Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hutnik - drobne poprawki
#1
Wraz z obecną erą testową pojawiła się nowa profesja - hutnik. Moim zdaniem wymaga ona lekkiego dopracowania, by gra nim stała się sprawniejsza.
Kwestie, które chcę poruszyć to:
1) koszt rozbudowy huty
2) koszt budowy sali tradycji
3) brak blessa u hutnika
4) brak informacji, kiedy geolog wraca z poszukiwań

1) Obecnie koszt rozbudowy huty wygląda następująco:

Poziom 1 - wytapianie miedzi (1000 sztuk złota)
Poziom 2 - wytapianie miedzi, brązu (5000 sztuk złota)
Poziom 3 - wytapianie miedzi, brązu, mosiądzu (20000 sztuk złota)
Poziom 4 - wytapianie miedzi, brązu, mosiądzu, żelaza (60000 sztuk złota)
Poziom 5 - wytapianie miedzi, brązu, mosiądzu, żelaza, stali (120000 sztuk złota)

Moim zdaniem, ceny są dość zaporowe, w szczególności jeśli chodzi o żelazo - by móc je wytapiać musimy zainwestować łącznie 86k złota.
Proponowałbym następujące koszty:

Poziom 1 - wytapianie miedzi (1000 sztuk złota)
Poziom 2 - wytapianie miedzi, brązu (5000 sztuk złota)
Poziom 3 - wytapianie miedzi, brązu, mosiądzu (10000 sztuk złota)
Poziom 4 - wytapianie miedzi, brązu, mosiądzu, żelaza (20000 sztuk złota)
Poziom 5 - wytapianie miedzi, brązu, mosiądzu, żelaza, stali (40000 sztuk złota)

Dzięki takiemu rozwiązaniu, hutnik będzie mógł dość szybko wytapiać żelazo, co sprawi z kolei, że nie będzie musiał marnować złota na przetapianie w monumentalnej hucie.

2) 40k adamantium w koszcie sali tradycji sprawia, że przywódcy/skarbnicy klanów stają przed dylematem - czy inwestować w hutnika, czy też odkładać raczej na salę. Sugeruję zamianę 40k adamantium na 20k kryształów.

3) Bless do hutnictwa moim zdaniem powinien być zaimplementowany w sposób analogiczny do innych umiejętności. Obecnie jest on kompletnie nieprzydatny, ale patrząc pod kątem przyszłości możemy dać najniższy koszt (7) dla krasnoluda i wilkołaka.

4) Obecnie, aby dowiedzieć się kiedy wróci geolog, musimy bazować na swoim dzienniku (a jeśli ślemy geologa pierwszy raz, lub nieregularnie, lub ślemy kilku geologów to i dziennik nam nie pomoże. Sugeruję dodanie informacji o czasie, kiedy dany geolog powróci do odpowiedniej zakładki w kopalni.
#2
(17-01-2021, 21:30)Shade napisał(a): 1) Obecnie koszt rozbudowy huty wygląda następująco:

Poziom 1 - wytapianie miedzi (1000 sztuk złota)
Poziom 2 - wytapianie miedzi, brązu (5000 sztuk złota)
Poziom 3 - wytapianie miedzi, brązu, mosiądzu (20000 sztuk złota)
Poziom 4 - wytapianie miedzi, brązu, mosiądzu, żelaza (60000 sztuk złota)
Poziom 5 - wytapianie miedzi, brązu, mosiądzu, żelaza, stali (120000 sztuk złota)

Moim zdaniem, ceny są dość zaporowe, w szczególności jeśli chodzi o żelazo - by móc je wytapiać musimy zainwestować łącznie 86k złota.
Proponowałbym następujące koszty:

Poziom 1 - wytapianie miedzi (1000 sztuk złota)
Poziom 2 - wytapianie miedzi, brązu (5000 sztuk złota)
Poziom 3 - wytapianie miedzi, brązu, mosiądzu (10000 sztuk złota)
Poziom 4 - wytapianie miedzi, brązu, mosiądzu, żelaza (20000 sztuk złota)
Poziom 5 - wytapianie miedzi, brązu, mosiądzu, żelaza, stali (40000 sztuk złota)

Dzięki takiemu rozwiązaniu, hutnik będzie mógł dość szybko wytapiać żelazo, co sprawi z kolei, że nie będzie musiał marnować złota na przetapianie w monumentalnej hucie.
Według mnie zbyt małe koszty. Z 206k schodzimy do 76k. 130k złota różnicy na plus. Zakładając rozbudowę na maxa dla topienia stali, zwraca się nam
po ~12k sztabkach stali obecnie, po zmianie już tylko 4,5k sztabek (nie wliczam koszty węgla do topienia w MHM). To jest ~450 eny, czyli nieco więcej niż dniówka. Ze stali i tak nie kuje się pierwszego czy drugiego dnia, myślę że 140k za całość rozbudowy jest dobrym kompromisem. Poszczególne poziomy wtedy : 1k, 5k, 15k, 35k oraz 84k. Huta do topienia żelaza włącznie wtedy kosztuje 56k (86k teraz)

Cytat:2) 40k adamantium w koszcie sali tradycji sprawia, że przywódcy/skarbnicy klanów stają przed dylematem - czy inwestować w hutnika, czy też odkładać raczej na salę. Sugeruję zamianę 40k adamantium na 20k kryształów.
Prawda, spowoduje to wrzucenie w hutnika niewielkiej ilości (kilka tysięcy), by mógł chociaż trochę surki mieć z pól. Zgadzam się, że zmiana na kryształy będzie dobra. Ucięcie do 20k też jest ok, bo jednak kryształów wpada w górach ok dwa razy mniej, więc proporcje są zachowane


Cytat:3) Bless do hutnictwa moim zdaniem powinien być zaimplementowany w sposób analogiczny do innych umiejętności. Obecnie jest on kompletnie nieprzydatny, ale patrząc pod kątem przyszłości możemy dać najniższy koszt (7) dla krasnoluda i wilkołaka.
Pytanie o zasadność tego blessa. Jedynie miałby on sens żeby szybciej wbić próg 1250*n dla większej ilości sztabek, ale patrząc na to jak szybko hutnik zdobywa umiejkę, nie wiem czy jest to konieczne. Jak długo taki bless miałby trwać? Jedno topienie/kopanie? Hutnik jest na tyle prosty + nie ma (jeszcze) swojego eventu, że nie jestem przekonany do tego by dawać mu blessa

Cytat:4) Obecnie, aby dowiedzieć się kiedy wróci geolog, musimy bazować na swoim dzienniku (a jeśli ślemy geologa pierwszy raz, lub nieregularnie, lub ślemy kilku geologów to i dziennik nam nie pomoże. Sugeruję dodanie informacji o czasie, kiedy dany geolog powróci do odpowiedniej zakładki w kopalni.
Dodałbym też zmianę w widoczności kupowaniu pól. Obecnie mamy po wejściu w każdą rudę "Wykup licencje wydobywcze" (zamiast na głównym widoku), jak się kupi, kliknie "Wróć", to w głównym widoku kopalni widać tego boxa:
https://imgur.com/a/qneHahs
Przy pierwszym wejściu w kopalnię go nie ma:
https://imgur.com/a/ly9yWRQ
#3
(20-01-2021, 22:24)neherignus napisał(a):
Cytat:3) Bless do hutnictwa moim zdaniem powinien być zaimplementowany w sposób analogiczny do innych umiejętności. Obecnie jest on kompletnie nieprzydatny, ale patrząc pod kątem przyszłości możemy dać najniższy koszt (7) dla krasnoluda i wilkołaka.
Pytanie o zasadność tego blessa. Jedynie miałby on sens żeby szybciej wbić próg 1250*n dla większej ilości sztabek, ale patrząc na to jak szybko hutnik zdobywa umiejkę, nie wiem czy jest to konieczne. Jak długo taki bless miałby trwać? Jedno topienie/kopanie? Hutnik jest na tyle prosty + nie ma (jeszcze) swojego eventu, że nie jestem przekonany do tego by dawać mu blessa

Jak już napisałem, nie twierdzę, że jest on przydatny, ale w zasadzie wszystkie pozostałe umiejętności również mają blessa, więc moim zdaniem hutnik też powinien mieć. A docelowo chciałbym w NE zająć się tematem brakujących eventów, więc siłą rzeczy i tak trzeba będzie kiedyś go dodać.


Co do kosztów Huty, kwestia tego, czy chcemy umożliwić kowalom, zwłaszcza z mniejszym zapleczem kucie w żelazie od 2 dnia ery. To fakt, że stal wchodzi dużo później, ale niejeden kowal kuje itemy z żelaza już po pierwszym resecie. Może w takim razie zmniejszmy cenę rozbudowy do momentu osiągnięcia żelaza, a podbijmy rozbudowę do stali?

Dziękuję za komentarz Smile
#4
Koszty Huty bez wątpienia trzeba obniżyć, ale nie przez wzgląd na kowala. Zwyczajnie są za duże. Mówiąc o kowalu pierwsze dni dla niego to do wyboru kucie, góry lub mix. Problemem wtedy jest bardziej dostępność rudy niż koszty przetopienia sztabek. Pamiętajmy, że początkowo jest mało energii, potrzeba mało sztabek, a mamy też dostęp do monumentalnej.
Angel
#5
Pozwolę sobie wyjść trochę poza te propozycje i podrzucić większe zmiany (chociaż tego co już zostało napisane). Oczywiście do ustalenia, czy ma sens tak modyfikować.

1. Zmiana kosztów tak. Ale Neherowe wyliczenia mają większy sens.

Moja propozycja - ceny zostawić takie same, ale dać możliwość wykupienia tylko poszczególnych funkcji huty. Chodzi o to, że nikt (albo nie słyszałam, aby ktoś to robił) nie używa sztabek brązu i mosiądzu. Po co więc je wykupywać? Ewentualnie dla entuzjastów innych rud, dać możliwość wykupienia również tych segmentów. Nie wiem jak to wygląda w kodzie, więc trudno mi stwierdzić, czy też zmiana będzie nadto problematyczna.

2. Przy sali ok. Mam obecnie 23k kryształów... a mam nieco okrojony skład graczy w erze testowej, więc realnie można na czas budowy sali taką ilość zdobyć.

A co z innymi budynkami? Mamy jeszcze istotne bardzo:
- Portal - Koszt: 6000000 sztuk złota, 25000 sztuk mithrilu oraz 200000 brył adamantium <- Portal zwykle stawiałam u siebie ciup przed Studnią lub po niej, właśnie ze względu na zasoby adamantium i długości ich zbierania. Jeśli rozbudowujemy hutnika, będzie to jeszcze trudniejsze. Proponuje zmniejszenie ilości adamantium do np. 20k brył, aby jednak dalej nie był to budynek do kupienia zbyt szybko i jednocześnie nie ucinać tak bardzo przez to hutnika.
- Studnia artezyjska - Koszt: 100000000 sztuk złota, 100000 sztuk mithrilu, 20000 kryształów, 20000 brył adamantium oraz 2000 kawałków meteorytu. -> tu znów mamy adamantium, ale myślę, że te 20k to można zostawić, aby budowanie studni dalej było wyzwaniem.

Wcześniej proponowałam, aby dorzucić więcej różnych surowców do stawiania budynków. Np zioła, chowańce, mikstury, drewno, rudy... tak, aby nie tylko górnicy byli do tego potrzebni. Klany zwykle starają się być wszechstronne i posiadać każdego rodzaju rzemieślnika, ale jeśli byłby to mniejszy klan - generuje potrzebe dogadania się z innymi klanami, czy organizacji brakujących surowców w inny sposób, co może urozmaicić grę. To propozycja póki co luźna. Jeśli uznacie, że ma sens, to mogę rozpisać dokładnie.

3. Tutaj nie mam uwag. Nie wiem do czego ten bless, ale niewiele rzemieślników korzysta z blessa, a on istnieje.

4. Tutaj też dla mnie ok.

Dodatkowo: 5. Uważam, że hutnik powinien otrzymywać więcej expa za wydobywanie rud. Widząc obecną pracę hutników, mają oni najniższy level ze wszystkich rzemieślników. Nawet niższy od zielarza, chociaż i oni chodzą jeszcze po górach. Domyślam się, że z czasem geolog będzie więcej rud przynosić i przez to więcej expa będzie wpadać. Ale mamy 3 tydzień, całkiem znośne ilości sztabek, a exp marny i musi zbijać energię górami. Można by zwiększyć ilość energii, którą zużyje i za to ilość expa. Wtedy hutnik szybciej zrezygnuje ze spacerów górskich. Niestety nie mam wyliczeń wpadającego expa, dlatego zostawiam propozycję również do negocjacji.
#6
1) Obniżka się przyda czy finalnie wyjdzie 30% czy 50% taniej i tak będzie lżej.

2) Zgadzam się ze zmianą na kryształ w przedstawionej formie.

Co do innych budynków wstrzymałbym się.  Studnia nie będzie problemem, a portal to dodatek.

3) Jak nie ma nic pilniejszego to można wprowadzić.

4) Można się pokusić o sposób wyświetlania podobny do zielarza, gdzie jest lista ile pól wykorzystano na co oraz ile już kwitnie.

5)Wstrzymałbym się raczej w oczekiwaniu na wyniki w NE. Nazwijmy, że era testowa przy takiej liczbie graczy i poziomu zasobów nie daje pełnego obrazu. Obecnie testujemy hutnika, nikt nie ma pewnej drogi oraz sprawdza różne rozwiązania. Widać moment gdzie hutnicy odpuścili góry, a zielarze biegali, stąd dysproporcja na czołówce koło 0.5-2 poziomów. Na surowce narzekać nie mogę, więc raczej Waszą opinię wolałbym poznać.

Poważnie zastanowiłbym się czy nie dodać mnożnika do wykopywanego surowca zależnie od rodzaju rudy. Chodzi o to, że na stałym wykopywaniu Hutnictwo/5 , bardziej opłaca się kopać żelazo, bo daje więcej doświadczenia niż takie samo kopanie miedzi.
stąd by wyrównać wtedy za 1 punkt energii powinniśmy wykopywać
Miedź=Hutnictwo/5 razy 2,5
Cynk= Hutnictwo/5 razy 1,(6)
Cyna= Hutnictwo/5 razy 1,25
Żelaza=Hutnictwo/5
#7
1.)Obniżenie kosztów huty to doskonały pomysł.
2.)Zmiana kosztów sali także jest całkiem spoko, bo jak wspominasz nie będzie trzeba zabierać hutnikowi ,aby ten budynek stał. To rozwiązanie mi się podoba.
3.)Bless do hutnictwa, jeśli to nic trudnego do zrobienia why not.
4.) Też, spoko.

