Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dlaczego warto pisać sesje na forum, czyli bolączki amoriońskiego eMGie.
#11
Jak napisałem, chętnie pomogę. Także z bestiariuszem, ale mam jedno zasadnicze pytanie Smile
Czy fabuła gry powstaje w całości poza nią czy administracja dała po prostu zielone światło i kiedy powstanie cały zarys fabularny, to zostanie on zaimplementowany do gry i przedstawiony też tym, którzy na forum nie wchodzą?
Odpowiedz
#12
(10-03-2019, 15:31)Ashariel napisał(a): Jak napisałem, chętnie pomogę. Także z bestiariuszem, ale mam jedno zasadnicze pytanie Smile
Czy fabuła gry powstaje w całości poza nią czy administracja dała po prostu zielone światło i kiedy powstanie cały zarys fabularny, to zostanie on zaimplementowany do gry i przedstawiony też tym, którzy na forum nie wchodzą?

Z tego co wiem, Amorion nigdy nie był i nigdy nie będzie grą typowo fabularną. Aczkolwiek ciężko mi wypowiadać się w imieniu administracji. Różnica między nami polega na tym, że ja nie planuję tworzyć całego zarysu fabularnego do gry. Z zasady nie zabieram się za rzeczy, które po prostu nie wypalą. A ponieważ go nie planuję nie wiem też co zamierza z takim tematem uczynić administracja.
Mogę odpowiadać tylko za rzeczy, do których przykładam rękę, więc jeśli pytasz o bestiariusz, to tak, mam nadzieję, że uda się go zaimplementować do gry.
Nie rozumiem stwierdzenia "powstaje fabuła gry" - możesz to rozwinąć?
Odpowiedz
#13
Już wyjaśniam.

Jeżeli w chwili obecnej fabuła w grze ogranicza się do skąpych opisów lokacji, szczątkowej historii tych miejsc i ich geograficznego ulokowania, to w zasadzie trudno mówić tutaj o fabule. Skoro tej fabuły nie ma, to mowa aktualnie o jej tworzeniu, powstawaniu i to miałem na myśli.

W kontekście tego co napisałem wyżej, chodziło mi o to czy oby na forum nie powstanie fabuła, którą będą mieli gdzieś wszyscy nie wchodzący tutaj. Bo jeżeli tak by było i to co zostanie tutaj stworzone, nie będzie przeniesione do rozgrywki, to byłoby to tak jakby tworzenie oddzielnej gry fabularnej na forum gry mechanicznej Tongue

Skoro ktoś miałby poświęcać swój czas, to myślę, że warto byłoby się upewnić, że ten czas nie zostanie zmarnowany, a choćby pojawienie się bestiariusza jakoś zostanie zaznaczone fabularnie - w postaci wieści, zakładki w grze czy czegokolwiek.
Odpowiedz
#14
(10-03-2019, 15:48)Ashariel napisał(a): Już wyjaśniam.

Jeżeli w chwili obecnej fabuła w grze ogranicza się do skąpych opisów lokacji, szczątkowej historii tych miejsc i ich geograficznego ulokowania, to w zasadzie trudno mówić tutaj o fabule. Skoro tej fabuły nie ma, to mowa aktualnie o jej tworzeniu, powstawaniu i to miałem na myśli.

W kontekście tego co napisałem wyżej, chodziło mi o to czy oby na forum nie powstanie fabuła, którą będą mieli gdzieś wszyscy nie wchodzący tutaj. Bo jeżeli tak by było i to co zostanie tutaj stworzone, nie będzie przeniesione do rozgrywki, to byłoby to tak jakby tworzenie oddzielnej gry fabularnej na forum gry mechanicznej Tongue

Skoro ktoś miałby poświęcać swój czas, to myślę, że warto byłoby się upewnić, że ten czas nie zostanie zmarnowany, a choćby pojawienie się bestiariusza jakoś zostanie zaznaczone fabularnie - w postaci wieści, zakładki w grze czy czegokolwiek.

Mam wrażenie, że żyjesz reliktem zamierzchłych czasów erpegowych Smile
Jak dla mnie nie ma to sensu, choć pewnie wszystko zależałoby od treści takiej plotki... Generalnie nie wiem, co miałaby ona wnieść.
I nie zrozum mnie źle, ja nie neguję takich działań, tylko po prostu ich nie rozumiem.
Albo inaczej - dla mnie informacja o tym, że postał bestiariusz i został wdrożony do gry to nie plotka fabularna tylko mechaniczna, a mechaniki z fabułą nie łączę.
Jeśli chodzi o to, czy w grze powstanie fabuła - jak dla mnie może zostać i skopiowana z tego, co tworzymy tutaj, tylko jaki to ma sens, skoro w grze nie ma gdzie grać fabularnie?
Poza tym gra i forum powinno stanowić integralną całość, do czego w sumie dążę. Wydaje mi się, że nie ma sensu babrać się w kodzie gry i symulować prace związane z wprowadzeniem zmian dla graczy fabularnych w grze, jeśli i tak forum daje o wiele większe możliwości. Skupiłabym się tutaj na tym, by usprawnić działania na forum i w inteligentny sposób zaimplementować w grze dojście do sesji, które dzieją się na forum. To wydaje mi się bardziej sensowne.

