Ocena wątku:
  • 1 głosów - średnia: 1
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Poprawka uniku
#1
Będąc już na finiszu IA można pokusić się o spojrzenie na to, co nie do końca na nich grało. Uważam, że jednym z problemów igrzysk jest festiwal trafienia 3%. Ludzie pracują prawie pół roku tylko po to, żeby na koniec dotrzeć do muru "3%" i patrzeć na to, co komu szybciej wejdzie.

Obecnie wygląda to tak, że unik jest o wiele łatwiej nabijać jak trafienie w umiejkach. Np. Zieltmir mając 63 270 uniku posiada 46896 trafienia z umiejek. Natomiast przelicznik tych rzeczy to dla np. łucznika na 300 poziomie jest taki, że 0,4 szybkości przelicza się na unik, natomiast na 300 poziomie trafienie to 0,408 zręczności. Mamy więc praktycznie identyczny przelicznik, gdzie jedna z tych statystyk wymaga wbicia 300 lvlu, by tyle dawać. Do tego doliczyć należy bonusy do uniku z ekwipunku. Postać nastawiona na umiejki zawsze ładuje dużo szybkości, więc unik wystrzela w górę i gdy połączymy to wszystko ze sobą i dochodzi do sytuacji, gdzie 70k trako ma garstka, natomiast 80k uniku już sporo osób. Gdzie te 70k trako to ledwie 20% trafienia i robione kosztem mniejszej szybkości, a są przypadki mające 85k uniku.

O tym, że szybkość dodatkowo decyduje o bilansie walk już nawet nie wspominam.

Jestem za tym, aby przelicznik szybkości na unik został obniżony jeszcze raz o 0,1 lub 0,15 i żeby wynosił odpowiednio 0,3 lub 0,25. Ktoś żeby mieć potężne trako musi się mocno napracować, natomiast unik podbić jest o wiele łatwiej.

Przy 40k szybkości, co nie jest wyczynem da to 4 lub 6k uniku mniej. Zniknie problem festiwalu, komu bardziej dopisze szczęście, a jednocześnie unik nadal będzie górował nad trafieniem. I nadal będzie możliwość jego podbijania do ekspienia.
Odpowiedz
#2
Będąc już na finiszu IA można pokusić się o spojrzenie na to, co nie do końca na nich grało. Uważam, że jednym z problemów igrzysk/ery/balansowania są gracze przypadkowo nabijający za dużo umiejek lub co tam umieli wycwanić.
Ludzie pracują prawie pół roku tylko po to, żeby na koniec dotrzeć do muru i patrzeć na to, co komu szybciej wejdzie.

Teza kolegi: Obecnie wygląda to tak, że unik jest o wiele łatwiej nabijać jak trafienie w umiejkach.
Zielek 300lvl 63 270 uniku i 46896 trafienia z umiejek hmm???
weźmy obok
Neherignus 304 lvl 59081 uniku i 51052 trafienia z umiejek
Hasser 296 lvl 61025 uniku i 46668 trafienia z umiejek
Można zacząć Wb/magów wyciągać, ale wniosek jest generalnie prosty albo mistrz uników i łatwo się wbija, albo jednak niektórzy expili mocniej by robić uniki kosztem levela i Umiejętności bojowej.
(17-07-2018, 21:21)Nithrom napisał(a): Postać nastawiona na umiejki zawsze ładuje dużo szybkości, więc unik wystrzela w górę i gdy połączymy to wszystko ze sobą i dochodzi do sytuacji, gdzie 70k trako ma garstka, natomiast 80k uniku już sporo osób

Pierwsza część zdania to uogólnienie dosyć nawet błędne, bo kraś łowcy nie robili szybkości, balory nie robiły masy szybkości, a są umiejkowcami. Jaszczury gdyby mogły trenować siłę/zręczność, pewnie mniej speeda by miały,
nawet wampiry i elfy musiały bardziej dołożyć w obrażenia.

Drugie to wielkie wyolbrzymienie dodające dramaturgii, albo masz jakieś magiczne informacje albo znów uogólnienie lub celowe wprowadzanie w błąd czytających. 
Bo na dzokerze tak, wyrobią ludzie 70k trafienia lub uniku. Ale bez blessów
80k Uników 

Robie ja 84k, Reeira 85k, Neher dzisiaj przekroczył 80k,  Hasserowi chyba brakuje 1k uników, Merthowi ciut więcej.
Zipo przekroczył, ale dla przykładu bez znaczenia, bo ma nikłą szybkość i tyle sporo osób całe 3 może 4.

