Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Czarnoksiężnik - poprawki
#1
NE wprowadza postać Czarnoksiężnika, który wygląda następująco:

*Bazowy przyrost 10 energii na reset
*Przyrost 0.3 energii na poziom
*+1 do inteligencji za 1 AP
*"Mroczna Magia" Każdy czar jakiego używa czarnoksiężnik staje się automatycznie przeklęty, przez co zadaje dodatkowe obrażenia w postaci Random 1 do poziom_postaci omijając pancerz przeciwnika(działa tylko przeciw innym postaciom)
Wyjaśnienia do czarnoksiężnika:
-Noszą szaty i kostur/laskę jak magowie, ale nie umagiczniają ich jak magowie.
-Trening INT i SW w szkole po 0.2 energii
-Przekleństwo działa jak trucizna łowcy.
W przeciwieństwie do maga nie posiadają:
-Premii do uniku per level, hp z many, bonusów rasowych (hobbit, krasnolud) z szat dla maga oraz stałego przelicznika szybkości (z AP) jak mag.


Co to oznacza w praktyce?
Dalej mamy grywalnych pięć ras: człowieka, elfa, krasnoluda, hobbita, elfa, przy czym mają oni 3.5/2.5 INT/SW, gdzie u magów jest to 3/3 INT/SW.
Możemy więc założyć, że czarnoksiężnik dużo chętniej będzie wspierał się laską, niż kosturem, co powinno umożliwić sprawniejsze wchodzenie na kolejne moby.
Niestety, w testówce niewielu graczy zdecydowało się wziąć czarnoksiężnika (co ciekawe, obecnie najwyżej w rankingu jest Merthezeer, który gra czarnoksiężnikiem - wampirem). Gracze narzekają głównie na brak możliwości umagiczniania przedmiotów, co uzależnia czarnoksiężnika od maga (zwracano również uwagę, że jest to średnio logiczne fabularnie) oraz na brak bonusu do uniku na poziom.

Sugeruję:
- dodanie możliwości umagiczniania czarnoksiężnikowi
- dodanie bonusu do uniku na poziomo, ale niższego niż u maga - przykładowo 3 na poziom.
Odpowiedz
#2
W zasadzie spotkałem się z tym samym problemem, gdy po kilku poziomach okazało się, że brakuje mi kostura by sprawnie przeskoczyć na nowego stworka.
Rozumiem że w warunkach klanowych we właściwej erze nie powinien to być problem - no chyba że ktoś decyduje się na samotnego wilka, ale w tym przypadku tak naprawdę każdy ma pod górkę.
Odpowiedz
#3
1)Umagicznienia->być może, albo skierować się w stronę tańszych umagów dla maga to więcej im umagiczni kosturów/lasek.

2)Unik co poziom to pytanie o reakcję graczy. Mag jest bardzo komfortową klasą do grania, gracze się przyzwyczaili, a bonus do uniku ma dosyć krótko i jakoś radził sobie przed. Można też to rozwiązać dając w magicznej wieży szatę podstawową +10-20 uniku.

To jak będą grać to obstawiam, granie na mocniejszych kosturkach robionych przez elfy i gnomy. Dosyć szybka przesiadka przed 100 na Laskę i normalne expienie. Nie jest on tylko tak wygodny jak mag.
Odpowiedz
#4
Dodanie umagów to nie jest rozwiązanie, w zasadzie nic ono nie daje. Wojownicy mają większy problem z eq od kowala, niż czarnoksiężnik będzie miał z kosturami/laskami od maga.

