12-12-2018, 21:48
Witam wszystkich serdecznie,
odświeżam propozycję Bimbromira Aquila z 2011-02-05 dotyczącą powstania nowego obiektu - Folwarku.
Z racji tego, że nie jest to mój pomysł. Treść postu została ujęta w cudzysłów.
"Gracz rozpoczyna grę z niewielką posiadłością ziemską o powierzchni 1 akra, na której wybudowany jest magazyn. Do magazynu można dodawać i zabierać dowolne ilości surowców.
Po każdym głównym resecie Folwark generuje dochód. Podstawą naliczania dochodu jest ilość akrów. Każdy akr generuje 5000 sztuk złota co reset, wartość ta może być modyfikowana ulepszeniami folwarku.
Po każdym głównym resecie Folwark generuje 10 Punktów Inwestycyjnych.
Gracz może zakupić teoretycznie dowolną ilość akrów. Koszt zakupu wynosi 2 Punkty Inwestycyjne oraz 20000 sztuk złota.
Amoriońskie Prawo Lenne zabrania inwestowania Folwarku ze środków własnych gracza. Można wypłacić dowolną sumę, lecz nie można nic wpłacać.
Linki:
Folwark:
Ulepszenia
Magazyn
Skarbiec
Ulepszenia: tutaj można zakupować poszczególne upgready i „budynki”. Dodatkowo opcja zakupu kolejnych akrów.
Magazyn: przechowuje dowolną ilość surowców. Dostępne opcje: dodaj /zabierz
Skarbiec: tutaj można pobierać złoto. Tylko pobierać, to ważne ze strategicznego punktu widzenia, ponieważ folwark bazuje na założeniu o premiowaniu długofalowej inwestycji.
Upgready i budynki:
Żarna
koszt: 3000 adamantium
efekt: dodatkowe 2 Punkty Inwestycyjne na reset
Stajnia
koszt: 8000 sosna
efekt: dodatkowe 3 Punkty Inwestycyjne na reset
Kierat:
koszt: 10000 adamantium 3000 wiąz
efekt: dodatkowe 4 Punkty Inwestycyjne na reset
Młockarnia
koszt: miedź 30000, cis 15000
efekt: dodatkowe 6 Punktów Inwestycyjnych
Irygacja:
koszt: 10000 leszczyna
efekt: 10% dodatkowego zysku
Trójpolówka
koszt: węgiel: 80000, sosna 7000
efekt: 15% dodatkowego zysku. Kumulatywne z Irygacją
Płodozmian
koszt: węgiel 250000, sosna 15000
efekt: 25% dodatkowego zysku. Kumulatywne z irygacją i trójpolówką
Melioracja
koszt: 200000 leszczyna, węgiel 400000
efekt: 50% dodatkowego zysku. Kumulatywne z irygacją, trójpolówka i płodozmianem
Nie mam modelu matematycznego obliczającego wszelkie warianty, policzyłem sobie kilka prawdopodobnych i o ile era nie potrwa rok, to powinno mieć to sens. Jednak jakiś matematyk mógłby stworzyć model, w którym dałoby się policzyć maksymalny zysk w miesiącach 1-9 ery."
odświeżam propozycję Bimbromira Aquila z 2011-02-05 dotyczącą powstania nowego obiektu - Folwarku.
Z racji tego, że nie jest to mój pomysł. Treść postu została ujęta w cudzysłów.
"Gracz rozpoczyna grę z niewielką posiadłością ziemską o powierzchni 1 akra, na której wybudowany jest magazyn. Do magazynu można dodawać i zabierać dowolne ilości surowców.
Po każdym głównym resecie Folwark generuje dochód. Podstawą naliczania dochodu jest ilość akrów. Każdy akr generuje 5000 sztuk złota co reset, wartość ta może być modyfikowana ulepszeniami folwarku.
Po każdym głównym resecie Folwark generuje 10 Punktów Inwestycyjnych.
Gracz może zakupić teoretycznie dowolną ilość akrów. Koszt zakupu wynosi 2 Punkty Inwestycyjne oraz 20000 sztuk złota.
Amoriońskie Prawo Lenne zabrania inwestowania Folwarku ze środków własnych gracza. Można wypłacić dowolną sumę, lecz nie można nic wpłacać.
Linki:
Folwark:
Ulepszenia
Magazyn
Skarbiec
Ulepszenia: tutaj można zakupować poszczególne upgready i „budynki”. Dodatkowo opcja zakupu kolejnych akrów.
Magazyn: przechowuje dowolną ilość surowców. Dostępne opcje: dodaj /zabierz
Skarbiec: tutaj można pobierać złoto. Tylko pobierać, to ważne ze strategicznego punktu widzenia, ponieważ folwark bazuje na założeniu o premiowaniu długofalowej inwestycji.
Upgready i budynki:
Żarna
koszt: 3000 adamantium
efekt: dodatkowe 2 Punkty Inwestycyjne na reset
Stajnia
koszt: 8000 sosna
efekt: dodatkowe 3 Punkty Inwestycyjne na reset
Kierat:
koszt: 10000 adamantium 3000 wiąz
efekt: dodatkowe 4 Punkty Inwestycyjne na reset
Młockarnia
koszt: miedź 30000, cis 15000
efekt: dodatkowe 6 Punktów Inwestycyjnych
Irygacja:
koszt: 10000 leszczyna
efekt: 10% dodatkowego zysku
Trójpolówka
koszt: węgiel: 80000, sosna 7000
efekt: 15% dodatkowego zysku. Kumulatywne z Irygacją
Płodozmian
koszt: węgiel 250000, sosna 15000
efekt: 25% dodatkowego zysku. Kumulatywne z irygacją i trójpolówką
Melioracja
koszt: 200000 leszczyna, węgiel 400000
efekt: 50% dodatkowego zysku. Kumulatywne z irygacją, trójpolówka i płodozmianem
Nie mam modelu matematycznego obliczającego wszelkie warianty, policzyłem sobie kilka prawdopodobnych i o ile era nie potrwa rok, to powinno mieć to sens. Jednak jakiś matematyk mógłby stworzyć model, w którym dałoby się policzyć maksymalny zysk w miesiącach 1-9 ery."