Jednakowoż, ja tutaj tylko sprzątam. Ostateczne zdanie i decyzję wyrazi administracja.
Odpowiedz
#15
Drodzy MG,
nie bierzcie do siebie małej aktywności w sesjach globalnych. Większość graczy fabularnych po prostu za takimi nie przepada. Wolą grę 1vs1, albo nie chcą pisać z nieznajomymi, czy z wielu innych powodów. Fabuła na amorionie żyje, choć nie widać jej oficjalnie. Sesje toczone są na pocztach graczy, a także forach klanowych czy innych komunikatorach.
Osobiście popieram Olmera. 90% sesji na amo zakończyłam po kilku pierwszych odpisach, bo mimo wcześniejszych ustaleń i tak okazywało się, że mamy zupełnie odmienną wizję świata. Co zdecydowanie nie pozwala na dalsze granie. Jednak również uważam, że szczegółowe opisywanie świata amorionu nie ma większego sensu. Gracze przywykli do tej swobody... wielu jest tutaj właśnie dlatego.

Niech każdy gra jak chce.
Jam częścią tej siły, która wiecznie zła pragnąc, wiecznie dobro czyni. ~
Odpowiedz
#16
Witam!
Z inicjatywą tworzenia sesji na forum Amo spotykam się już nie pierwszy raz. Kiedyś nawet na starym forum był tworzony wielki projekt fabularyzowania gry w ten sposób, że świat był tworzony na podstawie danych zasięgniętych z Amo i rozpisywany w szczegółach. Ja sam próbowałem pomagać w tworzeniu opisów rytuałów, ale niewiele z tego wyszło, bo gracze się wypalili (tak... Ja też się wypaliłem, jak zobaczyłem, że wszystkie prace przeciągają się w nieskończoność). Tyle, że teraz, to może być zupełnie coś innego. Już nie chodzi o szczegółowo tworzony świat, ale o to, by dany MG wyszedł z inicjatywą popartą przez innych graczy. Sam piszę fabularnie z niektórymi graczami, oraz w swoim klanie stworzonym właśnie specjalnie dla wspólnej gry fabularnej. Wiem z doświadczenia jednak, że aby wszystko żyło, jak najdłużej, to przede wszystkim muszą się zebrać odpowiedni gracze. Muszą się dogadywać, a same sesje muszą być ciekawe nie tylko ze względu na fabułę, akcję, opisy, czy mechanikę... Tu między tym wszystkim, jako główny element tworzenia aktywnego forum (miejsca na forum), podałbym czas, który gracze muszą poświęcić grze i MG, który musi poświęcić czas samym graczom. Dodałbym jeszcze to, że pewna grupa graczy byłaby bardziej chętna do pisania sesji globalnych, gdyby w trakcie, lub niedługo po napisaniu sesji, postacie mogły się w jakiś sposób rozwinąć. Np nagroda w postaci dodatkowych umiejętności, lub poszerzenia zakresu umiejętności wcześniej nabytych/opisanych... Ot taki pomysł, który widziałem w jednej z gier TGF, które były bardzo aktywne do momentu zaprzestania prac na aktualizacją systemu.
Przyszedłem, zobaczyłem, odpisałem.
Pozdrawiam!
Odpowiedz
#17
Wyszłam z założenia, że sesje powinny być dla graczy. Dlatego też może to grono, które chciałoby wziąć udział w sesji globalnej określiłoby parametry, które by ich interesowały. Wydaje mi się, że tworzenie sesji globalnych nie powinno opierać się tylko na pomyśle MG. Widząc małe zainteresowanie sesjami, które trwają, może dla odmiany ktoś zarzuci pomysłem, jaka sesja by go interesowała. W końcu dla MG ważne jest nie odbębnienie kolejnego pomysłu, tylko dobra zabawa wszystkich biorących udział w rozgrywce graczy. I bynajmniej nie chodzi mi o kierowanie postaciami w taki sposób, by wszystkim pasowało, bo każdy wie, że gracz sam tworzy swoje odpowiedzi. Ale świat rozgrywki musi, a przynajmniej powinien odpowiadać większości biorących w niej udział. Ja sama w innych projektach, poza prowadzeniem sesji własnego pomysłu podejmowałam się również współprowadzenia rozgrywek z pomysłów innych graczy.

Zaciekawił mnie jeszcze ten wątek:
(26-03-2019, 18:42)Alhelm Eldarmoon napisał(a): Dodałbym jeszcze to, że pewna grupa graczy byłaby bardziej chętna do pisania sesji globalnych, gdyby w trakcie, lub niedługo po napisaniu sesji, postacie mogły się w jakiś sposób rozwinąć. Np nagroda w postaci dodatkowych umiejętności, lub poszerzenia zakresu umiejętności wcześniej nabytych/opisanych... Ot taki pomysł, który widziałem w jednej z gier TGF, które były bardzo aktywne do momentu zaprzestania prac na aktualizacją systemu.

Możesz powiedzieć o tym rozwiązaniu coś więcej? Czy jest ono mechaniczne, czy tylko fabularne?
Odpowiedz
#18
Generalnie, to chodziłoby o coś w guście rozdawania pkt doświadczenia za udaną sesję/bitwę/zadanie. MG ma pulę nagród w postaci np 20pkt dzielonych na każdego gracza w drużynie. Jeśli zadanie okaże się rozwiązane tak, jak to przewidział, to rozdaje punkty po równo. Wówczas gracz przydziela sobie za jeden pkt umiejętność (jeśli miał np walkę wręcz na poziomie podstawowym/nowicjusz/uczeń, to po dodaniu jednego punktu mógłby mieć np Początkujący/Czeladnik, a po dodaniu kolejnego np zaawansowany, a jeszcze później mistrz, albo ekspert. Zależy wszystko od skali. Czy byłaby 3, 4, czy 5 stopniowa). Może też wybrać nową umiejętność, którą używał/próbował użyć podczas wykonywania zadania. Wówczas musi to uargumentować mistrzowi gry, który może na to pozwolić, lub nie. Ważne jednak, żeby w KP umieścić tabelkę z umiejętnościami podstawowymi i dodatkowymi. Mało pracy, a jednak się przydaje. W innej grze, to zaczynało się od zera, albo ustalano z MG, że postacie mają być już bardziej przypakowane i wówczas było do rozdania kilka pkt doświadczenia na początku sesji. Ot tak, żeby postacie nie były całkiem słabe. Najprostsza wówczas mechanika mówi tylko o tym, kto ma większe szanse wygrać w walce, albo nie spaść z konia podczas galopu Wink Każdą walkę może natomiast przegrać nawet największy mistrz, jeśli mu się przypadkiem noga omsknie, albo będzie zwyczajnie na kacu. Wszystko zależne od sesji/MG/samych graczy.
Odpowiedz
#19
(26-03-2019, 22:24)Alhelm Eldarmoon napisał(a): Generalnie, to chodziłoby o coś w guście rozdawania pkt doświadczenia za udaną sesję/bitwę/zadanie. MG ma pulę nagród w postaci np 20pkt dzielonych na każdego gracza w drużynie. Jeśli zadanie okaże się rozwiązane tak, jak to przewidział, to rozdaje punkty po równo. Wówczas gracz przydziela sobie za jeden pkt umiejętność (jeśli miał np walkę wręcz na poziomie  podstawowym/nowicjusz/uczeń, to po dodaniu jednego punktu mógłby mieć np Początkujący/Czeladnik, a po dodaniu kolejnego np zaawansowany, a jeszcze później mistrz, albo ekspert. Zależy wszystko od skali. Czy byłaby 3, 4, czy 5 stopniowa). Może też wybrać nową umiejętność, którą używał/próbował użyć podczas wykonywania zadania. Wówczas musi to uargumentować mistrzowi gry, który może na to pozwolić, lub nie. Ważne jednak, żeby w KP umieścić tabelkę z umiejętnościami podstawowymi i dodatkowymi. Mało pracy, a jednak się przydaje. W innej grze, to zaczynało się od zera, albo ustalano z MG, że postacie mają być już bardziej przypakowane i wówczas było do rozdania kilka pkt doświadczenia na początku sesji. Ot tak, żeby postacie nie były całkiem słabe. Najprostsza wówczas mechanika mówi tylko o tym, kto ma większe szanse wygrać w walce, albo nie spaść z konia podczas galopu Wink Każdą walkę może natomiast przegrać nawet największy mistrz, jeśli mu się przypadkiem noga omsknie, albo będzie zwyczajnie na kacu. Wszystko zależne od sesji/MG/samych graczy.