Dodanie uniku jak u maga, tylko z mniejszym przelicznikiem. Może zróbmy by czarnoksiężnik miał unik z szybkości (łącznej, czyli kostur, za poziom, bless, szybkość) mnożony przez czary? Sprawi to, że klasa ta przy 10k szybkości będzie mieć 6,75k uniku (+2,25k uniku), czyli dokładnie tyle ile wojownicy mają przy 15k szybkości na talku x1,5. Ewentualnie dajmy mu możliwość zakładania kostura 5k int/szybkość (+2k uniku, lepszy dmg i trafienie dla szybkościowca). Bo w obecnej formie jego prezencja na IA jest mocno wątpliwa, raczej od kilku er dominują skillowe postacie, na które czarnoksiężnik na pewno nie zrobi uniku.

Zapytałem Merthe jakie ma uwagi na ten moment:
Cytat:Brak możliwości robienia kosturów, to nie jest problem, jak i brak dodatkowego uniku przy expie. Szata 20 uniku co Zielek zaproponował nic nie zmieni.
Expić można, pytanie co na IA.
Tylko oczywiście nie wampem, bo to 1,5 SW za 1 AP
Odpowiedz
#5
Dobra, to po kolei:

Mag ma 3/3 INT/SW, Czarnoksiężnik 3.5/2.5.

Bhaal ma 22k SA, 20k obrony.

Wchodzimy na niego na 225 poziomie, z laską 9k oraz bonusem do defa na poziomie 180.
Ubieramy krasnoludzką szatę maga z 2k defa.


22000 - 9000x1,5 - 180 - 2000 = 6320

Na 20k defa bhaala mag potrzebuje 20000/3/1,5 = 4444 AP
Na 20k defa bhaala czarnoksiężnik potrzebuje 20000/3,5/1,5 = 3810 AP

Na 8320 SA bhaala mag potrzebuje 6320/3/1,5 = 1404 AP
Na 8320 SA bhaala czarnoksiężnik potrzebuje 6320/2,5/1,5= 1685 AP

4444+1404=5848
3810+1685=5495

5848-5495=353 AP na korzyść czarnoksiężnika, wraz z wydawaniem kolejnych AP na inteligencję zyskujemy coraz to lepsze trafienie/obrażenia względem maga.
Pomijam tutaj kwestię trenowania SW, co jest niezłym dealem.


Na chwilę obecną mag jest klasą, która może wygrać IA.
Czarnoksiężnik to mag o większym trafieniu/dmg, ale z gorszym unikiem. Czy sposobem na jego promowanie jest dorzucenie mu x kosmicznych bonusów, mógł zdominować metagame i za erę będziemy myśleć, jak tu go osłabić? Moim zdaniem nie sztuką jest zrobić postać 'taki lepszy mag', tylko postać RC o innym podejściu do gry. Analogicznie strzelec mógłby narzekać na uniki milcząc w kwestii trafienia.
Odpowiedz
#6
Trochę ciężko mi się wypowiedzieć w tym temacie gdyż sam projekt czarnoksiężnika wydaje mi się pisany na kolanie. Nie za bardzo widzę jakieś miejsce dla... "maga jeszcze bardziej nastawionego na obrażenia" bo tym właściwie jest czarnoksiężnik. Magowie i tak byli jednymi z tych postaci które potrafiły wyciągać naprawdę bardzo wysokie obrażenia. Nie odnajduje w tej klasie żadnych ciekawych czy innowacyjnych mechanizmów (w przeciwieństwie do np. nowej rasy wilkołaka, która o ile nie wydaje mi się bardzo silna, to bez wątpienia jest czymś świeżym). Będzie to po prostu trochę inny mag. Czy lepszy czy gorszy to finalnie wyjdzie z praniu.

Zaś co do zaproponowanych poprawek:
1) Uważam, że czarnoksiężnik powinien mieć możliwość umagiczniania kosturów/lasek. Chociażby dlatego, żeby omyłkowo jakiś nowy/mało spostrzegawczy gracz nie zepsuł sobie ery wybierając czarnoksiężnika nie mając w klanie solidnego maga który zapewni mu ekwipunek.
2) Magowie (no i teraz czarnoksiężnicy) i tak nie mają najmocniejszego uniku, więc delikatne wzmocnienie go u czarnoksiężnika na pewno nie wywróci gry do góry nogami. Dodatkowo ułatwi to trochę start. Nie za bardzo rozumiem czym są poparte różnice w ilości otrzymywanego uniku między magiem a czarnoksiężnikiem. Jesteście w stanie przedstawić jakieś wyliczenia którymi bylibyście w stanie podeprzeć taką decyzję? Żartuję. Wiem, że zrobiliście tak, żeby po prostu czymś się różniło xD

Co do sugestii Nehera: Oba pomysły to cholernie potężne wzmocnienia. Nie zdziwiłbym się gdyby wprowadzenie któregoś z nich (zwłaszcza kostur 5k int/szybkość!) zdegradowałoby maga do roli bardziej rzemieślnika od umagów niż walczącego.
Odpowiedz
#7
Podpisuję się wszystkimi 4 kopytami pod twierdzeniem Hastina, że jest to klasa zrobiona na kolanie Smile Teoretyczna trutka, która nie ma praktycznie żadnego zastosowania jest useless, jedyne co go wybija, to lepsze AP do inta kosztem gorszego sw, ale nie jest ono tragiczne w dobie lasek. Brak pełnego uniku od początku na arenie to jak zauważył Zieltmir kwestia wygody i przyzwyczajeń. Nie szedłbym w to, że skoro to jest "mag, ale inny", to dawać mu jak najwięcej rzeczy, które ma mag, ale na tyle, by nadal był "innym magiem". Dajmy mu coś unikatowego, własne mechaniki inne niż useless kalka trutki.

Natomiast możliwość umagów u niego absolutnie nic nie zmieni i jest to obojętne, czy będzie mógł je robić, czy nie, mag w klanie na spokojnie może ogarnąć i kostury i eq dla wojów, jeżeli podchodzi z głową do umagów i wie, kiedy opłaca mu się coś strugać. Ale jak już wspomniano- woj też jest zależny od innych profesji, żeby mieć ekwipunek, to czemu i czarnoksiężnik ma nie mieć takiego ograniczenia. Jeżeli miałoby to wchodzić, to wrzuciłbym ograniczenie w postaci niemożliwości umagiczniania ekwipunku, by robił tylko kostury/laski.

Moja propozycja jest taka, żeby dostał cechę "aura strachu" dająca to, że za każdy unik w PvP zwiększała się jego szansa na trafienie/unik o 0,5-1%. Da to nowy typ buildu z własną unikatową mechaniką, do którego będzie można podejść w nietypowy sposób i kombinować, jak z tego bonusu skorzystać, jaka będzie do tego najlepsza.
Odpowiedz
#8
Podsumujmy zmiany w czarnoksiężniku, które będą podjęte pod głosowanie:

  1. Dodajemy możliwość robienia kosturów przez czarnoksiężnika
  2. Dodanie uniku w wysokości 3/poziom
  3. Brak możliwości umagicznienia ekwipunku (tylko i wyłącznie jeśli punkt 1 zostanie wprowadzony)
Jeśli ktoś ma jakieś propozycje, zmiany, zażalenia to proszę pisać w temacie. Jutro w południe rozpoczynamy głosowanie

@edit:
Z racji braku komentarzy, głosowanie będzie dotyczyło powyższych zmian. Zapraszam wszystkich posłów do tematu z głosowaniem
Odpowiedz
#9
Z racji tego, że temat został przegłosowany, doprecyzuję

  1. Dodajemy możliwość robienia kosturów przez czarnoksiężnika
  2. Dodanie uniku w wysokości 3/poziom
  3. Brak możliwości umagicznienia ekwipunku (tylko i wyłącznie jeśli punkt 1 zostanie wprowadzony) - rozumiem, że czarnoksiężnik będzie mógł umagiczniać jedynie laski i kostury, bez analogicznej możliwości umagiczniania szat czy jakichkolwiek innych przedmiotów.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości