22-01-2021, 23:17
@Zielmitr
A czy nie taki właśnie był zamysł? Żeby żelazo jako bardziej wartościowe dawało więcej expa? Tym bardziej, że kowale więcej kują z żelaza/stali i jest to o wiele bardziej pożądany surowiec (miedzi po tych 3 tygodniach to już na pół ery jest) i wydaje się naturalnym, że powinien więcej zyskać z kopania żelaza. Poza tym nie rozumiem po co tak komplikować wzory, to co napisałeś możemy zapisać:
Miedź=Hutnictwo/2
Cynk= Hutnictwo/3
Cyna= Hutnictwo/4
Żelaza=Hutnictwo/5
@Istis
Nie no, akurat łatwo określić, to oczywiste że będzie gorzej. Wymagany exp na poziom rośnie potęgowo, exp za kopanie wpada liniowo w stosunku do skilla. Na tym etapie gry, mając ~500 eny dziennie oraz 1250 skilla:
"Przeznaczyłeś na wydobycie 1 energii. Zdobywasz w zamian 252 sztuk miedzi, 0.1 w umiejętności hutnictwo oraz 94 Punktów Doświadczenia. "
Zakładając całe 500 eny na kopanie (co wiązałoby się z kopaniem 125k surki dziennie, co jest niemożliwe na tym etapie, bo tyle adamantium nie ma żeby rozbudować) wychodzi 47k expa, w teorii są to 2 poziomy, w praktyce nie topisz żadnych sztabek + nie masz zwyczajnie tyle surki. Dla żelaza będzie to 236k expa, ale tylko w teorii, bo trzeba by do tego 970 pól, które łącznie by kosztowały ok 7 milionów adamantium na tym etapie.
Cytat:Poważnie zastanowiłbym się czy nie dodać mnożnika do wykopywanego surowca zależnie od rodzaju rudy. Chodzi o to, że na stałym wykopywaniu Hutnictwo/5 , bardziej opłaca się kopać żelazo, bo daje więcej doświadczenia niż takie samo kopanie miedzi.
stąd by wyrównać wtedy za 1 punkt energii powinniśmy wykopywać
Miedź=Hutnictwo/5 razy 2,5
Cynk= Hutnictwo/5 razy 1,(6)
Cyna= Hutnictwo/5 razy 1,25
Żelaza=Hutnictwo/5
A czy nie taki właśnie był zamysł? Żeby żelazo jako bardziej wartościowe dawało więcej expa? Tym bardziej, że kowale więcej kują z żelaza/stali i jest to o wiele bardziej pożądany surowiec (miedzi po tych 3 tygodniach to już na pół ery jest) i wydaje się naturalnym, że powinien więcej zyskać z kopania żelaza. Poza tym nie rozumiem po co tak komplikować wzory, to co napisałeś możemy zapisać:
Miedź=Hutnictwo/2
Cynk= Hutnictwo/3
Cyna= Hutnictwo/4
Żelaza=Hutnictwo/5
@Istis
Cytat: W tak krótkim czasie ciężko określić czy ta mała ilość expa jest stała czy tylko problem będzie z początku ery. Przydały by się jakieś konkretne liczby pokazujące dysproporcję w expie. Najważniejsze jest, że nie ma problemów z rudą. Możemy posymulować troszkę jak będzie z expem przy wyższym poziomie umiejki na serwerze testowym porównując hutnika i zielarza (i jeszcze jakiegoś rzema?). Patrząc na posągi hutnik pięknie wbija umiejkę, a i lvlem nie odstaje (ale wiadomo tutaj wchodzą góry).
Nie no, akurat łatwo określić, to oczywiste że będzie gorzej. Wymagany exp na poziom rośnie potęgowo, exp za kopanie wpada liniowo w stosunku do skilla. Na tym etapie gry, mając ~500 eny dziennie oraz 1250 skilla:
"Przeznaczyłeś na wydobycie 1 energii. Zdobywasz w zamian 252 sztuk miedzi, 0.1 w umiejętności hutnictwo oraz 94 Punktów Doświadczenia. "
Zakładając całe 500 eny na kopanie (co wiązałoby się z kopaniem 125k surki dziennie, co jest niemożliwe na tym etapie, bo tyle adamantium nie ma żeby rozbudować) wychodzi 47k expa, w teorii są to 2 poziomy, w praktyce nie topisz żadnych sztabek + nie masz zwyczajnie tyle surki. Dla żelaza będzie to 236k expa, ale tylko w teorii, bo trzeba by do tego 970 pól, które łącznie by kosztowały ok 7 milionów adamantium na tym etapie.