Okej, to już wiem, o czym mówimy. Widzę jednak kilka poważnych kłopotów już na wstępie.
Po pierwsze wielu graczy na Amo ma kilka postaci. Zakładanie każdej z nich karty na forum i tworzenie jej "pod dyktando" wzoru może nie przejść choćby ze względu na ich "niechciejstwo". Nie obrażam nikogo, ale padły już takie stwierdzenia, że ludziom na forum nie chce się rejestrować, nie chce sprawdzać, czy są odpisy itp. Sama się nad takim rozwiązaniem zastanawiałam, ale wymaga to ogromu pracy przed wszystkim przy okazji sprawdzania samego podziału punktów oraz kp. 
Drugim problemem może okazać się to, że nie da się na chwilę obecną wdrożyć takiego systemu w grze. Dużo by to ułatwiło, jeśli chodzi o samą grę i prowadzenie rozgrywki, ale co zrobić  osobami, które mają po kilka postaci i tylko jedno konto w grze?
Po trzecie - trzeba by wygenerować system walk, który działałby w oparciu o system punktowy. Na razie to tylko projekt i gdzieś tam w moim umyśle on tkwi, ale jest wiele rzeczy do zrobienia zanim przystąpimy tak naprawdę do przygotowywania samego systemu walk - choćby bestiariusz, przy którym należałoby określić parametry bojowe poszczególnych potworków. I nawet jeśli miałby to być tylko jeden - siła, to najpierw należy je opisać, żeby to jakoś umotywować. Smile

Poza tym samo tworzenie KP byłoby kłopotliwe ze względu na to, że musiałby zostać stworzony wzór wraz z określonymi umiejętnościami postaci (wrodzonymi/nabytymi/wyuczonymi), a to z kolei sprawia, że część graczy nie podejmie trudu nawet przygotowania jednej kp do sesji...

Pomysł jest więcej niż dobry i już wcześniej o tym myślałam, ale niestety nie da się tego wszystkiego wdrożyć teraz i od razu. Najpierw trzeba uporządkować sprawy związane choćby z samym panelem gry fabularnej, żeby granie stało się przyjemniejsze. A potem zastanowić się, jak ugryźć kwestię kp i rozwoju postaci poprzez sesje.
Na razie wymyśliłam jedną rzecz, która - jeśli tylko kierownictwo temat ogarnie - pojawi się w profilach graczy.

Poza tym tak - nie widzę problemu, by na forum dla naszych potrzeb i chętnych graczy zrobić jakiś "kącik", gdzie po sesji i podsumowaniu będziemy przydzielać "nagrody". Nawet w takiej formie, jak mówiłeś. Ale problem też polega na tym, że znamienita większość już ma postaci, które są rozwinięte poprzez x lat grania tu i ówdzie. Zaczynanie od zera niekoniecznie może się wszystkim spodobać.

Czy widzisz jakiś sposób, żeby połączyć nasze dwa spojrzenia na ten temat?
Odpowiedz
#20
W starych erpegach była fajna opcja z nagrodami w formie itemków. Oczywiście nie można byłoby nimi szatsać na lewo i prawo, ale o wiele łatwiej jest dać w nagrodę taki przedmiot, który po prostu można przypisać do postaci niezależnie od tego, ile ich ktoś ma na swoim koncie. Dajmy na to, że w danej sesji jest jakiś główny wątek, na którego końcu czeka jakaś nagroda. Czy to będzie niebiańska harfa, której brzmienie dodaje otuchy wojownikom, czy to będzie miecz zadający obrażenia istotom niematerialnym... Nawet wierzchowiec, który może służyć, jako kompan w bitwach Wink Są to przedmioty, które zwiększają możliwości danego gracza, ale nie trzeba od razu rozpisywać się używając szczegółowych technikaliów, modyfikatorów i czego tam jeszcze. A... No i jeszcze to, że każdy z graczy mógłby dostać nagrodę za udział w sesji. Im większe zaangażowanie w przygodę, lepsze porozumienie z drużyną, pomysłowość, czy już nawet same odpisy (ich jakość). Można byłoby pomyśleć.
Jest jeszcze inna opcja, ale to w razie, jakby kiedyś robić sesje rodowe/klanowe/plemienne. Wówczas nagrodę otrzymywałaby cała drużyna, ale w ogóle nie pisałaby tego w swoich profilach, a jedynie byłoby to odnotowane w specjalnym miejscu na forum. Oczywiście jest to pieśń przyszłości równie dalekiej, jak to, że w końcu coś się zmieni na Amorionach dla fabularnych Wink Wszystko małymi kroczkami. Dobre planowanie, to podstawa.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 23 gości