Liczba postów: 161
Liczba wątków: 53
Dołączył: Feb 2020
Reputacja:
0
W celu ułatwienia życia zarówno stolarzowi jak i graczom korzystającym z jego usług proponuję trzy zmiany:
1. Zamienienie strzał na przedmioty z wytrzymałością, które można normalnie naprawiać -> zlikwiduje to kilka błędów, ułatwi życie graczom i prawdopodobnie ułatwi wprowadzenie zatruwania strzał [choć tutaj nie mam pewności].
Względnie można zwiększyć koszt naprawy takiego przedmiotu, by strzelcy nie mieli zbyt wesoło.
2. Zmiana randomu u stolarza na analogiczny jak u kowala.
3. Przesunięcie eventu stolarza na 2500 umiejki.
Dziękuję za uwagę.
Liczba postów: 129
Liczba wątków: 6
Dołączył: Apr 2018
Reputacja:
2
Ad 1
W jaki sposób wprowadzenie wytrzymałości strzał miałoby pomóc graczom?
W jaki sposób można by zniszczyć strzały? Obecnie się je wystrzeliwuje i znikają. Chyba, że zakłada się, że część strzał po walce można "wyciągnąć" z pokonanego wroga i wracają co kołczanu. Ale wydaje mi się, że to wprowadza dodatkową mechanikę, którą trzeba byłoby zaprogramować. Nie dość, że zwracanie strzał (ile %?), to jak liczyć ich wytrzymałość, oraz... jak by potem wyglądało to w kołczanie? 100 strzał w kołczanie, z czego 10 z wytrzymałością 100, 10 z wytrzymałością 20 itd? Nie rozumiem w ogóle tego pomysłu...
Ad 2
Czy nie jest tak, że łucznik często korzysta ze strzał z niskimi obrażeniami? Jeśli zastosujemy licznik randomu wypadania przedmiotów smoczych jak u kowala, stolarz z wysoką umiejką nie zdoła zrobić strzał o niskiej wartości. Chyba, że źle zrozumiałam ten zapis...
Wydaje mi się, że bardziej przyda się zmiana dot. expa przy specjalnych przedmiotach. Można zastosować ten sam przelicznik co u kowala wprowadzono.
Ad 3
A dlaczego? Wyjaśnić cokolwiek... Dlaczego uważasz, że powinno się przesunąć? Co to zmieni? Dlaczego akurat 2500, a nie inna liczba?
Liczba postów: 161
Liczba wątków: 53
Dołączył: Feb 2020
Reputacja:
0
02-08-2021, 16:33
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-08-2021, 16:41 przez Shade.)
(31-07-2021, 19:09)Arana napisał(a): Ad 1
W jaki sposób wprowadzenie wytrzymałości strzał miałoby pomóc graczom?
W jaki sposób można by zniszczyć strzały? Obecnie się je wystrzeliwuje i znikają. Chyba, że zakłada się, że część strzał po walce można "wyciągnąć" z pokonanego wroga i wracają co kołczanu. Ale wydaje mi się, że to wprowadza dodatkową mechanikę, którą trzeba byłoby zaprogramować. Nie dość, że zwracanie strzał (ile %?), to jak liczyć ich wytrzymałość, oraz... jak by potem wyglądało to w kołczanie? 100 strzał w kołczanie, z czego 10 z wytrzymałością 100, 10 z wytrzymałością 20 itd? Nie rozumiem w ogóle tego pomysłu...
Broń obecnie ma postać:
1: (1) Krasnoludzki łuk ćwiczebny kompozytowy (+1 szybkości) (2200/2200)
Każdy strzał obniża wytrzymałość o 1.
Kołczan obecnie ma postać:
100: (1) Smocze strzały ząbkowane (+2100) (5500 strzał)
Każdy strzał zabiera jedną strzałę z puli.
Obecnie mamy szereg błędów związanych z kołczanami:
- kołczany można w nieskończoność klonować
- kołczany 'gubią' strzały
- kołczany nie zerują się poprawnie w trakcie walki
- prawdopodobnie błędów jest znacznie więcej, więcej wiedzy ma tutaj Zielmitr
Możemy zmienić mechanikę strzał na:
100: (1) Smocze strzały ząbkowane (+2100) (2200/2200)
Każdy strzał obniża wytrzymałość o 1.
Powinno rozwiązać to wszystkie dotychczasowe błędy, którymi są obarczeni strzelcy.
Kwestią dyskusyjną jest 'naprawianie' kołczanu.
Możemy pozwolić na naprawę kołczanu tak samo, jak naprawiamy resztę eq -> mniejsze zapotrzebowanie na kołczany, bo strzały przestają się zużywać.
Możemy pozwolić na naprawę kołczanu tak samo, jak naprawiamy resztę eq, ale za zdecydowanie większą kwotę.
Możemy zablokować naprawę kołczanu, tak że ostatecznie każdy się zużywa.
Możemy pozwolić na uzupełnienie kołczanu przez stolarza -> koszt energetyczny/surowcowy + przyrost umiejki równy tworzeniu nowych przedmiotów.
Cytat:Ad 2
Czy nie jest tak, że łucznik często korzysta ze strzał z niskimi obrażeniami? Jeśli zastosujemy licznik randomu wypadania przedmiotów smoczych jak u kowala, stolarz z wysoką umiejką nie zdoła zrobić strzał o niskiej wartości. Chyba, że źle zrozumiałam ten zapis...
Wydaje mi się, że bardziej przyda się zmiana dot. expa przy specjalnych przedmiotach. Można zastosować ten sam przelicznik co u kowala wprowadzono.
Równie dobrze możesz napisać, że WB często korzysta z broni o niskich obrażeniach przez co podbijając random u kowala psujemy graczom grę.
Łucznik w late game potrzebuje mocnych łuków i strzał i zazwyczaj dzieje się to o wiele szybciej niż u WB, którzy zwyczajnie mają więcej APek.
Pomijam, że i WB i ST przez całą grę mają dostęp do niskoobrażeniowych łuków/strzał/broni, wystarczy nie ubierać smoczego
Cytat:Ad 3
A dlaczego? Wyjaśnić cokolwiek... Dlaczego uważasz, że powinno się przesunąć? Co to zmieni? Dlaczego akurat 2500, a nie inna liczba?
O ile event kowala z grubsza nie wadzi postaciom walczącym, a wręcz wyczekują wypadnięcia eventowej zbroi, to fakt, że stolarz w pewnym momencie przestaje robić eq i zaczyna latać po labiryncie sprawia, że strzelcy zaliczają dodatkowy postój w oczekiwaniu na swój eq. No chyba, że wyperswadują event swojemu stolarzowi
Liczba postów: 129
Liczba wątków: 6
Dołączył: Apr 2018
Reputacja:
2
Ad 1
Jeśli faktycznie miałoby to naprawić bieżące błędy, to jestem za. Tylko trzeba byłoby dopytać Nerpha, czy to zadziała.
Wydaje mi się, że jeśli damy możliwość naprawiania strzał... po pierwsze zaburzy realizm - jak naprawiając strzały można potem z nich strzelać, obklejając taśmą? Po drugie, zmniejszy to mocno zapotrzebowanie na stolarzy. Jeden by zrobił po 1 kołczanie na daną siłę i w sumie koniec roboty... Trzeba byłoby go wtedy mocniej zbalansować - np więcej energii musiałby zużyć do wykucia jednego kołczanu, lub coś w tym stylu, aby go nie przekozaczyć.
Dlatego jeśli miałaby zajść taka zmiana, jestem za nie wprowadzaniem możliwości naprawiania strzał. Chyba, że wprowadzimy większe zmiany na stolarzu, co wymaga wielu testów i dyskusji, a na to nie ma zbytnio czasu.
Ad 2
Ja już jestem na tym etapie, że nie wychodzą mi żadne zwykłe przedmioty i same max smocze. Od 2 tygodni przynajmniej... Chyba, że to bug xD
Przy miecznikach trochę inna sprawa, bo miecze właśnie można wykonać wcześniej i naprawiać. Strzały się zużywają.
Ale nie wiem jak dokładnie działają strzelcy, więc dałam tylko do rozważenia. Jeśli to nie przeszkadza... to jestem za.
Ad 3
Czyli 2500 opóźni event o jakiś tydzień. Faktycznie zrobi to różnice? Jakiś inny strzelec/walczący mógłby się wypowiedzieć też w tym temacie?
Liczba postów: 161
Liczba wątków: 53
Dołączył: Feb 2020
Reputacja:
0
Cytat:Ad 1
Jeśli faktycznie miałoby to naprawić bieżące błędy, to jestem za. Tylko trzeba byłoby dopytać Nerpha, czy to zadziała.
Wydaje mi się, że jeśli damy możliwość naprawiania strzał... po pierwsze zaburzy realizm - jak naprawiając strzały można potem z nich strzelać, obklejając taśmą? Po drugie, zmniejszy to mocno zapotrzebowanie na stolarzy. Jeden by zrobił po 1 kołczanie na daną siłę i w sumie koniec roboty... Trzeba byłoby go wtedy mocniej zbalansować - np więcej energii musiałby zużyć do wykucia jednego kołczanu, lub coś w tym stylu, aby go nie przekozaczyć.
Dlatego jeśli miałaby zajść taka zmiana, jestem za nie wprowadzaniem możliwości naprawiania strzał. Chyba, że wprowadzimy większe zmiany na stolarzu, co wymaga wielu testów i dyskusji, a na to nie ma zbytnio czasu.
Równie dobrze można nazwać przycisk 'uzupełnij', to drugorzędne znaczenie. Teoretycznie z wyszczerbionym mieczem (i resztą eq) gracz też powinien lecieć do klanowego kowala, by mu go naprawiał, więc wiesz :p Tak czy siak, głównym zadaniem stolarza jest stworzenie mocnego eq, a uzupełnianie strzał to problem drugorzędny, bo przez większość gry ten jeden mocny kołczan wystarczy do wejścia na kolejnego moba.
Cytat:Ad 2
Ja już jestem na tym etapie, że nie wychodzą mi żadne zwykłe przedmioty i same max smocze. Od 2 tygodni przynajmniej... Chyba, że to bug xD
Przy miecznikach trochę inna sprawa, bo miecze właśnie można wykonać wcześniej i naprawiać. Strzały się zużywają.
Ale nie wiem jak dokładnie działają strzelcy, więc dałam tylko do rozważenia. Jeśli to nie przeszkadza... to jestem za.
Łuki też można wykonać wcześniej i naprawiać :p Tutaj akurat jest to dużo wygodniejsze, bo do regulowania obrażeń można użyć zarówno łuku, jak i strzał.
Cytat:Czyli 2500 opóźni event o jakiś tydzień. Faktycznie zrobi to różnice? Jakiś inny strzelec/walczący mógłby się wypowiedzieć też w tym temacie?
Aktualny próg to 1500, event padł około 65 dnia - 1000 różnicy to jakieś 30 dni później.
Liczba postów: 140
Liczba wątków: 24
Dołączył: Jan 2018
Reputacja:
1
Jeśli chodzi o błędy z kołczanami, to ileś ich było naprawianych, więc w pierwszej kolejności potrzebowałbym nieco więcej szczegółów by określić czy:
- naprawa okazała się nieskuteczna (bo większość z nich zwykle testowałem i wydawały się działać)
czy
- naprawa nie obejmowała wszystkich przypadków wystąpienia danego błędu,
czy
- zmiany w plikach wygenerowały inny rodzaj błędu.
Myślę, że od tego trzeba zacząć, bo sama podmianka na przedmiot nie wydaje mi się oczywistym rozwiązaniem.
No i nigdy nie byłem zwolennikiem zatruwania strzał.
Liczba postów: 149
Liczba wątków: 13
Dołączył: Jan 2018
Reputacja:
0
1) Można spróbować, albo zmienić mechanikę łuku/strzał na 2x broń.
2) U Kowala to kwestia defensywnego ekwipunku, u stolarza to większość gry ciśnie się na niskich strzałkach/łukach i dopiero potem mobki gonią. A finalnie i tak rozdaje się w zręczność, więc jestem na nie.
3) Też jestem przeciw. Więcej czekania na ekwipunek u kowala niż na strzałki, a szukają w labiryncie jeden dzień.
Co do problemów ze strzałkami to jakby się znalazło chęci i czas z tego co kojarzę najczęstsze to:
zjadanie zbyt wielu strzał jak się ma parę kołczanów w plecaku
Coś z umagami jak daje się za dużo kołczanów też chyba znikają.
Nieskończona duplikacja strzał dalej chyba działa
oraz problemy jak się strzałki stackują lub wyciąga z klanu/wkłada (czasem chyba się gubią lub dzielą źle)
Większość rzeczy jest do przeżycia, bo jedzie się na niskich strzałkach lub maxach.
Liczba postów: 208
Liczba wątków: 47
Dołączył: Jan 2018
Reputacja:
3
23-09-2021, 16:40
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-09-2021, 16:40 przez neherignus.)
Zmiany które będą poddane głosowaniu:
- Zmiana randomu u stolarza na analogiczny jak u kowala
- Przesunięcie wymagań eventu stolarza* na:
- a) 2500 umiejki
- b) 2250 umiejki
* Obecnie padają trzy eventy praktycznie po sobie w ciągu jednego tygodnia (alchemik, górnik, stolarz)
Jeśli chodzi o punkt 1 - trzeba się przyjrzeć od strony kodu jak wygląda zużycie strzał + zapis do bazy oraz uzupełnienie strzał, być może bug jest łatwy do załatania.
Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś propozycje, to ma 24h na przedstawienie ich. Po tym czasie rozpoczniemy głosowanie.
|