Teraz garstka=1 osoba Hasser, bo reszta nie przekroczyła 70k trafienia.
Ale podkreślę z Dzokerem dadzą rade Smile

Rozwiązanie zaproponowanie to forsowanie rewolweryzmu, gdzie oleje się umiejki i wyścig szybkości, bo nam % wzrosną, a trzeba być tylko szybszym by mieć więcej farta Smile
Odpowiedz
#3
Wydaje mi się, że unik nie jest jakimś problemem, wiadomo że nabijanie powyżej progu 60k na nierozstrzygach daje średnio 0,19(3) za punkt energii, podczas gdy szybkość trenowana po 0,2 daje 0,15 uniku za punkt energii. 0,1 w przypadku treningu po 0,3 oraz 0,075 w przypadku treningu po 0,4. Logicznym jest, że unik można najlepiej podbić robiąc nierozstrzygi. Patrz krasie łowcy:
Najwięcej uników
1. [KF] Zipo (99) 73149.58
2. xXx Wieczny Tułacz (88) 68460.34
Z czego Wieczny by miał ~2k więcej od Zipo, gdyby nie odpadł 2 tygodnie wcześniej.

Problemem jest to, że jak jesteś wolny i nie masz defa, to z reguły możesz pomarzyć o dobrym wyniku. Z "półtanków" najlepszy balorowiec jakim był Kard, przegrał z Ogórem, który swoją drogą ma przecież podobne staty do Karda, a w następnej walce dostał lanie. Jeśli ktoś ma 3% trafienia i stosunek 5:1, to ma ok. 14,2% szansy na trafienie zanim przeciwnik się ruszy. Ok, dużo, ale nie o to mi chodzi. Żeby mieć 14,2% na Isobel, która poszła na maxa w szybkość i miała 82,5k uniku, potrzeba ok 69,9k trafienia. Żeby mieć tyle trafienia na kogoś z 85k uniku potrzeba 72,1k trafienia. Dla skillowca bez szybkości praktycznie nie jest to osiągalne i nawet joker niewiele daje w kwestii.

Cięcie uniku z szybkości jeszcze bardziej umocni "wygra szybszy" przy 3%. Obecna sytuacja wygląda trochę tak, że wolni biją się ze sobą o dolne miejsca, a szybcy z szybkimi o wygraną. IA zaczynające się 120 dnia promują tanków, IA zaczynające się 150 dnia promują skillowców. Jeszcze w tej erze max kryt został zwiększony o x0,1 przez co tanki mają jeszcze trudniej. Moim pomysłem jest by może zaczynać 135 dnia, gdzie tanki/balorowcy by byli mocniejsi, a skillowcy by się jeszcze tak bardzo nie rozpędzili. Przy okazji era by się tak bardzo nie ciągnęła.
Odpowiedz
#4
Zielu, wszystko fajnie, 70k trako z dżokerem, ale można też wziąć go na unik i wtedy te 85k uniku będzie przebite Wink Nie wrzucaj w temat blessów, itp. bo to jest pomijalne. Osoba x weźmie bless na trako, y na unik i nic to nie zmienia, a jedynie zaciemnia temat.

Jeżeli masz lepszy pomysł, to chętnie wysłucham, bo festiwal 3% jest słabą zabawą.
Odpowiedz
#5
Pomijając prywaty i zawoalowane oskarżenia, omówmy propozycję Nithroma
Patrzac na zakończone właśnie IA określiłbym 3 progi szybkościowców
Rekordzista - 60k 
Najszybsi - 40k 
Szybcy - 30k 

Co daje odpowiednio 24k, 16k i 12k uniku

Jeśli założyć obniżenie współczynnika uniku z szybkości mamy:
0,35 - 21k, 14k, 10,5k
0,3 - 18k, 12k, 9k
0,25 - 15k, 10k, 7,5k

Straty wynoszą zatem
Rekordzista od 3 do 9k uniku
Najszybsi od 2 do 6k uniku
Szybcy od 1,5 do 4,5k uniku

I teraz jak to wpłynie na trafienia
66k trafienia
Dla 80k uniku - ok 8% szans
Dla 78k - ok 14%
Dla 76k - ok 19%
Dla 74k - ok 25%
Dla 72k - ok 31%
Dla 70k - ok 37%

Moje pytanie brzmi: jak to wpłynie na rozgrywkę w obu wariantach IA?
Odpowiedz
#6
(20-07-2018, 11:05)Nerph napisał(a): I teraz jak to wpłynie na trafienia
66k trafienia
Dla 80k uniku - ok 8% szans
Dla 78k - ok 14%
Dla 76k - ok 19%
Dla 74k - ok 25%
Dla 72k - ok 31%
Dla 70k - ok 37%

Moje pytanie brzmi: jak to wpłynie na rozgrywkę w obu wariantach IA?

Wpłynie tak, że szybszy będzie miał przewagę i przy takim samym % trafienia, będzie liczył na szczęście wynikające z przewagi ataków. Jeśli spojrzymy na to jak wyglądały postacie w dawnych erach, możemy dojść do wniosku, że zbliżamy się powoli do maksymalnych wartości trafienia i uniku, bo więcej będzie już ciężko zrobić. W obecnym systemie wolni gracze nie mają szans z dobrze poprowadzonym szybkościowcem.
Odpowiedz
#7
Bardziej chodziło mi o to jak taka zmiana wpłynie na IA w 120 a jak na IA w 150 dniu?
Tym bardziej że zaproponowana przez Ciebie alternatywa zaklada po prostu wypośrodkowanie daty startu turnieju.
Odpowiedz
#8
Miałem przygotowaną wiadomość, ale po wpisie Nerpha nie ma co, dawać dużej.
W przyszłym tygodniu przedstawię swoje pomysły bo jestem zwolennikiem szerszego obrazu niż pojedyńczych zmian.
Leczenie gangreny pigułką aspiryny jest generalnie mało skuteczne.

Co do pytania Nerpha o efekty, w skrócie można je nazwać wielkim buffem tego co ja nazywam rewolwerowcem, czyli ofensywna umiejkowa postać, która lekko olała unik by iść w trako/speed/unik.

Kto ile straciłby widać, a zyskać mogłyby buildy prezentowane w tej erze przez Mertha/Nitka lekko może Reeiry mnie i Nehera w niektórych scenariuszach.

Czemu? Nithrom/Merth nie bazowali na uniku, jeden bo magowi było pisanie nie ucieknięcie unikiem bez max expa, drugi bo zatrzymał się na wczesnych umiejkach 43k i 52k chyba(nie mam tutaj amo i lece z pamięci) i są generalnie najszybsi z tych co mają trafienie.

Przykład mój i Reeiry zwiększa nam śmiertelność, ale pomaga w jakimś stopniu na wolniejszych umiejkowych->Hasser.
Neherowi podobnie, tylko on wcześniej już nie uciekał z unikiem.

Czyli na 150 dzień to po prostu buff tego co i tak w 2 fazie wymiotło górę tabeli, a nerf tego mogłoby się skalować i postawiło bardziej w umiejki.

Rozważanie zmiany patrząc na inne buildy z tej ery mija się z celem, łowców krasi i tak jechali do 5 ataku Smile, balory poza Kardem ,dalej 3%, a jego walki z magami pokazały, że potrafi zniknąć nim uderzy.  Isobel i tak ma 3%, golemki dalej 3%, rozwiązanie pomaga jednej grupie na drugiej.

120/135 dzień, to co poruszę w propozycjach będzie nim przespieszenie IA, ale ze zmniejszoną stratą dla "walczących", czyli rekompensującym im większą ilością energii erze.

120 dzień nie ma balorów i jest więcej rewolwerowców, bo punkty trzeba nabić, a ludzie odpalą się szybciej by nie odpaść.
135 dzień nie pomaga balorom bo zaczynają go bić dopiero lub zaczną za 5 dni, a ich wyniki z I/II fazy nie wiały optymizmem, i tak samo jak wyżej ludzie odpalą się szybciej.
Odpowiedz
#9
Według mnie, obniżenie uniku z szybkości spowoduje, mniej więcej to co napisał Ziel, czyli większą szansę na to, że wygra szybszy, bo przy takim samym trafieniu jest większa szansa na trafienie. No i oczywiście dotyczyłoby to postaci z dużą szybkością, na resztę miałoby to marginalny wpływ. Może balorowcom by to trochę pomogło, bo jak już udałoby się wytrzymać pierwsze ciosy, to większa szansa, że trafią.

Trudno powiedzieć jakby to wyglądało przy krótszych IA. Widzę 2 drogi, albo albo szybkościowcy szybciej zaczną robić szybkość, ale oczywiście kosztem trafienia, albo expią do momentu aż mają nóż na gardle i grozi im odpadnięcie z IA, wtedy większe trako i lepszy unik, ale oczywiście kosztem stat. No i tu tanki odegrają większą rolę, a szczególnie takie expiące, coś jak hasser w poprzedniej erze. O biciu balorów ciężko tu mówić. Gdyby znalazł się mobek ze statami po 30k, to już co innego.
Odpowiedz
#10
Jak na razie nie widzę wspólnej płaszczyzny, załóżmy zatem, że wchodzą dwie równoległe zmiany:
- obniżenie uniku z szybkości do 0,3*szybkość
- zmiana w wyliczaniu bilansu ataków

Mamy zatem sytuację, w której gracz A z 60k szybkości traci więcej bo ok 6k uniku, wolniejszy gracz B (40k szybkości) utraci ok 4k uniku.
Czy faktycznie gracz z 60k szybkości uzyska w ten sposób przewagę? Teoretycznie będzie miał większe trafienie na gracza B, ale ten z kolei będzie miał jeszcze większy boost trafienia.
Co więcej przy zmianie bilansu mniejsza różnica szybkości sprawi, że gracz szybszy nie uzyska na tyle dużej ilości ataków by nadrobić słabszy unik więc być może będziemy mieli do czynienia z bilansem walk 1:1, gdzie jedynie pierwszeństwo będzie zwiększało szanse gracza szybszego.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 3 gości