Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hutnik - drobne poprawki
#11
Cytat:@Zielmitr:
5)Wstrzymałbym się raczej w oczekiwaniu na wyniki w NE. Nazwijmy, że era testowa przy takiej liczbie graczy i poziomu zasobów nie daje pełnego obrazu. Obecnie testujemy hutnika, nikt nie ma pewnej drogi oraz sprawdza różne rozwiązania. Widać moment gdzie hutnicy odpuścili góry, a zielarze biegali, stąd dysproporcja na czołówce koło 0.5-2 poziomów. Na surowce narzekać nie mogę, więc raczej Waszą opinię wolałbym poznać.

Mój hutnik jeszcze chodzi po górach, bo nie ma co zrobić z energią... I ma fatalnie niski level dalej. Chociaż pewnie dla expa już nie ma sensu tam chodzić, ale co ma zrobić z energią? W erze właściwej pewnie nie będę mieć więcej górników niż teraz, bo spadek graczy co erę odczuwam. Ilość sztabek póki co ok, więc nie cisnę na zmianę. 

Cytat:@Neherignus:
Nie no, akurat łatwo określić, to oczywiste że będzie gorzej. Wymagany exp na poziom rośnie potęgowo, exp za kopanie wpada liniowo w stosunku do skilla. Na tym etapie gry, mając ~500 eny dziennie oraz 1250 skilla:

"Przeznaczyłeś na wydobycie 1 energii. Zdobywasz w zamian 252 sztuk miedzi, 0.1 w umiejętności hutnictwo oraz 94 Punktów Doświadczenia. "
Zakładając całe 500 eny na kopanie (co wiązałoby się z kopaniem 125k surki dziennie, co jest niemożliwe na tym etapie, bo tyle adamantium nie ma żeby rozbudować) wychodzi 47k expa, w teorii są to 2 poziomy, w praktyce nie topisz żadnych sztabek + nie masz zwyczajnie tyle surki. Dla żelaza będzie to 236k expa, ale tylko w teorii, bo trzeba by do tego 970 pól, które łącznie by kosztowały ok 7 milionów adamantium na tym etapie.

No właśnie... Obawiam się, że w pewnym etapie ery hutnik utknie. Rzemkowie będa wbijać 70 lvle, a on 40... i zacznie brakować energii na kopanie i przetapianie. W sumie zielarz tak z czasem ma, że sieje tylko połowę pól, bo już więcej energii nie ma. Tutaj nastąpi to jeszcze szybciej, jeśli ma niższy level od zielarza. Alchemik dociera do najwyższego poziomu potek i potem robi je w kółko - potrzebuje ziół tylko przez więcej energii co wbity level. W przypadku kowala, ten zwiększa ilość potrzebnych sztabek jeszcze bardzo długo. Oby na pewnym etapie hutnik nie stanął... a kowal przez to również.

Cytat:@Zielmitr:
Poważnie zastanowiłbym się czy nie dodać mnożnika do wykopywanego surowca zależnie od rodzaju rudy. Chodzi o to, że na stałym wykopywaniu Hutnictwo/5 , bardziej opłaca się kopać żelazo, bo daje więcej doświadczenia niż takie samo kopanie miedzi.

Tak, jestem za.

Cytat:@Zielmitr:
Co do innych budynków wstrzymałbym się.  Studnia nie będzie problemem, a portal to dodatek.
Cytat:@Istis:
Nie sądzę, rzemieślnik dostaje konia, a czasy fragowania przez walczących na potęgę i skakania między lokacjami skończyły się. Portal to miły dodatek. Można i w jego przypadku zmienić koszta, nic nie stoi na przeszkodzie. Porozmawiajmy może od razu o konkretnych zmianach liczbowych i/lub surowcowych dla konkretnych budynków.

Nie mam pojęcia jak to wygląda w innych klanach, więc bazuje na własnym doświadczeniu. Portal faktycznie jest budynkiem, który nie wpływa tak diametralnie na grę jak sala czy studnia. Jednak koszt 200k adamantium sprawi, że raczej nikt go nie postawi, albo w 3 miesiącu ery, gdy już hutnik nie będzie miał sił przerobowych. Wtedy faktycznie stanie się bezużytecznym budynkiem. U mnie zwykle proszą o surowce i złoto na najlepszego konia walczący, bo biją moobki na arenach również w Sith i skaczą między lokacjami. Złodzieje, którzy ganiają za zdobyczami. A przede wszystkim wampiry - na wyższych levelach ich możliwości "jedzeniowe" są niewielkie - tylko levele podobne, a zatem garstka osób, za którymi musza ganiać. Stąd budujemy portal zwykle tuż przed studnią, gdy ma on jeszcze jakieś znaczenie i nie trzeba kupować każdemu konia z osobna. Dlatego uważam, że zmniejszenie kosztu portalu ma sens. Nie musi to być wielki skok, aby faktycznie nie był to budynek do wybudowania bez problemu.
Wcześniej proponowałam 20k adamantium (zamiast 200k), ale widząc jakie ilości adamantium obecnie wpadają u mnie w klanie, to myślę może o 50k kryształów? Aby to był teraz ten surowiec, który będzie zbierany głównie na budynki klanowe. Obecnie w klanie mam 40k kryształów... Więc dalej będzie to pewna trudność w uzbieraniu, a jednocześnie nie ucina hutnika.

Cytat:@Cass:
Podoba mi się pomysł Arany, co do innych surków, by stawiać budynki. Zawsze to jakieś odświeżenie i większa determinacja, bo troszkę trzeba pokombinować. 
[Obrazek: biggrin.png]
Postaram się pokminić i zaproponować lekką zmianę przy niektórych budynkach klanowych. Ale w nowym projekcie i nie wiem czy na pewno przed startem tej ery. Są ważniejsze tematy póki co. Ale miło, że chociaż jedna osoba doceniła! Smile
#12
Podsumujmy zmiany w hutniku, które będą podjęte pod głosowanie:
  1. Obniżenie cen rozbudowy huty: 
     - 1k miedź, - 5k miedź, brąz, - 15k miedź, brąz, mosiądz, - 35k miedź, brąz, mosiądz, żelazo, - 70k miedź, brąz, mosiądz, żelazo, stal
  2. Zmiana kosztu sali tradycji, zamiast 40k adamantium będzie wymagane 20k kryształów
  3. Dodanie błogosławieństwa do hutnictwa
  4. Dodanie informacji kiedy wraca geolog (w tym, gdy ślemy kilku geologów)
  5. Dodanie możliwości kupowania pól na głównym widoku, zamiast w widoku każdego surowca
Jeśli ktoś ma jakieś propozycje, zmiany, zażalenia to proszę pisać w temacie. Jutro w południe rozpoczynamy głosowanie
#13
Ja nie mam zastrzeżeń, można głosować.

EDIT: jednak znalazłem - a dodajemy ten przelicznik na surowce, by za tę samą energię wpadało tyle samo expa niezależnie od rodzaju rudy?
#14
Hutnik i tak będzie się skupiał głównie na żelazie, miedź to na samym początku + potem tylko uzupełnić zapasy i przetopić na skilla, exp z żelaza jest 2,5x większy niż z miedzi, z kolei 2,5x mniej uzyskuje się geologa. Więc dniówka (wykopanych surowców, nie spalonej energii na kopanie) na miedzi = dniówka na żelazie, poza tym nie sprowadzajmy hutnika do górnika, w NE trzeba będzie zdecydowanie pomyśleć o doświadczeniu z przetapiania, ale tak naprawdę to NE nam pokaże jak hutnik jest przepakowany w późniejszych etapach lub czego mu brakuje do sensownego balansu

@edit
Ostateczna wersja projekty poddana głosowaniu:
  1. Obniżenie cen rozbudowy huty: 
     - 1k miedź, - 5k miedź, brąz, - 15k miedź, brąz, mosiądz, - 35k miedź, brąz, mosiądz, żelazo, - 70k miedź, brąz, mosiądz, żelazo, stal
  2. Zmiana kosztu sali tradycji, zamiast 40k adamantium będzie wymagane 20k kryształów
  3. Dodanie błogosławieństwa do hutnictwa
  4. Dodanie informacji kiedy wraca geolog (w tym, gdy ślemy kilku geologów)
  5. Dodanie możliwości kupowania pól na głównym widoku, zamiast w widoku każdego surowca
Zapraszam wszystkich posłów do tematu z głosowaniem
#15
W zasadzie przypomniało mi się jeszcze, że hutnictwo trzeba uwzględnić w rankingu. Swoją drogą, wzór na ranking też można by zaktualizować.


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 5 gości