11-01-2021, 12:47
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-01-2021, 16:37 przez Ponury Naebany Mistrzu.)
Merte jak zawsze konkretnie i rozsądnie, nie mogę się nie zgodzić.
wrzucę tylko uwagę, że omawianie takich ilości zmian w jednym temacie słaba opcja, pogubimy połowę zmian, tak na przyszłość, do dyskusji polecam to jakoś porozbijać.
Moje wrażenia są takie, że zamiast robić unikalne postacie upodabniamy je do siebie. Żeby nie być gołosłownym:
@Tutaj zgodzę się z Zielem. Odrobina tego uniku, przynajmniej 2*lvl ułatwiła by początek, który na magu jest jednak wredny. Dodanie możliwości tworzenia kosturów też by się przydało.
Miał być czarnomag, unikalna wersja maga. Ledwo wszedł już mu trzeba dowalić unik jak u maga, i nagle okazuje się że nie da sie grać jeżeli sam nie zrobi kosturów. Może zamiast gubić sie w tym co chcemy zrobić, dać magowi +1 inta i załatwiamy sprawę. Woj, łowca, barbar.. wszystko jest upierdliwe na początku a im bonusu nie dodajemy, mało tego, stary bonus wojownika 5 trako i uniku z poziomu był OP. Obecnie nie przeszkadzał by wgl.
@Nerf na magach? Zdominowali IA? Nie po to ich wzmacniano żeby teraz ich osłabiać. Mag ma mniej uniku z eq i czarów co zresztą pisał Gafar.
Może wzmocnienią jednak trzeba powiedzieć dość? Dwa, jakich czarów ma mniej mag i od kogo?
Mag ogólnie:
- rózga 10k SW i 2k defa z szaty. razem... 17k defa na czas expienia. wojownik ma około 13900. Kto jest stratny na defie i kto więcej AP musi wrzucić w statystykę której potem "nie używa" ? liczyłeś ile zysku w ap masz np do łucznika, paladyna (krasia pominę z oczywistych względów). To jest jeden z największych boostów maga.
-jeżeli nie expimy to zakładamy rózgę 5k speeda. (7,5k na czarach) gdzie wojownicy dysponują bronią 2100. Druga opcja to kostur 5k dmg. 7,5k dmg i 2,3k trako i tutaj zboosstowany wojownik może sobie zabrać miecz +2800 dmg.
-każdy mag dostaje 5*lvl do uniku + ma szatę 2k uniku. Na 300 poziomie ma z bonusów 3,5k uniku. I na upartego przyznam że tu "trochę traci", jeżeli pominąć fakt tony ap zaoszczędzonych na kosturach, i samym kosturze do speeda.
-każdy mag ma blesa 1,5 większego (skaluje się przez czar)
-każdy mag ma 3 speeda z AP.
Mag hobbot - na plus jest unik, około 4k z hobbota, 1,5k z maga + 3k szata. 9,5k uniku.
Mag gonom -z samych bonusów 2,5k trako i 1,5k uniku.
Dążę do tego, że mag nie ma słabej strony. Nie ma przestojów związanych z eq, ma mega mobilność i przez 2 pierwsze fazy z nie magami ma 3:1 w bilansie walk (zmiana ze zwiększeniem speeda mobów tylko pogłębi ten problem). I pewnie pojawią się wzmianki że kraś barbar kontruje maga.. otóż nie, dobry mag bez trudu przejdzie przez każdego tanka.
Słuchanie ile mag ma teraz straty do innych klas jest co najmniej śmieszne.
Wprowadzenie uniku dla hobbota miało rekompensować mu słabe ap w szybkość i drogi trening tej statystyki. obecnie i tak ma 3 ap do szybkości jak inni.
Człowiek miał więcej expa, dla podobnej rekompensaty słabych apków. Obecnie ma 10% expa i apki po 3, także do szybkości.
Jestem za tym żeby była różnorodność klas/ras na IA, ale żeby różniły sie od siebie a nie tylko nazywały inaczej.
@Fakt zawsze może trenować, ale wbicie tych 8k speeda przy bhaalu to tydzień, a mag sobie expi.
I to jest piękna odpowiedź nawiązujący do tego, co mówię.
Zapraszam do analizy topki magów z IA, jeżeli macie jakieś skany czy wiedze ile kto czego miał to wrzućcie, przeanalizujemy z innymi, bo może ja się mylę.
Dodawanie kolejnych ułatwień magowi typu obniżanie treningu szybkości u gnoma czy robienie kosturów za 2 PM, to są dalsze boosty, zastanawiam sie kiedy powiecie temu dość.
Może trzeba pochylić sie nad tym czemu nie ma wgl łuczników na IA? Dlaczego mało osób gra paladynem? albo czemu kombinacja człowiek-woj to totalna kupa i przepaść rośnie? dlaczego nie grają żadne elfy prócz magów a i te uciekły do lamusa? Odpowiedź jest prosta, przepychamy tylko maga, i to w tylko 2 wydaniach.
@Tutaj wchodzimy w temat, ile APek mag jest w stanie przeznaczyć na speeda. O ile dobrze pamiętam, to Tsabrak odpalając się w okolicach finałów miał wydane na szybkość 2500 AP i 310 poziom. Obecnie mógł wydać na bhaalu niecałe 1500 APek, więc 1000 dorzucił w momencie odpalenia się. Na 283 poziomie miał więc speeda 'pod korek', gdy zaczęły się IA miał 290 poziom. Różnica polega na tym, że obecnie mógłby wydać APki z tych 7 poziomów a potem dorzucać na bieżąco. Z tego, co liczyłem łucznicy również mogą podążać dokładnie tę samą drogą. Hobbit analogicznie jak magowie, u jaszczura pojawia się kontekst chomikowania APek na zrękę i treningu speeda, u elfa podobnie. Kwestia ocenienia, co komu bardziej leży.
Czyli, dojdzie do tego że magowie będą mieli nie 3:1 a 4:1 w stosunkach ataku, trenowanie szybkości np u jaszczura mocno wiąże się z bardzo szybkim końcem expienia albo odpadnięciem za IA zanim zrobi jakieś sensowne wartości a jedyną drogą jest robienie szybkości z AP, a mimo tego będziesz miał przerażające 3/2:1 z każdym magiem. Więc, albo wrzucasz ap w sppeda, albo nie masz co grać. (chyba że jesteś tankiem, ale tu i tak później zabijają ci krytyki 1,6 na jeden strzał)
Proszę wyprowadźcie mnie z błędu.
wrzucę tylko uwagę, że omawianie takich ilości zmian w jednym temacie słaba opcja, pogubimy połowę zmian, tak na przyszłość, do dyskusji polecam to jakoś porozbijać.
Moje wrażenia są takie, że zamiast robić unikalne postacie upodabniamy je do siebie. Żeby nie być gołosłownym:
@Tutaj zgodzę się z Zielem. Odrobina tego uniku, przynajmniej 2*lvl ułatwiła by początek, który na magu jest jednak wredny. Dodanie możliwości tworzenia kosturów też by się przydało.
Miał być czarnomag, unikalna wersja maga. Ledwo wszedł już mu trzeba dowalić unik jak u maga, i nagle okazuje się że nie da sie grać jeżeli sam nie zrobi kosturów. Może zamiast gubić sie w tym co chcemy zrobić, dać magowi +1 inta i załatwiamy sprawę. Woj, łowca, barbar.. wszystko jest upierdliwe na początku a im bonusu nie dodajemy, mało tego, stary bonus wojownika 5 trako i uniku z poziomu był OP. Obecnie nie przeszkadzał by wgl.
@Nerf na magach? Zdominowali IA? Nie po to ich wzmacniano żeby teraz ich osłabiać. Mag ma mniej uniku z eq i czarów co zresztą pisał Gafar.
Może wzmocnienią jednak trzeba powiedzieć dość? Dwa, jakich czarów ma mniej mag i od kogo?
Mag ogólnie:
- rózga 10k SW i 2k defa z szaty. razem... 17k defa na czas expienia. wojownik ma około 13900. Kto jest stratny na defie i kto więcej AP musi wrzucić w statystykę której potem "nie używa" ? liczyłeś ile zysku w ap masz np do łucznika, paladyna (krasia pominę z oczywistych względów). To jest jeden z największych boostów maga.
-jeżeli nie expimy to zakładamy rózgę 5k speeda. (7,5k na czarach) gdzie wojownicy dysponują bronią 2100. Druga opcja to kostur 5k dmg. 7,5k dmg i 2,3k trako i tutaj zboosstowany wojownik może sobie zabrać miecz +2800 dmg.
-każdy mag dostaje 5*lvl do uniku + ma szatę 2k uniku. Na 300 poziomie ma z bonusów 3,5k uniku. I na upartego przyznam że tu "trochę traci", jeżeli pominąć fakt tony ap zaoszczędzonych na kosturach, i samym kosturze do speeda.
-każdy mag ma blesa 1,5 większego (skaluje się przez czar)
-każdy mag ma 3 speeda z AP.
Mag hobbot - na plus jest unik, około 4k z hobbota, 1,5k z maga + 3k szata. 9,5k uniku.
Mag gonom -z samych bonusów 2,5k trako i 1,5k uniku.
Dążę do tego, że mag nie ma słabej strony. Nie ma przestojów związanych z eq, ma mega mobilność i przez 2 pierwsze fazy z nie magami ma 3:1 w bilansie walk (zmiana ze zwiększeniem speeda mobów tylko pogłębi ten problem). I pewnie pojawią się wzmianki że kraś barbar kontruje maga.. otóż nie, dobry mag bez trudu przejdzie przez każdego tanka.
Słuchanie ile mag ma teraz straty do innych klas jest co najmniej śmieszne.
Wprowadzenie uniku dla hobbota miało rekompensować mu słabe ap w szybkość i drogi trening tej statystyki. obecnie i tak ma 3 ap do szybkości jak inni.
Człowiek miał więcej expa, dla podobnej rekompensaty słabych apków. Obecnie ma 10% expa i apki po 3, także do szybkości.
Jestem za tym żeby była różnorodność klas/ras na IA, ale żeby różniły sie od siebie a nie tylko nazywały inaczej.
@Fakt zawsze może trenować, ale wbicie tych 8k speeda przy bhaalu to tydzień, a mag sobie expi.
I to jest piękna odpowiedź nawiązujący do tego, co mówię.
Zapraszam do analizy topki magów z IA, jeżeli macie jakieś skany czy wiedze ile kto czego miał to wrzućcie, przeanalizujemy z innymi, bo może ja się mylę.
Dodawanie kolejnych ułatwień magowi typu obniżanie treningu szybkości u gnoma czy robienie kosturów za 2 PM, to są dalsze boosty, zastanawiam sie kiedy powiecie temu dość.
Może trzeba pochylić sie nad tym czemu nie ma wgl łuczników na IA? Dlaczego mało osób gra paladynem? albo czemu kombinacja człowiek-woj to totalna kupa i przepaść rośnie? dlaczego nie grają żadne elfy prócz magów a i te uciekły do lamusa? Odpowiedź jest prosta, przepychamy tylko maga, i to w tylko 2 wydaniach.
@Tutaj wchodzimy w temat, ile APek mag jest w stanie przeznaczyć na speeda. O ile dobrze pamiętam, to Tsabrak odpalając się w okolicach finałów miał wydane na szybkość 2500 AP i 310 poziom. Obecnie mógł wydać na bhaalu niecałe 1500 APek, więc 1000 dorzucił w momencie odpalenia się. Na 283 poziomie miał więc speeda 'pod korek', gdy zaczęły się IA miał 290 poziom. Różnica polega na tym, że obecnie mógłby wydać APki z tych 7 poziomów a potem dorzucać na bieżąco. Z tego, co liczyłem łucznicy również mogą podążać dokładnie tę samą drogą. Hobbit analogicznie jak magowie, u jaszczura pojawia się kontekst chomikowania APek na zrękę i treningu speeda, u elfa podobnie. Kwestia ocenienia, co komu bardziej leży.
Czyli, dojdzie do tego że magowie będą mieli nie 3:1 a 4:1 w stosunkach ataku, trenowanie szybkości np u jaszczura mocno wiąże się z bardzo szybkim końcem expienia albo odpadnięciem za IA zanim zrobi jakieś sensowne wartości a jedyną drogą jest robienie szybkości z AP, a mimo tego będziesz miał przerażające 3/2:1 z każdym magiem. Więc, albo wrzucasz ap w sppeda, albo nie masz co grać. (chyba że jesteś tankiem, ale tu i tak później zabijają ci krytyki 1,6 na jeden strzał)
Proszę wyprowadźcie mnie z błędu.