będzie źródłem dodatkowych emocji.


Proszę o opinie oraz o konstruktywną krytykę.
Pozdrawiam Smile
Odpowiedz
#2
Fajny pomysl, rekompensata kosztow postawienia klanu moglaby zalezec od wynikow takiego turnieju. Moznaby go zorganizowac przed lub po ia, wiecej emocji! Big Grin
Odpowiedz
#3
Docelowo myślałem o tym, by pierwsza seria (lub dwie serie, jeśli klanów będzie mniej) odbywała się przed IA, na czas IA przerwa, po IA ostatnia seria.
Przykładowo, zgłosi się 7 klanów, każdy toczy 6 walk w serii, tak więc seria trwa 6 tygodni.
Zapisy do ~15 dnia ery.
Start ~30 dnia ery
Koniec I serii ~ 72 dnia ery.
Koniec II serii ~ 114 dnia ery.
Przerwa na IA.
Wznowienie Ligi ~ 170 dnia ery.
Koniec III serii ~ 212 dnia ery.

Zakładając, że era trwa 8 miesięcy byłoby to na miesiąc przed końcem ery.

Uważam, że długotrwała rywalizacja pomiędzy klanami da wszystkim sporo emocji i dodatkowo zmotywuje klanowiczów do gry.
Odpowiedz
#4
Wszytko pięknie wygląda.
Jest jeden zasadniczy problem. Same igrzyska pochłaniają sporo pracy ludziom opiekującym się grą. To będzie dodatkowe zajęcie dla adminów.
Oczywiście jestem za tym pomysłem, tylko czy udźwigną?
Odpowiedz
#5
Myślę, że możliwe jest powołanie sędziów, którzy częściowo odciążą administrację - spisywanie wyników, prowadzenie tabel z punktacją i tym podobne można śmiało oddelegować Smile
Odpowiedz
#6
Nie chcę aby to zabrzmiało jak zniechęcanie do realizacji Twojego pomysłu Shade, ale jest jeszcze jeden, może mało istotny feler.
Koszty energetyczne poniesione podczas walk Ligowych jeszcze w okresie rozwoju postaci. Blesy i walki kosztować będą trochę energii, niewiele ale na początku rozwoju postaci może to zaważyć w wyścigu o eventy. Zwłaszcza gdy część klanów nie przystąpi do rywalizacji w ramach Ligi.
Odpowiedz
#7
Jak dla mnie pomysł super, może nie w 100% tak jak powyżej, ale wszystko można przecież zmodyfikować i obgadać.

Dwie sprawy, które Crahu poruszył i jedna ode mnie.
Po pierwsze to administracja nie musi nic robić, przecież można zrobić dedykowaną lokację, w której mielibyśmy dostęp do terminarza, przebiegów walk, rankingów, wszystko automatycznie, bez liczenia w excelach itd.
Po drugie koszty energetyczne. Dla takich walk można odpuścić wymaganą energię na blessa i atak. Każde inne PvP by zostało bez zmian. Dzięki temu nie wydajemy energii na potrzeby Ligi
Po trzecie, kiedyś był poruszany temat Sali Walk, która miała być lokacją zapobiegającą wałkom na IA, usprawnieniem pracy adminów (raporty walk również by były automatyczne) oraz innymi ficzerami typu ~x% niedokładności skanu złodzieja przy skanowaniu itp, coś co by nie tylko odciążyło Nerpha, ale też dało mniejsze pole do kombinowania, a większe w sprawie niepewności i trzeba by bardziej analizować przeciwnika by się na walkę z nim ustawić

Ode mnie wielki plus za pomysł, proszę tylko nie pisać, że "tego się nie da zrobić", bo zakładam że będzie tu merytoryczna rozmowa, a nie gadanie głupot Tongue
Odpowiedz
#8
Tego sie nie da zrobicSmile
Nie da sie tego zrobic uczciwie bo jak wiecie termin IA jest bardzo waznym czynikiem balansujacym rownowage miedzy klasami i tak na pewnym etapie jedni beda duzo bardziej skuteczni, a w innym inny zestaw buildow plus kto ile da AP w szybkosc teraz a kto za chwile bo chce szybciej wejsc na mobka wyzej. Chociaz jestem za, aby sie przekonac jak to wyglada.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 6 gości