Ja ciągle o tym samym...
Świat:
- ujednolicenie warunków pogodowych i pór roku,
- opis waluty i podstawowego cennika; nawet w sesji aktualnie rozgrywanej na forum widać, że ludzie zupełnie różnie liczą pieniądze w tej grze. Jedna postać pisze, że za 50 srebrników ułoży sobie życie na nowo, a druga, że zgarnęła drobniaki z lady,
- napoczęty już wątek bestiariusza, ale ja proponowałbym jeden istotny element, tj. jakąś formę akceptację opisu, żeby kogoś fantazja nie poniosła. Każdy ma inną wizję danego stworzenia, więc nie róbmy z tego "kto pierwszy, ten lepszy i mój opis będzie tym ostatecznym". Grupa 5 osób np., szybkie głosowanko i werdykt. Jak będą duże zastrzeżenia, to edycja opisu i wio
- uregulowanie kwestii magii i magów,
- odświeżenie opisów lokacji oraz powiązań między nimi. Aktualnie trwa sesja, w której wątkiem przewodnim jest wyprawa do górniczego Eastrock. Takie miejsce nawet nie znajduje się na mapie Amorionu, a podobno to miejsce jest głównym dostawcą surowców kopalnianych w fabule
Wypadałoby ustrzec się przed takimi dziwnymi sytuacjami, kiedy ludzie nie mają pojęcia, jak powiązać fabułę swojej postaci ze światem fabularnym.
- chociaż śladowy opis polityki świata i zachodzących w nim procesów. Nie ma określonych struktur państwowych. Jest w ogóle jakiś opisany fabularne władca i jego historia
? Czy nieśmiertelny, niezmienny i niemy władca-cień mechaniczny? To tak właściwie król? Cesarz? Imperator? Prezes? Kto jest pod nim? Namiestnik? Wojewodowie? Książęta? Premierzy? Arcyszaman? No przydałoby się coś
Nie mówiąc o wojnach, układach ekonomicznych, relacjach między frakcjami, cechami czy choćby regionami krainy, które na mapie są wyszczególnione,
- uregulowanie fabularnej śmierci postaci, jako kary za skrajną głupotę w rozgrywce fabularnej,
Izba:
Stworzenie realnego i obowiązującego obrazu Izby. Tak by osoba chcąca tam wejść wiedziała gdzie wchodzi, czego spodziewać się w ofercie, jakiego obrazu karczmy i karczmarza oczekiwać. Do tego opis wnętrza izby, z uwzględnieniem choćby informacji czy we wnętrzu znajdują się pojedyncze stoliki, czy ławy, czy loże, czy jest tam kominek, czy może palenisko po środku izby, gdzie jest szynk, gdzie są ewentualne schody na piętro itd. itp. Cokolwiek, co pomoże ludziom odgrywać przebywanie w tym samym miejscu.
Przydałby się też karczmarz z prawdziwego zdarzenia, a nie tylko ktoś, kto nosi ikonę karczmarza dla ozdoby. Jego zmianę można by wykorzystać fabularnie i użyć jako akcji marketingowej by zachęcić, zwłaszcza nowych graczy, którzy nie biadolą tak jak starzy, do odwiedzenia tego czatu. Powiązać zmianę karczmarza mechanicznego np. ze zmianą właściciela fabularnego, który pojawił się z nowym budżetem i planuje karczmę odremontować i zaprezentować jej nowe, świeższe oblicze. Z eventami, dodatkową narracją itp.
Rozwój fabuły:
- fabularne użycie wieści, plotek itp. do napędzania życia fabularnego krainy,
- tworzenie tła fabularnego także w mechanicznej gazecie krainy, artykuły o czymś co dzieje się w krainie pomagałyby śledzić zmiany i wydarzenia z fabuły globalnej. Mogłoby to również stanowić idealne uzupełnienie dla informacji z wieści, a także zdarzeń zorganizowanych w Izbie,
- kontynuowanie sesji na forum zew., które będą wiążące dla fabuły w grze. Bez tego sesje są tylko pisaniną, w której każdy może napisać co chce, bo nie będzie z tego żadnych konsekwencji,