Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[QoL] Zmiana kucia/strugania
#1
Ponownie proponuje coś niewielkiego, ale widząc zapał RK, na nic większego się nie porywam, bo szkoda mi zmarnowanego czasu, gdy to olejecie.
Oraz znów powołuje się na tematy, które męczą naszą społeczność graczy od wielu er, propozycje na forum były... i wciąż nie zostało to wprowadzone.

W kuźni dla kowala oraz tartaku dla stolarza - zmiana wpisywania energii na liczbę przedmiotów do wykonania.
Obecnie codziennie wyciągam kalkulator i sobie wyliczam. Jednak nowi gracze nie koniecznie wiedzą jak to policzyć, albo czasem chce się wyklikać z telefonu i można wpisać nie taką liczbę jak trzeba. Taka opcja jest u alchemika - chociaż w tym wypadku liczba = energia, więc temu jest prościej. Uważam, że jest to lekka zmiana ułatwiająca grę kowalom i stolarzom.

Obecnie w kuźni i tartaku jest ten sam zapis (załączam również screeny):
[Przeznacz] na wykonanie <nazwa_przedmiotu> <z_materiału> <liczba> energii.

Wprowadzenie tej zmiany prócz samej mechanicznej zmiany - energii na liczbę, powinien zostać zmieniony zapis (moja propozycja jest nawiązaniem do tej z pracowni alchemika, ale może ktoś lepszą zasugeruje):
a) [Wykonaj] <nazwa_przedmiotu> <z_materiału> <liczba> razy.

Albo, jeśli nie chcemy kalać języka w przypadku liczby 1 - "1 razy", można okienka odwrócić i wtedy:
b) [Wykonaj] <liczba> <nazwa_przedmiotu> <z_materiału>.


Przy okazji chciałabym zwrócić uwagę na niepoprawne informacje, które widnieją w opisie kuźni:
"Kuźnia jest miejscem, gdzie możesz własnoręcznie wyrabiać przedmioty, których plany wcześniej wykupiłeś. Aby wykonać przedmiot, musisz posiadać również odpowiednią ilość surowców. Każda próba wymaga tyle energii, jaki jest poziom danego przedmiotu. Nawet za nieudaną próbę otrzymujesz 0.01 w umiejętności kowalstwo." 
Chyba coś 2 ery temu została zmieniona wartość, że po 5 levelu, ta energia jest zmniejszona do 0,8* level. Według mnie, powinno się usunąć z opisu to zdanie na czerwono. Już nie mówiąc, że zbroje zawsze (a na pewno od bardzo dawna) kosztowały energii= level przedmiotu x2, więc też się nie zgadza.
To samo tyczy się Tartaku - tam również to zdanie jest niepotrzebne.

PS Dlaczego w mieście widnieje miejsce "Kuźnia", a po wejściu już na górze wita nas "Cech Kowalski"? Drobnostka... Ale dziwna.

Zapraszam do dyskusji.


Załączone pliki Miniatury
           
#2
Czy to nie jest ta zmiana która rzekomo miała być już wprowadzona ale z jakiegoś powodu nie jest? Mniejsza... Zmiana poprawi przejrzystość całego mechanizmu wytwarzania przedmiotów który, szczególnie dla nowych, jest mało intuicyjny. Nie widzę też, żadnych elementów które mogłyby być problematyczne do zrealizowania od strony programistycznej. Jestem na tak, zaś co do samej treści zmian nie mam nic do dodania.
#3
Miało być coś na kształt.
Jestem za zmianą okienka na ilość wykonanych przedmiotów zamiast energii.(koszty energetyczne przedmiotów się nie zmieniają) oraz informacji ile można wykonać pełnych przedmiotów za posiadaną energię. Coś na kształt jak jest zrobione w hucie miejskiej:
Tutaj tylko energię podzieli przez koszt przedmiotu i da bez reszty.


Załączone pliki Miniatury
   
#4
(27-04-2021, 11:12)Zielmitr napisał(a): Miało być coś na kształt.
Jestem za zmianą okienka na ilość wykonanych przedmiotów zamiast energii.(koszty energetyczne przedmiotów się nie zmieniają) oraz informacji ile można wykonać pełnych przedmiotów za posiadaną energię. Coś na kształt jak jest zrobione w hucie miejskiej:
Tutaj tylko energię podzieli przez koszt przedmiotu i da bez reszty.

Taka informacja na pewno by nie zaszkodziła. A na pewno, takie automatyczne policzenie ile można wykonać przedmiotów za całą energię, znów ograniczy sięganie po kalkulator. 

Ewentualnie do zastanowienia się, aby wprowadzić również informacje i koszcie energii przed kuciem? Mam tu na myśli moment po wejściu w swoje plany. Widzę poziom przedmiotu, ile materiałów potrzebuje (swoją drogą, czy na pewno pobiera tyle - nic się tu nie zmieniło od tylu er?) i tutaj dodać zakładkę energia, gdzie przedstawimy ile energii będzie kosztować wykonanie jednego przedmiotu. 
Załączam screen tego miejsca.


Załączone pliki Miniatury
   
#5
Myślę, że dodanie informacji o koszcie energetycznym na kucie + propozycja Ziela by wpisywać ile chce się zrobić przedmiotów zamiast przeznaczania eny i będzie ok Smile
#6
Nie będę się rozwodzić w temacie. Uważam jak Nitek.
Angel
#7
Podsumowując - poruszyliśmy w tym temacie kilka zmiana:


1. Zmiana w kuźni oraz tartaku - wpisywanie ilości wykonanych przedmiotów zamiast energii na ich wykonanie.

2. Zmiana zapisu, aby dopasować do zmiany 1:
a) [Wykonaj] <nazwa_przedmiotu> <z_materiału> <liczba> razy.
b) [Wykonaj] <liczba> <nazwa_przedmiotu> <z_materiału>.

3. Usunięcie w kuźni oraz tartaku w opisie miejsca zdania: "Każda próba wymaga tyle energii, jaki jest poziom danego przedmiotu."

4. Dodanie w kuźni oraz tartaku informacji ile można wykonać pełnych przedmiotów za posiadaną energię, w miejscu po wybraniu planu przedmiotu.

5. Dodanie w kuźni oraz tartaku informacji o koszcie energii na wykonanie 1 przedmiotu w miejscu wybierania planu (obok poziomu oraz ilości materiałów.)

Czy coś jeszcze? Jeżeli nie, to proponuje zacząć głosowanie.
#8
Jak najbardziej za.
#9
Zdecydowanie są to zmiany, a raczej poprawki po wprowadzonych zmianach, które ułatwią nowym kowalom i stolarzom wytwarzać eq. Zapraszam do tematu z głosowaniem


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 7 gości