Podoba mi się pomysł Arany, co do innych surków, by stawiać budynki. Zawsze to jakieś odświeżenie i większa determinacja, bo troszkę trzeba pokombinować. Big Grin

Od siebie chciałabym dodać,iż przydały by się odświeżone ładne poradniki z wszystkimi nowościami/zmianami.(chyba,że już ktoś nad tym pracuje to sorry nie wiedziałam.)Chodzi mi o to,by każdy miał szanse spróbować zagrać bez spin o kradzieże poradników z obcych klanów/proszenia,etc. Rozumiem,że niektóre są autorskie i napisane z własnego doświadczenia-szanuje ale nie każdy pisać umie, albo przekazać swojej wiedzy jakoś sensownie, by czytający gracz zrozumiał a nie dostał wylewu Smile

No i kiedyś można pomyśleć nad eventem dla zielarza/hutnika. Pewnie osoby nimi grające miały,by większe zaangażowanie mogąc coś osiągnąć podczas klikania Wink.

Heart
#8
mając teraz więcej czasu odniosę się do pozostałych punktów (i w sumie do pierwszego ponownie):


Cytat:1) koszt rozbudowy huty
Tutaj może porozmawiajmy o konkretnych liczbach, bo z tego co widzę każda osoba, która się do tej pory wypowiedziała raczej jest za zmianą. (W poniższym temacie (2) w sumie też można przejść do liczb). Ogólnie liczbowa propozycja Nehera jest sensowna. Pominięcie poszczególnych poziomów też jest pewną opcją, ale wtedy raczej nie ma sensu zmieniać kosztów.


Cytat:2) koszt budowy sali tradycji
Mając hutnika trzeba poobniżać koszty adamantium lub zmienić surowiec na inny, ale powinniśmy tu skupić się w pierwszej kolejności na budynkach, które faktycznie są potrzebne praktycznie od razu, czy taki portal będzie takim? Nie sądzę, rzemieślnik dostaje konia, a czasy fragowania przez walczących na potęgę i skakania między lokacjami skończyły się. Portal to miły dodatek. Można i w jego przypadku zmienić koszta, nic nie stoi na przeszkodzie. Porozmawiajmy może od razu o konkretnych zmianach liczbowych i/lub surowcowych dla konkretnych budynków. (Sytuacja podobna do tematu powyżej (1).)


Cytat:3) brak blessa u hutnika
Czytając Wasze stwierdzenia, że taki bless jest stricte niepotrzebny (i można wprowadzić go by po prostu był), to nie ma zbytnio sensu nad nim dyskutować. Można go potraktować na zasadzie dodatku do paczki zmian i tyle. Blessy dla rzemków są przydatne, ale jak wiadomo nie dla wszystkich i nic nie stoi na przeszkodzie aby pojawił się kolejny.


Cytat:4) brak informacji, kiedy geolog wraca z poszukiwań
Z tego co wiem, jakaś informacja (była i) miała być, ale coś wykrzaczyło się i nie działało odpowiednio. Myślę, że warto tu zapytać Nerpha czy już nie pracuje nad poprawieniem tego. Informacja o powrocie geologa jest jedną z niezbędnych rzeczy.

Cytat:Dodatkowo: 5. Uważam, że hutnik powinien otrzymywać więcej expa za wydobywanie rud. 
W tak krótkim czasie ciężko określić czy ta mała ilość expa jest stała czy tylko problem będzie z początku ery. Przydały by się jakieś konkretne liczby pokazujące dysproporcję w expie. Najważniejsze jest, że nie ma problemów z rudą. Możemy posymulować troszkę jak będzie z expem przy wyższym poziomie umiejki na serwerze testowym porównując hutnika i zielarza (i jeszcze jakiegoś rzema?). Patrząc na posągi hutnik pięknie wbija umiejkę, a i lvlem nie odstaje (ale wiadomo tutaj wchodzą góry).

Cytat:Od siebie chciałabym dodać,iż przydały by się odświeżone ładne poradniki z wszystkimi nowościami/zmianami.(chyba,że już ktoś nad tym pracuje to sorry nie wiedziałam.)Chodzi mi o to,by każdy miał szanse spróbować zagrać bez spin o kradzieże poradników z obcych klanów/proszenia,etc. Rozumiem,że niektóre są autorskie i napisane z własnego doświadczenia-szanuje ale nie każdy pisać umie, albo przekazać swojej wiedzy jakoś sensownie, by czytający gracz zrozumiał a nie dostał wylewu [Obrazek: smile.png]

No i kiedyś można pomyśleć nad eventem dla zielarza/hutnika. Pewnie osoby nimi grające miały,by większe zaangażowanie mogąc coś osiągnąć podczas klikania [Obrazek: wink.png].
To chyba nadaje się na inny temat, a rzekłabym, że na inny projekt, który warto przemyśleć i opracować. Sama mam swoje stare, bazowe poradniki, które mogę udostępnić celem uaktualnienia i wrzucenia na forum w dział: Pomoc. Ale to temat na inne miejsce, bo zdecydowanie odbiega od tematu dyskusji jaką tu prowadzimy. Smile
Angel
#9
@Zielmitr
Cytat:Poważnie zastanowiłbym się czy nie dodać mnożnika do wykopywanego surowca zależnie od rodzaju rudy. Chodzi o to, że na stałym wykopywaniu Hutnictwo/5 , bardziej opłaca się kopać żelazo, bo daje więcej doświadczenia niż takie samo kopanie miedzi.
stąd by wyrównać wtedy za 1 punkt energii powinniśmy wykopywać
Miedź=Hutnictwo/5 razy 2,5
Cynk= Hutnictwo/5 razy 1,(6)
Cyna= Hutnictwo/5 razy 1,25
Żelaza=Hutnictwo/5

A czy nie taki właśnie był zamysł? Żeby żelazo jako bardziej wartościowe dawało więcej expa? Tym bardziej, że kowale więcej kują z żelaza/stali i jest to o wiele bardziej pożądany surowiec (miedzi po tych 3 tygodniach to już na pół ery jest) i wydaje się naturalnym, że powinien więcej zyskać z kopania żelaza. Poza tym nie rozumiem po co tak komplikować wzory, to co napisałeś możemy zapisać:
Miedź=Hutnictwo/2
Cynk= Hutnictwo/3
Cyna= Hutnictwo/4
Żelaza=Hutnictwo/5

@Istis

Cytat: W tak krótkim czasie ciężko określić czy ta mała ilość expa jest stała czy tylko problem będzie z początku ery. Przydały by się jakieś konkretne liczby pokazujące dysproporcję w expie. Najważniejsze jest, że nie ma problemów z rudą. Możemy posymulować troszkę jak będzie z expem przy wyższym poziomie umiejki na serwerze testowym porównując hutnika i zielarza (i jeszcze jakiegoś rzema?). Patrząc na posągi hutnik pięknie wbija umiejkę, a i lvlem nie odstaje (ale wiadomo tutaj wchodzą góry).

Nie no, akurat łatwo określić, to oczywiste że będzie gorzej. Wymagany exp na poziom rośnie potęgowo, exp za kopanie wpada liniowo w stosunku do skilla. Na tym etapie gry, mając ~500 eny dziennie oraz 1250 skilla:
"Przeznaczyłeś na wydobycie 1 energii. Zdobywasz w zamian 252 sztuk miedzi, 0.1 w umiejętności hutnictwo oraz 94 Punktów Doświadczenia. "
Zakładając całe 500 eny na kopanie (co wiązałoby się z kopaniem 125k surki dziennie, co jest niemożliwe na tym etapie, bo tyle adamantium nie ma żeby rozbudować) wychodzi 47k expa, w teorii są to 2 poziomy, w praktyce nie topisz żadnych sztabek + nie masz zwyczajnie tyle surki. Dla żelaza będzie to 236k expa, ale tylko w teorii, bo trzeba by do tego 970 pól, które łącznie by kosztowały ok 7 milionów adamantium na tym etapie.
#10
Wracając do tematu kosztów, może w takim razie:
1k, 5k, 15k, 35k, 70k?
84k to taka nieokrągła liczba, nie przemawia do mnie :v


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości